روزنامه نگاری روی تخته سیاه +عکس

کد خبر: 229092

در پایتخت این کشور و در شهر «مونوروویا» فردی به نام «آلفرد سیرلیف» تنها کسی است که خبرهای به روز را از نقاط مختلف جهان با قیمتی بسیار ارزان در اختیار مردم قرار می دهد.

روزنامه نگاری روی تخته سیاه +عکس

باشگاه خبرنگاران: در غرب و بسیاری از کشورهای توسعه یافته صنعت چاپ و نوشتن در حال از بین رفتن است و بیشتر همه چیز به سمت کامپیوتر پیش می رود اما هنوز کشورهای محرو در دنیا زیاد هستند. لیبریا یکی از کشورهای محروم در غرب آفریقا است که مردم آن حتی توانایی خرید روزنامه نیز ندارند چه برسد به اینکه بخواهند کامپیوتر و اینترنت داشته باشند.

در پایتخت این کشور و در شهر «مونوروویا» فردی به نام «آلفرد سیرلیف» تنها کسی است که خبرهای به روز را از نقاط مختلف جهان با قیمتی بسیار ارزان در اختیار مردم قرار می دهد. او در مرکز این شهر روزنامه ای به نام «Daily Talk« ایجاد کرده است و نکته جالب در مورد آن این است که او تمام خبرهای روز دنیا را بر روی تخته سیاه یادداشت می کند. او از سال 2000 این کار خودش را آغاز کرده است و در آن زمان مجبور بود تا به کافی نت هایی برود و در آنجا خبرها را از سایت های مختلف استخراج می کرد و سپس روی تخته آن ها را می نوشت. در این روزنامه او همه کاره است و از مدیریت تا خبرنگاری را خودش انجام می دهد.

در این مدت که او به این کار مشغول است مشکلات کختلفی نیز برایش اتفاق افتاده است که از جمله آن ها می توان به جنگ های داخلی این کشور اشاره کرد که طی آن چندین بار تخته سیاه او از بین رفته است. در این کشور تنها 25 درصد از مردان و 60 درصد از خانم ها سواد دارند و آلفرد میگوید اگر همین مقدار از افراد نیز از خبرها مطلع باشند بسیار عالی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها