وقتی در هالیوود 2015 هم بینی بازیگر شکست/ نکات جالب فیلمی که بخاطر 11سپتامبر یک دهه دیرتر ساخته شد + عکس

کد خبر: 446794

جرج میلر کارگردان 70 ساله استرالیایی با پس از سی سال نسخه جدیدی از اکشن ماجراجویی، علمی تخیلی (و حتی می توان گفت وسترن) خود مکس دیوانه را به روی پرده برده که به نظر می رسد توانایی های بسیاری از کارگردانان جوان اکشن ساز را به چالش می کشد.

وقتی در هالیوود 2015 هم بینی بازیگر شکست/ نکات جالب فیلمی که بخاطر 11سپتامبر یک دهه دیرتر ساخته شد + عکس

سرویس فرهنگی فردا- یاسین پور عزیزی - جرج میلر کارگردان 70 ساله استرالیایی با پس از سی سال نسخه جدیدی از اکشن ماجراجویی، علمی تخیلی (و حتی می توان گفت وسترن) خود مکس دیوانه را به روی پرده برده که به نظر می رسد توانایی های بسیاری از کارگردانان جوان اکشن ساز را به چالش می کشد.

داستان از این قرار است که «مکس راکاتانسکی(تام هاردی)» مرد تنهای بیابان که خانواده خود را از دست داده است اسیر نیروهای جو ایمورتان رهبر شهر سیتادل، مردی که پیمهای آب را کنترل می کند و پیروانش به جاودانه بودن او باور دارند، می افتد.

مکس که در اسارت به نقش کیسه خون یکی از سربازان درآمده ناخواسته وارد بازی «فیوریوسا(شارلیز ترون)» فرمانده جمعی از سربازان جو و راننده یک کامیون جنگی حمل سوخت می شود. فیوریوسا با ربودن 5 زن از زنهای جو به قصد رساندن آنها به خانه امنی در شرق با نیروهای جو و متحدان او درگیر می شود. مکس که تنهاست ابتدا برای نجات جان خودش و بعد برای رسیدن به رستگاری دست در دست فیوریوسا می گذارد تا اتحاد آنها پایانی باشد بر امپراطوری جو.

در ادامه می پردازیم به برخی نکات خواندی پیرامون این فیلم:

- ایده این فیلم در 1998 هنگام عبور میلر از یکی از تقاطع های شهر لس آنجلس در ذهنش شکل گرفت. ایده میلر یک سال بعد در سفری از آمریکا به استرالیا به این شکل در آمد «غارتگران خشنی که می جنگند اما نه برای نفت یا کالایی دیگر بلکه برای انسان.»

- «براندن مک کارتی» یکی از نویسنده های فیلم بود که شخصیتها و ماشین های جدیدی را طراحی و به این قسمت اضافه کرد نه میلر.

- قرار بود فیلم سال 2001 ساخته شود اما به دلیل حملات 11 سپتامبر به تعویق افتاد و سقوط ارزش دلار آمریکا منجر به ساخته نشدن این فیلم شد.

- بیش از 80 درصد از آنچه از اتفاقات، بدلکاری ها، گریم و... که روی پرده می بینیم واقعی هستند. سی.جی.آی استفاده شده بیشتر در مناظر کشور نامیبیا، حذف ریسمانها، بندهای بدلکارها و دست شارلیز ترون استفاده شده است.

- گیتاریستی که گیتار آتشین در دست دارد «شان هیپ» معروف به «ایوتا» خواننده و موزیسین استرالیایی است. گیتار او تقریبا 60 کیلوگیرم وزن دارد و شعله های آتش گیتارش واقعی هستند.

- تام هاردی برای درک بهتر شخصیت مکس با «مل گیبسون» بازیگر قسمت های پیشین این فیلم دیدار و گفتگو کرد.

- در هنگام ساخت فیلم در یکی از صحنه های مربوط به تعقیب و گریز بینی تام هاردی در اثر ضربه اشتباهی «شارلیز ترون» شکسته شد.

- مکس به عنوان قهرمان فیلم هیچ وقت با جو به عنوان ضدقهرمان فیلم رو در رو نمی شود.

- بازیگر نقش «کاپابل» دختر موقرمز فیلم «رایلی کیو» نوه «الویس پریسلی» معروف است.

- در دوبله آلمانی فیلم لاشخورها روسی صحبت می کنند و در دوبله روسی هم لاشخورها آلمانی حرف می زنند!

- تدوینگر این فیلم «مارگارت سیکسل» همسر میلرِ است و وقتی آقای کارگردان از او خواست تا این فیلم را تدوین کند او پاسخ داد که هرگز پیش از این هیچ فیلم اکشنی را تدوین نکرده است و میلر هم جواب داده: «اگر مردی این کار را انجام دهد این هم شبیه فیلم های اکشن دیگر می شود.»

- طبق گفته میلر استوری بوردهای فیلم حتی قبل از فیلمنامه کشیده شده بود به این دلیل که میلر درباره فیلم پیش بینی یک تعقیب و گریز مدام را می کرده،فیلمی با دیالوگهای کم که روی تصاویر تمرکز می کرد. استوری بورد با همکاری 5 هنرمند و در 3500 پنل ساخته شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها