عکس/ طرح شاتلها در موزه‌ها

کد خبر: 144050

ناسا در نظر دارد در سی امین سالگرد اولین ماموریت شاتلهایش نام موزه هایی که قرار است از این پس آرامگاه همیشگی شاتلهای این سازمان باشند را اعلام کند.

مهر: ناسا هنوز در اندوه بازنشسته کردن شاتلهای خود به سر می برد در حالی که موزه های سرتاسر آمریکا برای به دست آوردن حق نمایش این شاتلهای تاریخی با یکدیگر به رقابت می پردازند، رقابت بر سر دست یافتن به شاتلهای آتلانتیس، دیسکاوری و اندیور است، بخشهای پر اهمیتی از تاریخ پروازهای فضایی که بدون شک می تواند بازدیدکنندگان زیادی را راهی موزه ها کند. ناسا اعلام کرده است شاتلهایش باید در زمان بازنشستگی نیز با پرواز دادن تخیلات و تصورات عمومی و کمک به جوانها در پیشرفت در زمینه های علمی مانند ریاضی و علوم به خدمت رسانی به کشور ادامه دهند.

طرح قرار گیری شاتل ناسا در موزه هوایی، فضایی و دریایی اینترپید این موزه در نظر دارد شاتل را در آشیانه ای به نمایش بگذارد

اولین درخواستهای ارائه شده به ناسا برای نمایش دادن شاتلها در سال 2008 دریافت شده است. سالی که 29 موزه برای دریافت و نمایش شاتلهای ناسا اعلام آمادگی کردند. از آن زمان تا به امروز چند موزه از درخواست خود انصراف داده اند و در حال حاضر 21 موزه در انتظار انتخاب نهایی ناسا هستند.

طرح نمایش شاتل ناسا در مرکز هوایی کندی این مرکز طرحی 100 میلیون دلاری را برای نمایش دادن شاتل ناسا در حال پرواز به منظور نمایش دادن عملکرد شاتل در فضا ارائه کرده است

ناسا معیارها و ضوابطی خاص را تعیین کرده است که موزه های درخواست کننده باید خود را بر اساس این معیارها تغییر دهند. برای مثال موزه باید درون کشور آمریکا قرار داشته باشد و باید از توانایی قرار دادن شاتل در اتاقی با سیستم کنترل حرارتی برخوردار باشد. موزه همچنین باید از آمادگی کافی برای حمل شاتل برخوردار باشد و در نهایت موزه باید مبلغی برابر 28.8 میلیون دلار هزینه را برای آماده سازی و انتقال شاتل در اختیار داشته باشد.

طرح نمایش شاتل ناسا در موزه ملی نیروی هوایی آمریکا این موزه فضاپیماهای جمینی، مرکوری . آپولو را نیز به نمایش می گذارد

ناسا تا به امروز درباره خانه بازنشستگی شاتلهایش سکوت اختیار کرده است. با این همه به نظر می آید شاتل دیسکاوری که ماموریت آخر خود را ماه گذشته به پایان رساند، بر اساس یک وعده غیر رسمی به مرکز اسمیتسونیان خواهد رفت. این مرکز در حال حاضر شاتل "انترپرایز" را در خود جا داده است، شاتلی آزمایشی که تنها چندین بار در حد شنار شدن در هوا به پرواز درآمده و هرگز قدم به فضا نگذاشته است. به نظر می آید دیسکاوری جایگزین این شاتل خواهد شد تا "انترپرایز" به همراه آتلانتیس و اندیور در انتظار تعیین موزه خود باقی بماند.

طرح نمایش شاتل ناسا در موزه موزه اسمیتسونیان

بر اساس گزارش فاکس نیوز، با وجود اینکه تنها "چارلز بولدن" و همکارانش اکنون از نام موزه های خوش اقبالی که شاتلهای ناسا را برای همیشه حفظ خواهند کرد، آگاهی دارند اما متخصصان پیش بینی هایی در این زمینه انجام داده و نام برخی از این موزه ها را اعلام کرده اند: مرکز بازدید پایگاه فضایی جانسون، مرکز بازدید پایگاه فضایی کندی، موزه ملی نیروی هوایی ارتش آمریکا، موزه پرواز سیاتل، و موزه هوایی، فضایی و دریایی "اینترپید" در نیویورک از جمله این موزه ها هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها