هدف داعش از تخریب اماکن مقدس دور کردن مسلمانان از وحدت است

کد خبر: 438801

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه گفت: هدف تکفیری‌ها و داعش از تخریب اماکن مقدس و مساجد، دور ماندن مسلمانان از منابع دینی‌ و وحدتشان است.

عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فردا به مناسبت روز جهانی مساجد درباره اهمیت این مکان مقدس نزد مسلمانان گفت: بر مبنای سخنان حضرت امام (ره)، مساجد سنگر اسلام هستند و علاوه بر این مکانی برای افزایش سطح آگاهی و فرهنگی مردم تلقی می‌شوند.

وی در ادامه افزود:‌ ما اوایل انقلاب شاهد بودیم که مساجد کانون‌های آگاهی بخشی و در صدر اسلام هم مرکز جهاد به شمار می‌رفتند بنابراین ما هم از لحاظ روحی و روانی و ارتقا سطح بینش مردم باید در مساجد تلاش کنیم.

منصوری با اشاره به اینکه امروز در جهان اسلام تروریست‌های داعش نسبت به تخریب اماکن مقدس و مساجد مسلمانان اقدام می‌کنند،‌ گفت: داعشی‌ها که گروهکی بسیار قشری و سطحی هستند و به شدت مخالف فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی در مساجد‌اند تلاش دارند مساجد را از بین ببرند تا این مراکز آگاهی، دینی و وحدت‌بخشی را از بین ببرند اما با این کارها راه به جایی نمی‌برند.

وی با اشاره به اینکه تروریست‌های صهوینیسم تلاش دارند تا اسلام آمریکایی را به جای اسلام ناب محمدی جایگزین کنند، توضیح داد: مبارزه با مساجد نیز از همین دست اقدامات برای مبارزه با عقاید و واقعیت‌های اسلام ناب محمدی است.

منصوری برای پویاتر شدن مساجد راهکارهایی ارائه داد و گفت:‌ بهرحال مختصات و ویژگی‌های کلی مساجد در جهان اسلام مشخص است پس از انقلاب اسلامی نیز مساجد جایگاه خود را تا حد امکان به دست آورد و باز هم قابلیت‌های مشخصی دارد که باید از قوه به فعل تبدیل شود.

وی در پایان اظهار داشت:‌ مساجد مراکز همدلی، همسویی و آگاهی بخشی در ابعاد مختلف راهبردی از جمله امورات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند که همه اینه می‌تواند در حقیقت مساجد به مردم و میزان آگاهی‌شان تأثیر گذار باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها