سونامی شاهرخ خان سینمای هند/تصاویر

کد خبر: 280066

تحلیل‌گران اقتصادی سینما از استقبال بالای تماشاگران (و به ویژه مسلمانان هند) به عنوان یک سونامی کم سابقه هنری اسم می‌برند.

سونامی شاهرخ خان سینمای هند/تصاویر
فارس: درام خانوادگی و ماجراجویانه «قطار اکسبوس چنای» در ۴ روز اول اکران عمومی خود در سینماهای هند، موفق به یک فروش کلان 100 کروری (20 میلیون دلار) شد. فیلم جدید شاهرخ خان به مناسبت ایام عید سعید فطر به روی پرده سینماهای هند رفت و پیش‌بینی افتتاحیه‌ای کلان برای آن می‌شد. تحلیل‌گران اقتصادی سینما از استقبال بالای تماشاگران (و به ویژه مسلمانان هند) به عنوان یک سونامی کم سابقه هنری اسم می‌برند.
تا قبل از این، هیچ فیلم‌ هندی نتوانسته در چنین مدت کوتاهی به رقم فروش کلان 100 کروری دست پیدا کند. «قطار اکسپرس چنای» در 169 سالن سینمای سراسر هند به روی پرده رفته است. اهل فن می‌گویند فروش فیلم در هفته اول نمایش به 150 کرور خواهد رسید و توانایی آن را دارد که رکورد 202 کروری «3 احمق» عامرخان را بشکند. قبل از نمایش عمومی «قطار اکسپرس چنای»، تحلیل‌گران اقتصادی سینما این پرسش را مطرح کردند که آیا این فیلم می‌تواند با رد کردن رقم فروش فیلم عامرخان، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند شود یا خیر.
رانی موکرجی و دیپیکا پادکونه هم در «قطار اکسپرس چنای» بازی دارند و روهیت شتی فیلم‌ساز مطرح هندی کارگردانی آن را انجام داده است. شاهرخ‌خان در قصه فیلم در نقش جوانی به نام راهول بازی می‌کند که با قطار راهی سفری به یک شهر کوچک می‌شود در تامیل نادو می شود. هدف او از این سفر برآورده کردن آخرین درخواست و خواهش پدربزرگش است. پدربزرگ راهول از او خواسته خاکستر وی را به معبد مقدسی در رامشوارام ببرد. اما در داخل قطار اتفاقاتی برای راهول رخ می‌دهد که سفر او را تبدیل به یک تجربه تازه می کند. شرکت فیلم‌سازی شاهرخ‌خان به نام ردچیلیز اینترتینمنت «قطار اکسپرس چنای» را با همکاری شرکت یوتی‌وی موشن پیکچرز تهیه کرده است. آخرین فیلم سینمایی شاهرخ‌خان روی پرده سینماهای هند درام خانوادگی «تا وقتی زنده‌ام» (جاب تک هه جان) در کنار کاترینا کاریف بود که سال گذشته به فروشی بالای 100 کرور دست پیدا کرد. یاش چوپرا فیلم‌ساز قدیمی و کلاسیک بالیوودی کارگردان این فیلم بود که در زمان تدوین آن در گذشت و نتوانست آن را روی پرده سینماها تماشا کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها