روایت شعف اهل سنت در سفر رهبری

کد خبر: 411162

مستند «حاجی گلدی» ساخته احمد عبدالرحیمی در یک قسمت 27 دقیقه ای از شبکه مستند پخش می شود

روایت شعف اهل سنت در سفر رهبری
روابط عمومی شبکه مستند: این مستند روایتی از شور و شعف عظیم مردمی در استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به استان خراسان شمالی است که با ترکیب تصاویر و گفتار شاعرانه و همچنین به تصویر کشیدن صحنه‌های بکر و بدیع، می‌کوشد یک حماسه سیاسی و حضور با شکوه مردمی را در قالبی هنری نمایش دهد و انسجام ملی و گره خوردگی عواطف مردم از اقوام و مذاهب گوناگون با جمهوری اسلامی و رهبری به‌رغم تمام تلاش‌های دشمنان را به تصویر بکشد.
«حاجی گلدی» درباره مردی از اقوام ترکمن و برادران اهل سنت در استان خراسان شمالی است که به قصد حضور در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به این استان (19 مهر ماه 1391)، از روستای خود با اسب به سمت بجنورد حرکت می‌کند.
این مستند تلاش می‌کند در مسیر سفر چند روزه حاجی گلدی، صحنه‌های دیدنی از طبیعت و آداب و رسوم مذهبی و قومی و همچنین فرهنگ کار و تلاش بی وقفه در میان مردم این خطه را به تصویر بکشد. غلامرضا سلیمانی روایت مستند را در قالب شعر سروده است و پرویز بهرام گوینده پیشکسوت مجموعه خاطره‌انگیز «جاده ابریشم» این اشعار را بر روی مستند دکلمه می‌کند. همچنین حسین فاضل آهنگسازی اثر را برعهده داشته است.
مستند «حاجی گلدی» همچنین به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده است. این مستند چهارشنبه 26 فروردین ماه ساعت 23 از شبکه مستند پخش می شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها