متن تقریظ رهبرانقلاب بر«پنجره‌های تشنه»

کد خبر: 385099

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» امشب در مراسمی با حضور امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ ونشر آثار مقام معظم رهبری و مهدی قزلی نویسنده کتاب در کربلای معلی رونمایی شد.

متن تقریظ رهبرانقلاب بر«پنجره‌های تشنه»
مهر: متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پنجره‌های تشنه» که روایت سفرنامه‌ای مهدی قزلی از همراهی با کاروان انتقال ضریح امام‌ حسین(ع) از ایران تا عراق است، امشب در مراسمی با حضور امیر خوراکیان رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ ونشر آثار مقام معظم رهبری و مهدی قزلی نویسنده کتاب در کربلای معلی رونمایی شد. در متن این تقریظ که از سوی خوراکیان و از جوار مرقد حضرت سید الشهداء (ع) قرائت شد، آمده‌ است: بسم‌الله الرحمن الرحیم این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست ای شعله فروزان، ای فروغ تابان، ای گرمابخش دل‌های خلایق!‌ تو کیستی با این شکوه و جلال، با این شیرینی و دلنشینی، با این هیبت و اقتدار، با این همه لشکر دل‌به‌همراه، با غلغله فرشتگان که در کنار موکب تو با آدمیان رقابت می‌کنند؟ تو کیستی ای نور خدا، ای ندای حقیقت، ای فرقان، ای سفینةالنجاة؟ چه کرده‌ای در راه خدایت که پاداش آن، خدایی شدن هر آن چیزی است که به تو نسبت می‌رساند؟ بنفسی انت، بروحی انت، بمهجة قلب انت، و سلام الله علیم یوم ولدت و یوم استشهدت مظلوماً‌و یوم تبعث فاخراً و مفخرا. ۱۳۹۳/۲/۲۹
رهبر انقلاب در بخش دیگری از این تقریظ اینگونه دیدگاه خود درباره کتاب را تشریح کردند: بسیار خوب و با ذوق و سلیقه نوشته شده‌است؛ و با نگاه هنرمندانه، کنجکاو و نکته‌یاب. خواندم تا ۱۳۹۳/۲/۲۸ کتاب «پنجره‌های تشنه» روزنوشت‌های مهدی قزلی از انتقال ضریح جدید امام حسین (ع) از قم به کربلا در سال ۱۳۹۱ است که انتشارات سوره‌ مهر آن را منتشر کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها