تشرف۴میلیون‌نفردردهه‌ولایت‌به‌حرم‌رضوی

کد خبر: 296769

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در ایام دهه ولایت بیش از چهار میلیون نفر به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

تسنیم: محمود ممتاز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام باشکوه دهه ولایت و با توجه به تشرف بالغ بر چهار میلیون نفر به اماکن متبرکه رضوی، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در رابطه با ارتقاء نظم، امنیت و آرامش انجام شد.

وی افزود: در این ایام همچنین با افزایش میزان حضور نیروها نسبت به غبارروبی، شستشو و حفظ بهداشت ویژه کلیه صحن‌ها و رواق‌های مبارکه حرم مطهر رضوی اقدام شد.

ممتاز تصریح کرد: خدمات صندلی چرخدار و زائربرها، خدمات امدادی ویژه با تقویت پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی، ارائه خدمات فرش، توزیع دعوت نامه در مراکز اقامتی سطح شهر و ارائه خدمات امانات با بالاترین ظرفیت، از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

10 هزار نفر از اقشار خاص جامعه میهمان حضرت رضا(ع)

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: در این ایام مراسم‌های باشکوهی با حضور 3هزار نفر دانش آموز، 1200 نفر سالمند و معلول و 3 هزار نفر از خانواده‌های سادات تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و حدود 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان شهرستانی شاغل به تحصیل برگزار و هدایای متبرک نیز تحویل آنان شد.

وی بیان کرد: به همین مناسبت خادمان آستان ملائک پاسبان رضوی از حدود شش هزار نفر از دانش آموزان استثنائی سطح شهر مشهد عیادت و ضمن پذیرائی، هدایایی نیز به آنان تحویل شد.

ممتاز خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام برگزاری مراسم عقد اخوت بین خدمه و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی بود.

وی اظهار کرد: مراسم باشکوه جشن عید سعید غدیر نیز از ساعت 9 الی 10:30 امروز در محل تالار اماکن متبرکه با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران برگزار شد و خادمان با شربت و شیرینی از آنان پذیرایی کردند.

800 هزار نفر در دعای عرفه

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم پرفیض دعای عرفه در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امسال بیش از 800 هزار نفر توفیق حضور در دعای باشکوه عرفه را یافتند و بالغ بر 300 هزار نفر نیز در نماز عید سعید قربان حرم مطهر رضوی شرکت کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها