پروژه‌ بعدی جیمز کامرون چیست؟

کد خبر: 326927

در فیلم "مانگا"،Salem (اورشلیم - بیت‌المقدس) به عنوان آرمان‌شهر معرفی می‌شود، آرمان شهری که شهروندان پادآرمان‌شهر اسقاط‌دانی به‌دنبال یافتن راهی برای رسیدن به آن هستند و بعضی برای رسیدن به این آرزو دست به کشتن سایبرگ‌های دیگر می‌زنند تا با فروختن اعضای سایبری آن‌ها هزینه‌ رفتن به آنجا را تامین کنند.

پروژه‌ بعدی جیمز کامرون چیست؟
مشرق: جیمز کامرون کارگردان فیلم هایی چون Avatar و Terminator طی صحبت‌هایی بیان داشته که قصد دارد مانگای Battle Angel Alita را به پرده‌ی سینماها بیاورد و آغاز این پروژه را ۴ سال دیگر اعلام کرده است. کامرون در کنفرانس مکزیکوسیتی به حضار اعلام کرده این پروژه که سال‌ها تصمیم ساخته‌ش را داشته در سال ۲۰۱۷ بعد از اینکه مراحل تولید دو فیلم بعدی Avatar پایان یافت، آغاز می‌کند. او در ادامه متذکر شد که این پروژه با تمرکز بر بسط و گسترش داستان و شخصیت پردازی به تکنولوژی جدیدی بالاتر از Avatar نیاز خواهد داشت. این مانگا توسط Kishiro Yukito خلق شده و سال ۱۹۹۰ در مجله Business Jump انتشارات Shueisha به چاپ رسیده است. سری این مانگا ۵ سال بعد از خلق آن به پایان رسید. تمرکز داستان حول دختر سایبرگی است که در زباله‌دانی شهر پیدا می‌شود و تنها خاطراتی جزئی را از زندگی قبلیش بیاد می‌آورد، او در ادامه به مبارزه با جرم و جنایت می‌پردازد.
شش سال پس از پایان یافتن مانگا، Kishiro با اعلام اینکه از خط سیر مانگای اصلی ناخرسند بوده این مانگا را با نام Battle Angel Alita: Last Order احیا می‌کند و در آن قسمت‌های پایانی مانگای اصلی را باز نویسی می‌کند. اینکه کامرون در نظر دارد به خط اصلی این مانگا وفادار باشد یا این که تغییراتی را در آن لحاظ کند، هنوز مشخص نیست. قبل از اینکه به بررسی این مانگا بپردازم لازم است که برخی از اصطلاحات را توضیح بدم: مانگا - Manga: واژه‌ای است که به کمیک بوک‌های ژاپنی اطلاق می‌شود. انیمه: به انیمیشن‌های ساخته شده در ژاپن گفته می‌شود و فرقی بین دو بعدی یا سه بعدی بودنشان نمی‌کند، گرچه شاید به غلط برخی این واژه را مختص انیمه‌های دو بعدی ژاپن می‌دانند. OVA: انیمه‌های که پخش اولیه‌ی آن‌ها مانند سایر انیمه‌ها، تلویزیونی نیست و منحصراً به صورت DVD منتشر می‌شوند. کانجی: الفبایی تصويري كه درقرن پنجم و ششم از چين وارد ژاپن شده و قريب به ۲۰۰۰ حرف مي باشد. Battle Angel Alita که در ژاپن به نام Gunm شناخته می‌شود (銃夢 - Ganmu واژه‌ای مرکب از دو واژه‌ی"Gun" و onyomi که در کانجی ژاپنی معنی "رویا" را می‌دهد است) ، سری مانگایی است که توسط Kishiro Yukito در سال ۱۹۹۰ خلق شده و در مجله‌ی Business Jump انتشارات Shueisha به چاپ رسده است. دو جلد از نه جلد این مانگا تبدیل به دو قسمت OVA انیمه‌ای گشته، که ADV Films در آمریکای شمالی با نامBattle Angel و Manga Entertainment در انگلستان و استرالیا با نام Battle Angel Alita آن را منتشر کرده‌اند. داستان سری مانگا در آینده‌ای فرا آخرالزمانی رخ می‌دهد و تمرکز آن روی دختر سایبرگی به نام آلیتا (Alita) که تمام حافظه‌اش را از دست داده و در زباله‌دانی توسط دکتر سایبرنتیکی پیدا می‌شود و از او مراقبت می‌کند، است. هنر رزمی‌اش به نام Panzer Kunst باعث می‌شود که او تبدیل به جایزه‌بگیری شود که مجرمین را شکار می‌کند. ادامه‌ی داستان مربوط به جستجوی آلیتا برای پی‌بردن به گذشته‌اش و همچنین حول کاراکترهایی که با آن‌ها زندگی می‌کند است. این مانگا بعدها با نام Battle Angel Alita: Last Order ادامه یافت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها