دهکردی در گریم آیت‏‎الله‌طالقانی/تصاویر

کد خبر: 405102

گریم شخصیت آیت‌الله طالقانی با بازی علی دهکردی در صحنه سریال تاریخی «معمای شاه» رونمایی شد.

دهکردی در گریم آیت‏‎الله‌طالقانی/تصاویر
تسنیم: شامگاه چهارشنبه 20 اسفند مراسم رونمایی از تست گریم آیت‌الله طالقانی بر صورت علی دهکردی با حضور سرافراز و پورمحمدی و بازیگران این فیلم برگزار شد. در این بازدید بخش هایی از سریال که مربوط به شهریور 1320 می شد تصویربرداری شد. سید مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی نیز در این مراسم حاضر بود. محمدرضا ورزی کارگردان سریال «معمای شاه» درباره نقش آیت الله طالقانی که علی دهکردی آن را ایفا کرده است، گفت: علی دهکردی نقش ایشان را بازی می کند و ما اولین تست گریم را در حضور پسر ایشان رونمایی کردیم و او غافلگیرانه دهکردی را دید، شوکه شد، او را در آغوش گرفت و گفت شما بعد از 30 و چند سال باعث شدید با مرحوم پدرم ملاقات داشته باشم. ما از این صحنه فیلم گرفته ایم و سند داریم.
فرزند آیت‌الله سیدمحمود طالقانی و علی دهکردی بازیگر
در این پروژه برای دوره های سنی محمدرضا پهلوی هم طراحی گریم شده است. حسین نورعلی نقش جوانی شاه تا سال 44 را بازی می کند و این نقش از سال 49 تا 59 برعهده امیر مهدی کیا است. طراح گریم این پروژه شهرام خلج است. خلج یکی از پرکارترین گریمورهایی است که در کارنامه کاری خود گریم شخصیت های تاریخی و سیاسی زیادی را ثبت کرده است. سال های خاکستری، سال های مشروطه، ابراهیم خلیل الله، سقوط، ستاره خضرا، عمارت فرنگی به کارگردانی محمدرضا ورزی، شهریار به کارگردانی کمال تبریزی و سوگ سیاوش ساخته محمدعلی نجفی از جمله کارهایی است که این طراح گریم را در میان سایر همکارانش متمایز کرده است.
حسین نورعلی بازیگر نقش جوانی محمدرضا پهلوی در پشت صحنه سریال معمای شاه
امیرمهدی کیا بازیگر نقش میانسالی محمدرضا پهلوی در پشت صحنه سریال معمای شاه
در این مراسم رامبد شکرآبی، داریوش کاردان، جعفر دهقان، امیریل ارجمند، علی دهکردی و پرویز ثابتی حضور داشتند. حقانی مشاور پروژه و مهدی تبار، ناظر پخش از دیگر عوامل حاضر در این مراسم بودند. مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به‌تهیه‌کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای در حال تولید است. : تا به حال 70 درصد از سریال ضبط شده و چند ماه دیگر این کار تمام می شود. اردیبهشت ماه امسال در مراسمی مشابه از گریم شهید استاد مطهری در حضور خانواده اش رونمایی شده بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها