ایوبی: کارهای زیرساختی برای ریشه کن کردن قاچاق در حال انجام است

کد خبر: 435118

رییس سازمان سینمایی گفت: کارهای زیرساختی برای ریشه کن کردن قاچاق فیلم در حال انجام است و به زودی شاهد فعالیت های سلبی در مقابله با قاچاق فیلم های سینمایی در شهرستان ها خواهیم بود.

روابط عمومی سازمان سینمایی: " حجت الله ایوبی" رییس سازمان سینمایی، "سردار منتظر المهدی" معاون اجتماعی نیروی انتظامی، "حبیب ایل بیگی" معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، " سید محمد مهدی طباطبایی نژاد" مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، " رمضانعلی حیدری خلیلی" قائم مقام اجرایی سازمان سینمایی، "رضا بشردوست " مدیرکل حراست سازمان سینمایی، "نصرت الله مرادی " معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ،"سید صادق موسوی" مدیرکل شبکه نمایش خانگی، "بهمن حبشی" مدیرکل دفتر نظارت برمراکز، مشاغل و مجامع به همراه سینماگرانی همچون "علیرضا رئیسیان"، "سید جمال ساداتیان"، "حسین فرحبخش"، "عبدالله علیخانی"، "میلاد کی مرام" و اهالی رسانه از سه میلیون نسخه مکشوفه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری بازدید کردند .

" حجت الله ایوبی" در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: در دوره ای قاچاق فیلم های سینمایی بسیار کم هزینه و آسان شده بود و قاچاقچیان فیلم های سینمایی دوران خوشی را گذراندند و به گفته مدیران مربوطه، ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی درآمدی است که به جیب قاچاقچیان می رود . وی یادآور شد: در برخورد با قاچاق دی وی دی آثار سینمایی راهی جز برخورد و جمع آوری نسخه های غیر مجاز نیست و تلاش می شود فضای نا امنی از منظر روانی برای این افراد ایجاد شود . رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: چنانچه مردم آگاهی های لازم را درباره لزوم عدم استفاده از نسخه قاچاق فیلم های سینمایی بدست آوردند برخورد با قاچاق فیلم های سینمایی تسریع می شود . ایوبی توضیح داد: مشت نمونه خروار است و حجم قاچاق فیلم های سینمایی بیش از سه میلیون نسخه مکشوفه است و تلاش ما این است که برخورد سلبی با قاچاق فیلم در شهرستان ها نیز انجام شود . وی درباره انجام کارهای زیرساختی برای مقابله با قاچاق فیلم گفت: پروژه VOD را در دستور کار داریم و حدود دو سال است که تلاش ها برای ایجاد زیرساخت های مورد نظر در این باره انجام می شود و با تحقق این مهم شاهد ریشه کن شدن قاچاق فیلم و بازگشت سرمایه حاصل از عرضه فیلم ها در شبکه نمایش خانگی به تهیه کنندگان و موسسات ویدیو رسانه خواهیم بود . رییس سازمان سینمایی همچنین تصریح کرد: سایت های عرضه کننده نسخه غیرقانونی فیلم های سینمایی شناسایی و اقدامات لازم برای بستن و فیلتر کردن این سایت ها آغاز شده است . * مافیای قاچاق فیلم سید مصطفی ابطحی در این مراسم اظهار کرد: در آذرماه سال ۹۳ ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری به منظور مبارزه با عرضه غیر قانونی آثار سینمایی اظهار کرد: آیین نامه های قانونی و فعالیت های سلبی در این زمینه همزمان با تشکیل ستاد آغاز شد و جمع آوری سه میلیون نسخه غیر مجاز آثار سینمایی حاصل تلاش آقایان حسین فرحبخش، نعیمی و هیات رییسه ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری، حراست سازمان سینمایی و صنوف سینمایی است . وی یادآور شد: سه میلیون لوح فشرده توسط ستاد کشف و توقیف شده و برای امحای این آثار در انتظار دستور قضایی هستیم . دبیر ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری تصریح کرد: کپی آثار تولیده شده در داخل کشور دزدی و سرقت است و مافیایی در این زمینه شکل گرفته و بخش بزرگی ازدرآمد شبکه نمایش خانگی به جیب این گروه می رود . ابطحی توضیح داد: مقابله با ارائه فیلم های خارجی بدون مجوز و ممیزی نشده از دیگر اقدامات ستاد بوده است. متاسفانه مافیای موجود از مجوزهای اخذ شده از وزارت ارشاد برای تولید نرم افزار برای عرضه نسخه قاچاق فیلم و تهیه نسخه قاچاق استفاده کرده که با آن مقابله شده است . وی با بیان اینکه هر روز و شب شاهد عملیات برخورد با عرضه نسخه قاچاق فیلم های سینمایی هستیم تصریح کرد: از نیروی انتظامی درخواست دارم ما را در برخورد با عرضه نسخه های قاچاق فیلم های سینمایی در دیر استان ها از جمله البرز، اصفهان، قم و فارس و دیگر استان ها همراهی کند . دبیر ستاد صیانت گفت: در حال حاضر در بخشی دیگر از فعالیت های خود در حال آموزش خانواده ها هستیم و تلاش می کنیم نسبت به سختی های پیش روی تهیه کنندگان و هزینه های آنان برای تولید یک اثر سینمایی به خانواده ها آگاهی های لازم ارائه شود .

ابطحی ادامه داد: برآورد ما این است که در سال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد به جیب قاچاقچیان آثار سینمایی می رود و در تلاش برای تصویب قوانین مورد نظر در این زمینه برای مهار قاچاق فیلم های سینمایی هستیم .

وی با تقدیر از فرماندهی نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی این نیرو در مبارزه با قاچاق فیلم توضیح داد: چنانچه این راه تداوم داشته باشد ریشه کسانی که می خواهند ریشه سینما را براندازند از بین می بریم .

داریوش فرهنگ نیز در این مراسم اظهار کرد: تعدادنسخه های مکشوفه قاچاق در این محل نمونه ی خروار است. وقتی به سینما می رویم در شوری اجتماعی شرکت می کنیم و قاچاق فیلم همانند از بین بردن نهالی است که یک کشاورز برای رشد آن زحمات زیادی کشیده است .

وی یادآور شد: قاچاق فیلم دزدی است و این اتفاق دزدی از فرهنگ و نشاط عمومی جامعه است. چگونه می شود یک فیلم دزدی را در خلوت تماشا کنیم؟ درخواست من از سازمان سینمایی و نیروی انتظامی این است که با قاچاق فیلم با جدیت مقابله کنند .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها