چرا مسعود کیمیایی به نشست «خائن‌کشی» نرفت؟

کد خبر: 1128592

نشست خبری فیلم «خائن‌کشی» بدون حضور مسعود کیمیایی برگزار شد و علیرغم اینکه تهیه‌کننده علی اوجی اعلام کرد که کارگردان به دلیل جراحی روی پا نتوانسته بیاید و دوست داشته حضور داشته باشد، مهران مدیری تاکید کرد این حرفها دروغ است و مسعود کیمیایی دوست نداشت در نشست مطبوعاتی جشنواره باشد.

چرا مسعود کیمیایی به نشست «خائن‌کشی» نرفت؟

عصر چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه و در دهمین روز جشنواره، فیلم سینمایی« خائن کشی » با حضور جمعی از عواملش در خانه جشنواره نمایش داده شد و علیرغم پیش‌بینی‌ها چندان با نارضایتی روبرو نشد. 

برخلاف تمام دوره‌هایی که نشست مطبوعاتی فیلم‌ها در جشنواره فجر بدون حضور کارگردان‌ برگزار نمی‌شد و برای فیلم‌های کیمیایی هم این اتفاق افتاده بود، اما این بار بدون حضور او نشست مطبوعاتی فیلمش برگزار شد و در ابتدای آن علی اوجی -تهیه کننده- با ابراز خوشحالی از اکران موفق فیلم گفت:آقای کیمیایی روی پای خود جراحی انجام دادند و فکر می‌کردیم زودتر خوب شوند ولی مشغول استراحت هستند. این نشست هم بدون حضور کارگردان‌ فقط به احترام شما اهالی رسانه برگزار شده است. همچنین امیرآقایی کرونا گرفته و بابت نبودنش عذرخواهی کرده است. 

با وجود گفته های اوجی، مهران مدیری بازیگر فیلم بیان کرد: جراحی پا بهانه بود، ایشان دوست نداشتند در اینجا باشند به دلایلی که میدانید. 

اوجی درباره انصراف پولاد کیمیایی هم افزود: شما رسانه‌ها بهتر می‌دانید و من نمیدانم، به هرحال مشکلات و اختلاف‌هایی وجود داشته است اما درباره آقای مسعود کیمیایی ایشان در نامه خود همه چیز را نوشتند و من فراتر از آن نمی توانم توضیحی بدهم. 

مدیری در بخشی از نشست درباره ابراز نارضایتی از بازی‌اش در فیلم درخت گردو و اینکه آیا الان راضی است، گفت: آن نقش برای من نبود و در رودربایستی قبول کردم که بازی کنم و یک افتضاحی بود که گذشت، ولی درباره این فیلم مگر میشود با مسعود کیمیایی بازی کرد و بد بود؟ او یک کلمه در گوش آدم می‌گوید و می‌رود و همان یک کلمه کلی کمک می‌کند. 

او افزود: انسان هر چه پخته‌تر می‌شود بیشتر یاد میگیرد و هم هدایت مسعود کیمیایی استثنایی و خاص بود و هم بخشی از بازی من به همان دلیل شخصی بود که گفتم. 

مدیری در پاسخ به اینکه آیا آمده سیمرغ جشنواره را ببرد گفت: اگر بدهند که می‌برم ولی کلا این بخش از جایزه گرفتن فقط مهم است که می‌بینی نتیجه کارت دیده شده و مورد توجه مخاطب هم بوده است. 

اوجی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر درباره ضرورت برگزاری نشست بدون کیمیایی بیان کرد: وقتی کارگردان نیست خیلی سخت است که این نشست برگزار شود ولی احترام رسانه اجل بود و هیچ دلیل دیگری ندارد. این تصمیم اصولا با تهیه‌کننده است و آقای کیمیایی هم دوست داشتند که باشند. 

در این بخش مدیری به میان حرف او پرید و گفت: دروغ می‌گوید. 

او توضیح داد: پایین هم بحث بود که به نشست نرویم چون آقای کیمیایی نیستند ولی من پیشنهاد دادم که این نشست برگزار شود تا اتفاقا معلوم شود که آقای کیمیایی نیست و اگر این نشست اصلا نبود، نبودن آقای کیمیایی هم مشخص نمی‌شد. 

مدیری در بخشی دیگر گفت: معتقدم هر بازیگری یک بار درعمرش باید با مسعود کیمیایی بازی کند از بس که دانش عمیقی دارد ‌. آدم خیلی از او یاد میگیرد و من گاهی یواشکی کنار دوربین می‌رفتم تا قاب بندی یاد بگیرم. مسعود کیمیایی به شدت سینما را بلد است و از جنبه‌های مختلف مثل میزانسن و نور و قاب بندی از او یاد میگیری. 

این بازیگر درباره تغییر مسیر کاری‌اش از طنز به آثار جدی گفت: هدفی پشت این کار نیست. بیشتر لذت بردن، کار کردن با بزرگان و تجربه کردن است. 

در ادامه اوجی‌ در پاسخ به اینکه بودجه‌ فیلم چقدر بوده است گفت: چرا باید بگویم؟ فقط همین را میگویم که این فیلم کاملا با سرمایه شخصی ساخته شده و چهار پنج نفر از جمله خودم پول گذاشتیم.‌ من ماشینم را فروختم، دوستی داشتم که فروشگاه پیانو دارد و چند نفر دیگر هم سرمایه‌ گذاشتند. 

فرهاد آییش درباره بازی در نقش مصدق و پیشینه آشنایی‌اش با مصدق توضیح داد: من صورتا شبیه هستم به دکتر مصدق و تئاتری هم در تالار وحدت بازی کردم که برای آن کار مدت‌ها با مصدق زندگی کردم و این بار از زاویه نگاه مسعود کیمیایی این شخصیت را بررسی کردم. ویدیوهای زیادی دیدم که مثلا به راه رفتنش شبیه باشم و خیلی سعی کردم به مصدق وفادار باشم.

در این نشست حمیدرضا آذرنگ هم ابراز خوشحالی کرد که با بازی در فیلمی از کیمیایی حسرت به دل نمانده است.

مدیری که همانند دو سال قبل با عینک آفتابی در جشنواره و نشست مطبوعاتی فیلم حضور داشت درباره اینکه دلیل آن سال را نخوابیدن گفته بود و چرا باز هم عینک دارد؟ با شوخی گفت:  من هنوز نخوابیدم و فرصت نکردم دوباره بخوابم چون خیلی کار میکنم. شاید جشنواره بعدی بخوابم و بیایم. 

در پایان این نشست علی اوجی در پاسخ به انتقادهایی‌ که از حضور مافیا حکایت داشت و در پاسخ به اینکه آیا برای نرگس محمدی(همسرش) هم این مافیا هست؟ گفت: بله، ولی من وقتی من با نرگس محمدی ازدواج کردم او بازیگر یکی از پرطرفدارترین سریال های تلویزیون بود. من هفت، هشت فیلم تهیه کرده‌ام ولی نرگس فقط در دو فیلم من بازی کرده است. قطعا اگر جایش باشد از جواهری مثل نرگس محمدی استفاده میکنم و رابطه کاری ما کاملا تعریف شده و از همینجا بخاطر بازی خوبش به  او تبریک میگویم.

در این نشست اعلام شد که بیش از ۲۰۰ دقیقه برای «خائن‌کشی » فیلمبرداری شده که بقیه برای پخش در شبکه نمایش خانگی استفاده خواهد شد.

سارا بهرامی، رضا یزدانی (بازیگر)، ستار اورکی (آهنگساز)، مسعود سلامی (مدیر فیلمبرداری، دانش اشراقی (طراح صحنه) و دارسنج (طراح گریم) از دیگر عوامل فیلم بودند که در این نشست حاضر بودند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها