کنسرتی که ساعاتی قبل از اجرا لغو شد

کد خبر: 230945

چندی پیش مدیر برنامه‌های ما پیشنهادی برای دو شب اجرا در تاریخ‌های 21 و 22 آبان در دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرد و با توجه به شرایط سخت اجرا در مشهد این فرصت را غنیمت شمردیم تا دیداری با دوستداران موسیقی در این شهر داشته باشیم.

ایسنا: کنسرت گروه «اشتیاق» به سرپرستی علی قمصری که قرار بود در تاریخ‌های 21 و 22 آبان به خوانندگی علیرضا قربانی در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود، ساعاتی قبل از اجرا لغو شد.
قمصری با اعلام این خبر گفت: چندی پیش مدیر برنامه‌های ما پیشنهادی برای دو شب اجرا در تاریخ‌های 21 و 22 آبان در دانشگاه فردوسی مشهد دریافت کرد و با توجه به شرایط سخت اجرا در مشهد این فرصت را غنیمت شمردیم تا دیداری با دوستداران موسیقی در این شهر داشته باشیم.
او ادامه داد: متاسفانه امروز و نیم ساعت قبل از پرواز، خبری به ما رسید که طبق آن، با وجود طی شدن تمام مراحل قانونی و کسب مجوز، گروه ما و دانشجویان و مسئولان دانشگاه از برگزاری این کنسرت منع شده‌اند.
قمصری بیان کرد: باید به کسانی که بصورت خودسرانه و غیر قانونی قدرتشان را در پاره کردن پوسترها، بی احترامی کردن به عوامل فرهنگی دانشگاه و قلدری خرج می‌کنند، بگویم «درست است که شانس دیدار با هنردوستان مشهد را از دست دادیم ،اما این مسئله در مقابل چیزی که شما از دست می‌دهید ذره‌ای بیش نیست.»
پس از پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی گفت: هیأت نظارت دانشگاه، مجوز کنسرت را لغو کرده است.
سید حسین سیدموسوی ضمن بیان این مطلب ادامه داد: هیأت نظارت دانشگاه فردوسی با توجه به اینکه قبلا مجوز این کنسرت را صادر کرده بود، آن را لغو کرده است.
سیدموسوی در مورد علت این اتفاق اظهار کرد: این هیأت به دلیل نزدیک شدن ایام محرم و عزاداری اهل‌بیت تصمیم گرفته است، این مجوز را لغو کند.
او در مورد ارتباط این موضوع با دفتر امام جمعه مشهد گفت: این موضوع ربطی به دفتر امام جمعه نداشته است و هیأت نظارت راسا این تصمیم را گرفته است.
طولی نکشید که دفتر موسیقی بیانیه‌ای نوشت گفت: این کنسرت از ابتدای امر مجوز نداشته است.
دفتر موسیقی نسبت به خبر لغو کنسرت گروه قمصری واکنش نشان داد و اعلام کرد: برای این برنامه هیچ مجوزی صادر نشده بود.
روابط عمومی دفتر موسیقی در واکنش به خبر مندرج در برخی از رسانه‌ها به عنوان «لغو کنسرت گروه قمصری با خوانندگی علیرضا قربانی در مشهد» اعلام کرد:«برای این برنامه هیچ مجوزی صادر نشده بود که لغو شود.»
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی «طی تماس با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی مشخص شد، هیچگونه تقاضایی مبنی بر انجام این برنامه برای دریافت مجوز ارائه نشده بود.»
این گزارش می‌افزاید، «چنانچه شخصی از هر نهاد یا ارگانی با هنرمندان عزیز عرصه موسیقی کشور وارد مذاکره شود، بدون اینکه هماهنگی برای اخذ مجوز انجام داده باشد و سپس خود سرانه یا به دلیل عدم توانایی، قرار خود را لغو کند، نباید تحت عنوان "لغو کنسرت "قلمداد شود.
پرواضع است انعکاس اینگونه اخبار موجبات تشویش خاطر هنرمندان و دست اندرکاران این عرصه را درپی خواهد داشت.
چگونه می‌توان برنامه‌ای که هیچ مجوزی برای آن صادر نشده؛ عدم انجام آن را، لغو نام نهاد.
ضروریست هنرمندان عزیز و زحمت‌کش این عرصه برای انجام برنامه با کسانی وارد مذاکره شوند که مقید به انجام تعهدات لازم در این زمینه باشند و سیر مراحل قانونی آن را پی‌گیری کنند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها