شماره جدید پنجره منتشر شد/عکس

کد خبر: 219376

سرویس"اقتصاد" پنجره هم این هفته به دنبال نسخه شفا بخش اقتصاد ایران یعنی "اقتصاد مقاومتی" که مبدع و تجویز‌کننده آن کسی نیست جز مقام معظم رهبری، رفته است.

شماره جدید پنجره منتشر شد/عکس

این هفته پنجره 149 در پرونده سبک زندگی، شما را با الزامات زندگی جهادی به روش "استاد پناهیان" آشنا خواهد کرد. زندگی-ای که نظم نوین و ساختارهای آن را برنمی تابد و به دنبال راه-کارهایی است برای حاکمیت ارزش های اخلاقی تا انسان جهادی به بار بنشیند. پناهیان در مصاحبه‌اش با "پنجره" میگوید: ما باید علیه آن ساختار‎ها که اجازه خودشکوفایی به انسان‎ها نمی‎دهند و به معنای حقیقی کلمه فرصت مساوی برای انسان‎ها قایل نمی‎شوند، قيام كنيم و ساختار‎های عادلانه دینی خودمان را جایگزین کنیم.

سرویس"سبک زندگی" در ادامه، چگونگی استقلال امت به ‎دست جوانان خودیافته انقلابی و مؤمن از دیدگاه امام و رهبری را در یاداشتی با عنوان «سبک زندگی جهادی، کلید جوانی کردن مؤمنانه» را شرح می دهد و بایسته های دینی یک سبک زندکی با عنوان «حرکتی فی سبیل الله» را به شما خواهد گفت. در باشگاه گزارشگران با 4 گزارش همراه شما خواهیم بود. اولگزارشی از حضور مسئولین در دانشگاه‎ها با عنوان «آيا مسئولین وارد گود شده‎اند؟» را خواهید خواند و در ادامه گزارشی از سخنان جنجالی رئیس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی «دولت احمدی نژاد پایانی ندارد؟»، «مه‌آفرید، گاوداری، باشگاه داری آب معدنی و داماش! » و در انتها «در ديدار رهبر انقلاب و اعضاي شوراي عالي حوزه چه گذشت؟» را خواهید خواند. بعد از وقوع انقلاب اسلامی همواره دشمنان در صدد تجزیه ایران بودند. چنانکه شاهد بودیم اولین حرکت‎ها در کردستان آغاز شد ودر سال‎های بعد از فتنه 88 دشمن همواره سعی کرده است شکاف‎های اجتماعی را در تعامل با یکدیگر فعال کند. در واقع شکاف‎های دانشجویی، کارگری، زنان و محیط زیست همراه با شکاف‎هاي قومی اصلی‎ترین شکاف‎های اجتماعی در ایران کنونی است که دشمن توجه ویژه‎ای به فعال ساختن و هم افزايي آن‎ها دارد. پرونده "سیاست" این هفتهپروند‎ه‎ای است درباره ظرفیت‎‎های فرهنگی، دینی و قومیتی ایران برای مقابله با تجزیه‎طلبی؛ از همین رو مروري بر نقشه‎هاي شومي كه براي اين سرزمين کشیده‎اند خواهیم داشت با عنوان «سرگذشت ناكام تجزیه‎طلبی» و بعد درباره مواضع تنش آفرین باکو خواهیم گفت که با "اسماعیل کوثری"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت و گوی را ترتیب داده¬ایم که کوثری آب پاکی را روی دست همسایه کوچولوی ایران ریخته و گفته است: «این طرح در قد و قواره مسئولین آذربایجان نیست» و در ادامه "محمد ابراهیم طاهریان" سفیر پیشین ایران در کابل و اسلام آباد از تجزیه‎طلبی در مناطق شرقی که یک طرح وارداتی است صحبت می کند. سرویس"اقتصاد" پنجره هم این هفته به دنبال نسخه شفا بخش اقتصاد ایران یعنی "اقتصاد مقاومتی" که مبدع و تجویز‌کننده آن کسی نیست جز مقام معظم رهبری، رفته است. اقتصاد مقاومتی ازمنظر"آیت‎الله جوادی آملی" با عنوان «مال، عامل قیام است»، الزامات و اقتضائات شرايط جنگی در حوزه اقتصاد درگفت‌وگو با "یحیی آل اسحاق"، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و ‎معادن تهران، فرازهایی از بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره اقتصاد با عنوان «روزشمار اقتصاد مقاومتی با استقلال اقتصادی» وگفت‎وگو با "سید شمس‎الدین حسینی"، وزیر امور اقتصادي و دارايي درباره نقش تحریم ها در اقتصاد ایران، از قسمت های جالب و خواندنی برای کسانی است که دوست دارند درباره اقتصاد مقاومتی بیشتر بدانند. در "چارسوی" این هفته با "یعقوب توکلی" گپ زده‎ایم؛ محقق، مورخ و نویسنده‎ای که در حوزه تاریخ معاصر و در موضوع جنبش‎‎های اسلامی و نیز تاریخ دفاع مقدس متخصص و صاحب‎نظر است و تألیفات ارزشمندی نیز در این حوزه‎‎ها بر‎جای گذاشته است. در پنجره "ماضیه" ماجرای محمود غزنوی و بادمجان، محمد منتظری و مهدی هاشمی، سلمان ساوجی و عبید زاکانی را می‎خوانید و علاوه‎بر بریده‎‎های جراید، تصاویری هم از پارک شهر و سگ‎‎های محبوب محمدرضا شاه پهلوی خواهید دید. پنجره 149 را میتوانید با مطالبی متنوع دیگری در سرویس هنر، باشگاه اهل قلم، مجله خبری و مجله برون مرزی به قیمت 2000 تومان و 84 صفحه از روزنامه فروشی ها بخواهید و یا با ارسال عدد صفر به شماره 3000101177 مشترک هفته نامه پنجره شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها