مجید اخشابی: عاشق کتاب هستم

کد خبر: 141347

در نوجوانی رمانی نبود که از دستم در برود. اما در شرایط فعلی با توجه به وقت کمی که دارم، کتاب‌هایی را می‌خوانم که نهایت بهره‌وری را از آن داشته باشم. اگرچه از حسرت‌های زندگی‌ام در اختیار نداشتن وقت برای مطالعه کتب دلخواهم بوده است.

شبکه ایران: محسن غلامی: تعطیلات و کتاب! مگر می‌شود در تعطیلات نوروز کتاب هم خواند! فیلم، دید و بازدید و... در اولویت است؛ پس چرا کتاب و کتاب خواندن؟ مسافرت هم که نمی‌شود کتاب خواند! این گمان برای افرادی است که چندان رابطه‌ای با کتاب ندارند؛ که البته این می‌تواند اعتقاد افرادی باشد که دلبستگی با کتاب خواندن نداشته و ندارند! اما برخی همواره گلایه دارند که علاقه داریم؛ اما پرکاری اجازه نمی‌دهد، تمام وقتمان صرف کار می‌شود و... . جالب اینکه این نکته در مورد چهره‌های شناخته شده هم در بسیاری موارد صدق می‌کند اگرچه برخی با وجود مشغله و کار حرفه‌ای خود اما کتاب را حتی از برنامه روزانه خود حذف نمی‌کنند. اینکه علاقه‌مندان این افراد هم بدانند هنرمندان، سیاستمداران، مسئولین و... چه کتبی را می‌خوانند، به کدام نویسنده‌ها و شعرا علاقه دارند هم کنجکاوی خاصی است که دانستن آن جالب توجه است. اینکه اگر این بحث را با ورزشکار، بازیگر، خواننده و... در میان بگذاریم، چه پاسخی خواهد داد؟!

مجید اخشابی؛ خواننده جوان و از چهره‌های موسیقی کشور که از برنامه‌ریزی منظم خود برای کتاب‌خوانی خبر می‌دهد، به خبرنگار شبکه ایران گفت: من عاشق کتاب خواندن هستم و اگر بگویم که از حسرت‌های زندگی‌ام در اختیار نداشتن وقت برای مطالعه کتب دلخواهم بوده، اغراق نکرده‌ام. اخشابی در عین حال تأکید کرد: حتی اگر هم خیلی خسته باشم، باز هم شب‌ها در حد چند دقیقه کتاب می‌خوانم و این را در برنامه روزانه‌ام قرار داده‌ام. از حوزه شعر غافل نمی‌شوم خواننده آلبوم «گم‌گشته» که علاقه خود را به مطالعه کتاب‌های عرفانی، روانشناسی و علمی می‌داند، افزود: به تبع کارم از حوزه شعر غافل نمی‌شوم. هر شعری که زیبا باشد و مفاهیم عمیقی را انتقال دهد برای من جذاب است. گاه این جذابیت را در اشعار مولانا، سعدی، حافظ و... جستجو می‌کنم و گاه در اشعار شاعران امروزی که با فکر و اندیشه، معنای خاصی را بروز می‌دهند. او همچنین در اشاره به تازه‌ترین اثری که خوانده نیز گفت: "راز شادزیستن" آخرین کتابی بوده که خوانده‌ام که اثری جالب در حوزه روانشناسی است. اخشابی که بیشتر خواندن آثار نویسندگان خارجی را در اولویت قرار می‌دهد، در این رابطه عنوان کرد: باید قبول کرد آثار نویسندگان جهانی که موفقیت‌های جهانی نیز بدست آورده‌اند، قابل تأمل‌تر است؛ چرا که برخی با یک کتاب دنیای ادبیات را تحت تأتیر قرار می‌دهند. خواننده آلبوم «همراز» همچنین افزود: البته کتب نویسندگان داخلی را هم می‌خوانم. برخی آثار نویسندگان و مترجمان را نمی‌توان براحتی از آن گذشت. بنابراین با توجه به وقت کمی که دارم ترجیح می‌دهم کتاب‌هایی را مطالعه کنم که برای کسب اطلاعات، نهایت بهره‌وری را از آن داشته باشم. در نوجوانی هیچ رمان معروفی از دستم در نمی‌رفت اخشابی رمان و داستان را جمله حوزه‌هایی دانست که بیشتر در دوران نوجوانی به آن می‌پرداخته و در این باره عنوان کرد: در شرایط فعلی چندان دلبستگی خاصی به داستان ندارم. البته در سنین نوجوانی رمان‌های شناخته شده از جمله آثار ویکتور هوگو را می‌خواندم و رمان معروفی از دستم در نمی‌رفت. این خواننده همچنین در رابطه با کتاب پیشنهادی خود برای مخاطبان شبکه ایران نیز گفت: چهار اثر از "فلورانس اسکاول شین" را پیشنهاد می‌کنم که در حوزه عرفان، عشق به پروردگار و موفقیت نوشته شده و به نوبه خود جالب توجه است. او در پایان این گفتگو در اشاره به برنامه‌ریزی خود برای تعطیلات نوروز نیز گفت: نهایت استفاده از وقت را می‌کنم و مسافرت، دید وبازدید، اجرای کنسرت، کتاب و... را مدنظر دارم. برای همه سلامتی را از خداوند می‌خواهم که بهترین نعمتی است که می‌توان با آن از نعمت‌های دیگر استفاده کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها