استقبال هنرمندان افغانستان از نمایشگاه خوشنویسی اکو

کد خبر: 127326

مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه خوشنويسي اکو در حالي در باغ بابر شهر کابل برگزار شد که حدود 200 نفر از هنرمندان کشور افغانستان در اين برنامه حضور داشتند و چون پروانه گرد استاد اميرخاني مي‌گشتند و از حضور او در کشورشان خوشحال و مشعوف بودند.

به گزارش روابط‌عمومي مؤسسه فرهنگي اکو، دومين نمايشگاه خوشنويسي اکو، صبح روز پنجشنبه 11 آذر در شهر کابل افغانستان باحضور وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان، سفير ايران در افغانستان، رئيس مؤسسه فرهنگي اکو و جمعي از هنرمندان خوشنويس ايران و افغانستان افتتاح شد.

مخدوم رهين، وزير اطلاعات و فرهنگ افغانستان در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه ضمن تشکر از مؤسسه فرهنگي اکو به خاطر برپايي اين نمايشگاه در کابل گفت: «از اين پس ما و مؤسسه فرهنگي اکو دامنه همکاري‌هايمان را بسيار بيشتر از گذشته گسترش خواهيم داد و برگزاري نمايشگاه خوشنويسي اکو بخشي از نتايج سحر (روابط افغانستان با مؤسسه اکو) است.»

مخدوم رهين همچنين به جايگاه خوشنويسي در تاريخ هنر افغانستان اشاره کرد و افزود: «هنر هميشه در خدمت دين بوده و خوشنويسي بيشتر از ديگر هنرها به دين خدمت کرده است. ما براي هنرمندان خوشنويس کشورمان تا به حال برنامه‌هايي داشتيم و از اين به بعد هم اين برنامه‌ها بيشتر خواهد شد.»

در اين مراسم حجت‌اله ايوبي، رئيس مؤسسه فرهنگي اکو گردهمايي هنرمندان براي افتتاح نمايشگاه خوشنويسي اکو را اتفاقي مبارک براي هنر دانست و گفت: «امروز نزد اهالي هنر روز مبارکي است. داشته‌هاي ما کالاهاي فرهنگي است و بايد آن‌ها را به دنيا بشناسانيم. خوشنويسي يکي از ارکان مهم فرهنگي سرزمين خورشيد محسوب مي‌شود و اين جشنواره از گام‌هاي مؤثر براي شناساندن هنر منطقه اکو به جهانيان است.»

او ضمن اشاره به برپايي جشنواره آثار فرهنگي و هنري هنرمندان مهاجر افغان در اصفهان از برگزاري اين جشنواره در سطح کشوري در ماه بهمن خبر داد.

مالکي، سفير ايران در افغانستان هم طي سخناني جايگاه هنر در تمدن اسلامي را بسيار والا توصيف کرد و افزود: «اهميت کار فرهنگي در افغانستان بسيار زياد است چرا که اين کشور ظرفيت زيادي در مباحث فرهنگي دارد و مردم جهان هنوز چهره هنري و فرهنگي افغانستان را نديده‌اند.»

او همچنين از اقدامات و فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري مؤسسه فرهنگي اکو در کشور افغانستان تشکر کرد.

مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه خوشنويسي اکو در حالي در باغ بابر شهر کابل برگزار شد که حدود 200 نفر از هنرمندان کشور افغانستان در اين برنامه حضور داشتند و چون پروانه گرد استاد اميرخاني مي‌گشتند و از حضور او در کشورشان خوشحال و مشعوف بودند.

استاد غلامحسين اميرخاني در اين مراسم گفت: «برپايي نمايشگاه خوشنويسي در افغانستان با چنين کيفيتي آرزوي چندين ساله ما بوده است که امروز برآورده شد. ما بايد کاري کنيم که اين ارتباطات حفظ شود و خوشنويسان دو کشور بيشتر از قبل با هم ارتباط داشته باشند.»

دومين نمايشگاه خوشنويسي اکو که از 11 تا 18 آذر در باغ بابر شهر کابل افغانستان برپاست.
ظ
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها