کلاشینکف به دست دیروز؛دانشمند امروز

کد خبر: 447324

یکی از مردان کابینه دولت تدبیر و امید که به اعتقاد بسیاری از چهره های محبوب دولت یازدهم به شمار می رود؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی است .

کلاشینکف به دست دیروز؛دانشمند امروز
خبر سلامت: قاضی زاده هاشمی از جمله مردان روحانی است که از هر طیف سیاسی کشور (اصول گرا و اصلاح طلب) مورد تایید و وثوق است و مصداق بارز این سخن رای بالای وی در مجلس است که از نمایندگان ملت گرفت . البته تحلیلگران معتقدند این رای بالا و مقبولیت طبیب دولت اعتدال به لابی گری های این چهره بر نمی گردد و آنچه بیش از همه موجب مقبولیت وی شده سابقه و کارنامه شفاف و البته پربار قاضی زاده هاشمی است. دکتر هاشمی از دوران قبل از انقلاب و در سالهای جنگ تحمیلی همواره تلاش های جهادی پررنگی داشته است.
کلاشینکف به دست دیروز ؛دانشمند امروز
کلاشینکف به دست دیروز ؛دانشمند امروز
کلاشینکف به دست دیروز ؛دانشمند امروز
وی در دوران کودکی قرآن را نزد مرحوم شیخ حسین مطهری پدر شهید مطهری فرا گرفت و دوران ابتدایی و متوسطه را در مدارس مشهد گذراند و در همان سالها دورادور با آیت الله خامنه ای نیز آشنا شد. در سال 55 وارد دانشگاه علوم پزشکی شد و فعالیت های انقلابی را در محیط دانشگاه و اجتماع در دستور کار قرار داد. بعد از پیروز انقلاب نیز دانشجوی جوان رشته ی پزشکی خاکریز و سنگر و باروت را انتخاب می کند و به عنوان یکی از مسئولان مهندسی رزمی جهاد در جبهه ها حضور داشت و در این مدت دوبار نیز مجروح می شود. اما آنچه که در سوابق آقای دکتر هاشمی بیشتر خودنمایی می کند سابقه و جایگاه علمی اوست. دکتر هاشمی دوره پزشکی عمومی را در سال 1364 به پایان رساند و در سال 1368 موفق به گذراندن دکتری تخصصی چشم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد . او همان سال رتبه نخست امتحان برد تخصصی را کسب نمود. دکتر هاشمی پژوهشگری است که تا کنون بیش از 230 مقاله در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسانده است و نیز ارائه حدود 250 سخنرانی در سابقه اش خودنمایی می کند.
کلاشینکف به دست دیروز ؛دانشمند امروز
کلاشینکف به دست دیروز ؛دانشمند امروز
وی علاوه بر کسب رتبه به عنوان محقق برتر چهاردهمین دوره جشنواره ابن سینا در سال 1391، محقق برتر چشم پزشکی فارابی در سال 1390 و نیز محقق برتر گروه جراحی علوم بالینی پانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در سال 1388، جزو 3 محقق اول چشم پزشکی در منطقه خاورمیانه و نیز نفر اول در ایران محسوب می شود. او همچنین در زمینه اپیدمیولوژی بیماری های چشم رتبه اول منطقه خاور میانه و در زمینه اپیدمیولوژی عیوب انکساری رتبه نخست جهان را از آن خود نموده است. در حوزه پژوهش استانداردی وجود دارد به نام "شاخصH" این شاخص از ترکیب دو فاکتور "تعداد مقالات " و "تعداد استناد به مقالات" محاسبه می شود. هدف از این شاخص مشخص کردن محققینی است که صرفا تولید زیاد مقاله ندارند، بلکه در حیطه فعالیت خود تاثیر گذار می باشند. چون شاخص H زمانی افزایش می یابد که فرد علاوه بر اینکه تعداد زیادی مقاله علمی - پژوهشی دارد، استناد به مقالات وی نیز در مجلات معتبر دنیا بالا باشد. امتیاز دکتر هاشمی در این شاخص 22 است؛ به عبارتی بالاترین شاخص H در بین چشم پزشکان کشور.
کلاشینکف به دست دیروز ؛دانشمند امروز
وی همچنین بنیانگذار بیش از 31 تکنیک تخصصی و فوق تخصصی جراحی چشم در ایران است. ضمن آن که تالیف 10 کتاب را نیز در رزومه کاری خود دارد. وی دوره فلوشیپ قرنیه و سگمان قدامی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی کرد و پس از آن دوره های متعددی را در اروپا و آمریکا گذراند. وی هم اکنون عضو هیات علمی و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. شاید برای این چهره دوست داشتنی جامعه پزشکی و این عکس جالبش اگر قرار باشد تیتیری زد . قلم ژورنالیستی این گونه بچرخد : دکتر هاشمی از دفاع مقدس تا کارزار جهانی علمی شاید هم کسی این تیتر را می زد: درون کوله های یک مرد از جنگ تا حرکت در مسیر دانش اگر شما باشید چه تیتری انتخاب می کردید؟
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها