دست نوشته سیمین دانشور /عکس

کد خبر: 193246

اگر بعد از وفات تربت ما را در زمین بجویند و مزار ما را در سینه‌ی صاحب‌دلان بجویند و بیابند» یا به عبارت ساده‌تر پس از مرگ ماندگار باشیم، کاری کرده‌ایم. با این حال، جایزه‌ها شوق‌انگیزند و شاید به ماندگاری کمک کنند؛ به همین علت بود که جایزه‌ مهرگان (پکا) را با افتخار پذیرفتم؛ هرچند خودم در مراسم اعطای جایزه حضور نیافتم؛ چرا که در سوگ مرگ برادر بودم و بیمار هم بودم.

دست نوشته سیمین دانشور /عکس

خبرآنلاین: سیمین دانشور در سال 1382 که برای «یک عمر تلاش در عرصه‌ نوشتن» جایزه‌‌ مهرگان ادب را دریافت کرد، یادداشتی درباره این جایزه نوشت و در آن تاکید کرد که اگر بعد از مرگ ماندگار شویم کاری کرده‌ایم.

متن این یادداشت بدین شرح است: به نام آن‌که جان را فکرت آموخت اگر بعد از وفات تربت ما را در زمین بجویند و مزار ما را در سینه‌ی صاحب‌دلان بجویند و بیابند» یا به عبارت ساده‌تر پس از مرگ ماندگار باشیم، کاری کرده‌ایم. با این حال، جایزه‌ها شوق‌انگیزند و شاید به ماندگاری کمک کنند؛ به همین علت بود که جایزه‌ مهرگان (پکا) را با افتخار پذیرفتم؛ هرچند خودم در مراسم اعطای جایزه حضور نیافتم؛ چرا که در سوگ مرگ برادر بودم و بیمار هم بودم. آقایان دکتر زرگر و کریم امامی و خانم گلی امامی در خانه سرفرازم کردند و جایزه را به شرح زیر برایم هدیه آوردند: 1- بیانیه‌ هیأت داوران. لطف هیأت داوران را سپاس می‌گویم و قدرشناسی این تیزبینان را می‌ستایم. 2- تندیس طلایی مهرگان. 3- یک چک به مبلغ یک میلیون تومان (ده میلیون ریال). 4- مطالبی که در روزنامه‌ها درباره‌ اعطای این جایزه نوشته شده بود. در این خدمت فرهنگی پایدار باشید/با سپاس/ سیمین دانشور»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها