حواسمان به روزه اولی‌ها باشد

کد خبر: 351045

سرویس فرهنگی « فردا »: بار دیگر سفره مهمانی خداوند گسترده‌تر از هر زمانی پهن شده و انسان‌ها به اندازه وسعت قلبشان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

امسال نیز مانند هر سال بخشی از مهمانان این ضیافت باشکوه را نوجوانانی تشکیل می دهند که قرار است برای اولین بار روزه داری را امتحان می کنند.

نکته اینجاست که آنها آن قدر برای رسیدن به این روز باشکوه شور و شوق داشته و دارند که این اشتیاق را می توان از نگاه شان خواند و فهمید که این مهمانان کوچک ماه هاست که روزها را برای رسیدن به ماه مبارک رمضان شمرده اند.

نکته اینجاست که این شتاب و عجله اگر از حد تعادل خارج شود می تواند سبب آسیب دیدن آنها شود.

به همین دلیل باید از خانواده ها خواست بیشتر از هر زمانی حواسشان به این گروه از افراد باشد، زیرا امسال نیز ماه مبارک رمضان با تابستان از راه رسیده و گرمای طاقت فرسای آن می تواند خارج از توان نوجوانان باشد.

بنابراین خانواده ها باید در اوقات سحر و افطار توجه ویژه ای به تغذیه کودکان خود داشته باشند، چون تعدادی از نوجوانان هنگام سحر میل زیادی به خوردن غذا ندارند، به همین دلیل والدین آنها باید مطمئن باشند که تمامی مواد غذایی مورد نیاز به بدن کودکشان می رسد زیرا نوجوانان در سن رشد قرار داشته و ممکن است در اثر تغذیه نادرست آسیب ببینند، به همین دلیل پدر و مادر ها باید در کنار آموزه های دینی و تربیتی، نوجوانان را از فواید داشتن برنامه ای مناسب برای تغذیه آگاه کنند.

منبع: جام جم آنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها