جنتی: سوژه‌سازان سراغ معاون هنری رفته‌اند

کد خبر: 449042

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاون هنری وزارت ارشاد تغییر نخواهد کرد از جزییات سفر خود به عربستان برای پیگیری فاجعه منا سخن گفت.

مهر: علی جنتی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی هنرستان های هنرهای زیبا در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره خبرهای تایید نشده برخی رسانه‌ها که اعلام می‌کنند علی مرادخانی از معاونت هنری این وزارتخانه استعفا داده است، توضیحاتی را ارائه داد.

وی گفت: معاونانی که ما انتخاب کردیم با فکر، اندیشه و بررسی بوده است. حتی من گاهی برای انتخاب یک معاون بین پنج تا شش گزینه را بررسی کردم تا بعد به یک نفر رسیدم. آقای مرادخانی هم جزو مدیران برجسته و پرسابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ما از حضور وی در این بخش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند هستیم البته ما یکسری جریاناتی در خارج از وزارتخانه داریم که هر روز یک سوژه می سازند که در حال حاضر سوژه اینها آقای مرادخانی است.

جنتی توضیح داد: این جریانات یک بار مطرح می کنند که آقای مرادخانی دو شغله است، یک بار این را مطرح می کنند که برخی از مشاوران وی مشکلاتی دارند و به طور کلی هر بار یک مساله ای را مطرح می کنند. در حالیکه ما در معاونت هنری مساله ای نداریم، البته نواقصی در همه معاونت ها وجود دارد که ما آن نیز او را قبول داریم و لازم است در حوزه های مختلف آنها را مرتفع کنیم. ولی اینکه جریانی روی سوژه ای متمرکز می شود و سعی می کند که افراد را خراب کند، مساله ای است که خود من لااقل در این دو ساله اخیر آن را به طور مرتب دیدم و اینها هر از چندگاهی مساله ای را مطرح می‌کنند و یک سری جریانات زنجیره ای شروع به حمله می کنند که ما مجبور به دفاع شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم به این حاشیه سازی ها بپردازیم هر روز باید وقتمان صرف این حرف ها شود، در حالیکه اصلا توجهی به این قضایا نداریم و کار خودمان را که سیاستگذاری و برنامه ریزی و فعالیت در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی است، انجام می دهیم و خیلی هم توجهی به این حاشیه ها نداریم.

نماینده هیات دولت در پیگیری حادثه منای عربستان درباره جزییات سفر قریب الوقع خود به عربستان توضیح داد: ما باید با کمک سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و همه افرادی که به نوعی شاهد این حادثه تاسف بار بودند تصویر درستی از آنچه آنجا اتفاق افتاد به دست آوریم و بدانیم تعداد دقیق جان باختگان، مفقودان و مصدومان به چه عددی رسیده است. ضمن اینکه برخی از مصدمان هم نیازمند این هستند که هرچه زودتر به بیمارستان های داخل کشور اعزام شوند. به هر ترتیب این اولین اقدامی است که بعد از ورود به عربستان نسبت به انجام آن اقدام خواهیم کرد.

جنتی بیان کرد: با توجه به عمق فاجعه و شرایط بسیار بدی که بازماندگان این حادثه دلخراش دارند لازم است پیکر عزیزان جان باخته در شرایط ویژه و با استقبال باشکوه و رسمی در شهرستان های محل اقامتشان تشییع شوند از این جهت برای این کار نیازمند رایزنی هایی در داخل ایران و کشور عربستان هستیم تا هرچه زودتر نحوه بازگشت پیکر اجساد قربانیان فاجعه مشخص شود. مذاکره با مقامات عربستانی هم از دیگر برنامه های من به عنوان نماینده دولت در این سفر خواهد بود. به هر حال مسئولیت این فاجعه عظیم بر عهده دولت عربستان است و آنها باید به طور کامل پاسخگوی موضوع باشند. ضمن اینکه فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای انتقال اجساد به داخل ایران نیازمند اقدامات عربستان برای تسریع امور است.

وی در پایان صحبت های خود گفت: دولت عربستان موظف است تا پایان موسم حج اقداماتی را انجام دهد تا زائران ایرانی و سایر کشورها در رفاه کامل به انجام فرائض دینی خود بپردازند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها