بازیگر قدیمی معروف درگذشت/علت مرگ بازیگر پیشکسوت +عکس

کد خبر: 1138166

«تیمور قهرمان» هنرپیشه، نویسنده و شاعر پیشکسوت خراسان و تربت حیدریه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

بازیگر قدیمی معروف درگذشت/علت مرگ بازیگر پیشکسوت +عکس

تیمور قهرمان، معلم، شاعر، بازیگر و کارگردان پیشکسوت خراسان و تربت حیدریه در سن ۸۲ سالگی در مشهد درگذشت.

مرحوم تیمور قهرمان در سال ۱۳۱۸ در جنت آباد مه و لات چشم به جهان گشود، تحصیلات مقدماتی و متوسطه را در تربت حیدریه گذراند و تحصیلات تکمیلی را در مشهد به پایان رسانید.

او از سال ۱۳۳۸ تا سال۱۳۵۱ در آموزش و پرورش تربت حیدریه در کسوت معلمی مشغول به کار بود و از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۷۸ نیز تا زمان بازنشستگی در مشهد به تدریس ادامه داد.

مرحوم تیمور قهرمان از جوانی جذب تئاتر شد و به عنوان نمایش‌نامه نویس، بازیگر، کارگردان و... تا سال های اخیر فعال بود. از سال ۱۳۶۲ به بعد پای او به عنوان بازیگر به سنیما و تلویزیون باز شد و در سریال «روایت عشق» در نقش «حر بن یزید ریاحی» نقش‌آفرینی کرد. از دیگر فیلم وسریال‌هایی که وی در آن‌ها بازی کرده است می‌توان به فیلم‌های «توقف در مه» و «جای پای چنگیز» و همچنین سریال‌های «کمند خاطرات»، «سایه‌ای برای همه»، «ملاس» ، «قصه‌های آبادی» و «صفورا» اشاره کرد.

از کارهای وی در زمینه نویسندگی، بازیگری و کارگردانی تأتر می‌توان به نمایش‌های «مهر بی فرجام»، «دیروز، امروز، فردا»، «شبی که صبح نشد»، «مستاجر»، «شب دیوانگان»، «بلوف بزرگ»، «وایاس»، «رامرودی‌ها»، «آریاداکاپو»، «جعفرخان از فرنگ برگشته»، «رنگ و نیرنگ»، «گرگ طمعکار و روباه مکار»، «زاغ و گرگ و شغال» و «دو پول سیاه» اشاره کرد.

گفتنی است که پیکر مرحوم قهرمان روز جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) به خاک سپرده می شود.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها