روایت سفر رهبری در«ماه‌بندان»/عکس

کد خبر: 261225

از دیگر نکات این کتاب استفاده از تصویر است. در پایان کتاب تعدادی عکس از استقبال مردم از رهبر انقلاب و حاشیه‌های این سفر همراه با جملاتی متناسب تصاویرآمده است. که به زیبایی کتاب افزوده و در عین حال روح تازه و جذابی به محتوای کتاب داده اشت و روایت روای را برای مخاطب عینی‌تر کرده است.

روایت سفر رهبری در«ماه‌بندان»/عکس
تسنیم: کتاب «ماه‌بندان» روایت سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد. قرار است فردا مراسم رونمایی از این اثر در نمایشگاه کتاب برگزار شود. کتاب «ماه بندان» مجموعه حاشیه نگاری‌های محمد رضا شهبازی از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی در مهرماه 1391 چاپ شد. « ماه بندان» که در 14 فصل تنظیم شده حاشیه‌هایی است که ممکن است چندان به چشم نیایند ولی روایتی جذاب و البته تاثیرگذار ارائه می‌کنند. عنوان انتخاب شده برای هر فصل نام یکی از شخصیت‌های آن فصل است. از نکات مثبت این کتاب می‌توان به توجه بیشتر نویسنده به رویدادها و موضوعاتی اشاره کرد که دورتر از مرکز کانونی سفر قرار دارند. برای مثال می‌توان به حضور راوی در گلزار شهدا و برخوردش با مردمی اشاره کرد که هر روز ساعت‌ها به آنجا آمده‌اند تا شاید رهبر را ببینند. برخلاف دیگر کتاب‌های منتشر شده درباره سفرهای رهبر معظم انقلاب به استان‌های مختلف کشور که همواره نویسنده یا روای در کنار رهبر انقلاب و در جمع کاروان همراهان ایشان حضور داشتند، این بار به قلم راوی‌ای منتشر شده که این راوی در میان مردم حضور داشته و روایت زبان حال و قال امت است در مقابل امام. از دیگر نکات این کتاب استفاده از تصویر است. در پایان کتاب تعدادی عکس از استقبال مردم از رهبر انقلاب و حاشیه‌های این سفر همراه با جملاتی متناسب تصاویرآمده است. که به زیبایی کتاب افزوده و در عین حال روح تازه و جذابی به محتوای کتاب داده اشت و روایت روای را برای مخاطب عینی‌تر کرده است.
شهبازی در بخشی از این کتاب نوشته است: « هنوز یکی از بزرگترین حسرت‌های زندگی‌ام این است که چرا نرفتم از آن جوان بپرسم آنجا چکار می‌کند؟ سِر چسبیدن به ضریح امام خمینی (ره) چیست؟ هنوز سرکوفت این تنبلی بزرگ را به خودم می زنم که نگذاشت از آن معما سر در بیاورم. چه رابطه‌ای بود میان آن جوان و امام راحل امت؟ اگر قصه حاجت گرفتن بود که قاعدتا این همه امام زاده واجب التعظیم که در تهران آرمیده‌اند باید بیشتر به کار بیایند تا امامی که بیشتر به جایگاه سیاسی‌اش شناخته می‌شود تا مقام معنوی و عرفانی خود. پس آنجا چکار می کرد جوانک! سابقه چنین حسرتی بود که باعث شد تا محسن پیشنهاد حضور در سفر رهبری به خراسان شمالی را داد بی‌درنگ قبول کنم.» انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را در 196 صفحه و با قیمت 6100 تومان منتشر کرده است. قرار است مراسم رونمایی از این کتاب فردا در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور تعدادی از مسئولان، نویسندگان و فعالان حوزه نشر برگزار شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها