فاز اول شهر آفتاب برای نمایشگاه بین المللی کتاب آماده است

کد خبر: 438399

فاز اول شهر آفتاب با ۶۵ هزار متر مربع سالن مسقف آماده بهره‌برداری است. به خواست خدا و با اراده‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جابه‌جایی نمایشگاه کتاب، می‌توانیم سال آینده آن را در شهر آفتاب برگزار کنیم.

فاز اول شهر آفتاب برای نمایشگاه بین المللی کتاب آماده است
سرویس فرهنگی فردا: محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صبح امروز در نخستین نشست خبری خود بیش از دو ساعت پاسخگوی سئوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف فرهنگی بود.
صلاحی در این نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار «فردا» درباره آخرین وضعیت وعده دکتر قالیباف شهردار تهران مبنی بر انتقال مکان نمایشگاه بین‌المللی کتاب و میزبانی از آن در سال آینده در جایی غیر از مصلی تهران عنوان داشت: به هر شکل باید قبول کرد که مصلای امام خمینی (ره) جای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه نیست. آقای قالیباف نیز قول دادند که نمایشگاه کتاب سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود که این مسئله آماده اجراست.
به گفته وی، مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب بعد از افتتاح کامل، دومین مرکز نمایشگاهی بزرگ در آسیا بعد از چین و سومین مرکز بزرگ نمایشگاهی در دنیا بعد از آلمان و چین به لحاظ مساحت و امکانات خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه در این زمینه، گفت: فاز اول شهر آفتاب با ۶۵ هزار متر مربع سالن مسقف آماده بهره‌برداری است. ایستگاه متروی شهر آفتاب نیز تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و برنامه ریزی ما این است که ۳۰۰ دستگاه خودروی ون نیز در محوطه نمایشگاه به جابه‌جایی افراد بپردازد.
وی ادامه داد: فاز دوم شهر آفتاب نیز با احداث هتل‌های ۴ و ۵ ستاره و نیز یک هتل آپارتمان و نیز یکصد اتاق تجارت پیش‌بینی شده است. در حال حاضر تاسیسات گرمایی و سرمایی شهر آفتاب آماده استفاده است. جاده و دسترسی به نمایشگاه نیز آماده شده و سالن‌های اداری نیز آماده بهره‌برداری است.
ان شا الله به خواست خدا و با اراده‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جابه‌جایی نمایشگاه کتاب می‌توانیم سال آینده آن را در شهر آفتاب برگزار کنیم.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: من در این خصوص نامه‌ای به آقای جنتی وزیر ارشاد نوشته‌ام و از ایشان خواستم که از این نمایشگاه بازدید کنند که با موافقت ایشان به زودی این اتفاق انجام شود.
صلاحی در بخش دیگری از این نشست خبری در ارتباط با موضوع شعر و برنامه‌ریزی برای آن در سازمان متبوع خود نیز گفت: شعر و ادب جزو هویت تاریخی ماست و در این حوزه بسیار غنی هستیم. ما برای ساماندهی امر شعر در سازمان، خانه شعر ایجاد کرده‌ایم و برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم تا جریان سازی جدی در این حوزه اتفاق بیفتد. نگاه ما این است که با فعالیت‌های ما در این حوزه شاهد رویش پروین اعتصامی‌ها و شهریارهای تازه در ادب فارسی باشیم که نه به صورت استثنایی بلکه با قاعده، تربیت شده باشند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها