رویگری از هراس حکومت نظامی می گوید

کد خبر: 136905

رضا رویگری یا یادآوری دوران انقلاب اسلامی با کمی تامل در مورد سن و سالش در آن روزها می گوید: حدود 25 یا 26 ساله بودم که سرود "الله الله" یا "ایران، ایران" را اجرا کردم.

مهر: جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب اسلامی مجالی برای گفتگو با رضا رویگری خواننده سرود ماندگار "ایران، ایران" بود تا او از هراس روزهای حکومت نظامی و جذابیت و سادگی این کار برایمان سخن بگوید. رضا رویگری یا یادآوری دوران انقلاب اسلامی با کمی تامل در مورد سن و سالش در آن روزها می گوید: حدود 25 یا 26 ساله بودم که سرود "الله الله" یا "ایران، ایران" را اجرا کردم. وی به شرایط روزهای ضبط این سرود اشاره می کند و ادامه می دهد: در آن زمان هیچ استودیویی حاضر نبود اجازه ضبط این سرود را بدهد و همه می ترسیدند در این زمینه کار کنند. رویگری یا یادآوری شب های حکومت نظامی و تیراندازی رژیم شاهنشاهی، عنوان می کند: ما این سرود را با هول و هراس فراوان ضبط کردیم و هر آن نگران بودیم که ما را بگیرند.

وی با بیان اینکه هر لحظه امکان ورود نیروهای ساواکی و دستگیر کردن ما در حین ضبط این کار وجود داشت، ادامه می دهد: امروز با فکر کردن به آن روزها هنوز همان خاطرات وجود دارد ولی دیگر خبری از آن ترس و لرزها نیست!

این بازیگر سینما و تلویزیون به شرایط ضبط این سرود و ورود آن به بازار در روزهایی ابتدایی ماه بهمن اشاره می کند و می گوید: آهنگ این کار یک آهنگ ابتدایی است و به نظر من جذابیت این سرود به دلیل همین سادگی آن است.

رویگری با یادآوری اینکه برای ضبط این کار تعدادی دانشجو با من همکاری می کردند، عنوان می کند: شبها برای ضبط کار به خاطر حکومت نظامی مجبور به ماندن در استودیو بودیم.

وی اسامی کسانی که در ضبط این کار با وی همکاری داشتند را خیلی به یاد نمی آورد و می گوید: کار دکلمه، اذان و آواز این کار را خودم اجرا کردم.

رویگری در مورد حس و حال آن روزها می گوید و در پاسخ به اینکه آیا امروز هم با شنیدن این سرود به همان حس و حال دست می یابد یا نه، با گله مندی می گوید: حس من همان حس است ولی موقعیت دیگر آن موقعیت نیست.

وی ادامه می دهد: آن روزها، روزهای خیلی خاصی بود؛ روزهایی که در آن خیلی خلوص نیت دیده می شد و ریا کم بود و آدمها واقعا همدیگر را دوست داشتند.

خواننده سرود "ایران، ایران" با کمی تامل می گوید: با این اوصاف من همان آدم ام، با همان احساسی که این سرود را خواندم و هنوز هنگامی که آن را می شنوم همان حس به من دست می دهد.

رویکری بیشتر خود را بازیگر می داند و عنوان می کند: من کار تئاتر حرفه ای را از سال 1347 آغاز کردم و خیلی کار موسیقی نمی کنم.

وی ادامه می دهد: با این اوصاف دو تا "سی دی" تاکنون از ترانه هایی که خوانده ام بیرون داده ام و سی دی سومم نیز در سبک پاپ در دست تهیه است.

رویگری با تاکید بر اینکه هیچ گاه نخواسته خود را به عنوان یک خواننده مطرح کند، در کلام پایانی راجع به سرود"ایران، ایران"، می گوید: سرودی که 32 سال ماندگار مانده و هنوز مردم آن را دوست دارند حتما یک حس و حال خاصی داشته است...

بنابر این گزارش در روز اول نخستین جشنواره سراسری خنیاگران انقلاب اسلامی از رضا رویگری به خاطر خلق اثر ماندگار "ایران، ایران" از سوی دبیر جشنواره و حوزه هنری استان لرستان با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها