«دختر شینا» راوی «دوستت دارم‌»های راستین

کد خبر: 451244

امروز که «دوستت دارم»ها تداوم نمی‌یابند، کتابی از خاطرات همسر یک شهید جزو پرفروش ترین ها شده است که ما را متوجه لحظاتی ناب می‌کند تا ضمن روایت قصه خود، از جدایی‌ها شکایت کند. شکایتی که آدمی جز به زبان عشق نخواهد فهمید...

«دختر شینا» راوی «دوستت دارم‌»های راستین

سرویس فرهنگی فردا- علی‌اصغر معبادی ؛ روی یک حلبی بنشینی و بعد از اینکه عکاس آماده‌ات کرد، عکسی به یادگار بگیری و عقربه‌های ساعت بچرخد و بچرخد تا سالیان بعد که نوه و نتیجه‌هایت دوره‌ات کرده‌اند، از این عکس یادگاری از تو سوال کنند و ناباورانه ماجرای زندگی تو را بشنوند. بشنوند آنروز که برای اذن ازدواج، شناسنامه‌ات می‌بایست عکس‌دار می‌شد و تو برای عکس گرفتن همراه با پدر به شهر رفتی و روی یک پیت حلبی نشستی تا عکاس لحظه‌ای را برای تو ثبت کند که آغاز یک سرنوشت است.

«دختر شینا» راوی «دوستت دارم‌»های راستین

«دختر شینا»، نام کتابی است که به سرنوشت همسر شهیدی می‌پردازد که عاشقانه‌های خود را که در محیطی روستایی اتفاق افتاده است به بیانی ساده و روان و البته لطیف روایت می‌کند تا اندیشه‌های امروزی بشنود که چگونه عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها. «دُختر شینا»، خاطرات مرحوم قدم‌خیر محمدی کنعان همسر سرادر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است که لحظات صادقانه‌ای را برای شما تداعی می‌کند که به وقوع پیوسته است و حالا قرار است ما را به شوق آورد تا صفحه به صفحه این خاطرات را بخوانیم.

آنچه برای همسر شهید پیش آمده لحظاتی از جنس دلدادگی وعشقی ناب است. شهید بزرگوار برای ایجاد این عشق قدم‌هایی بر می‌دارد که خواندنش بر جذابیت این خاطرات می‌افزاید. خاطراتی که بیش از هر چیز به خواننده این فرصت را می‌دهد تا متوجه باشد که وجود عشق تحمل سختی‌ها را چگونه سهل و آسان کند. «دُختر شینا» روایت دلدادگی راستینی است که عمقی از عشق را بار دیگر به آدمی یادآور می‌شود. عشقی که دو طرف اجازه تولد به او می‌دهند و برای این تولد مبارک چه راهی را می‌پیمایند.

گرچه این سرنوشت با آغاز جنگ تحمیلی شکل متفاوتی به خود می‌گیرد ولی انگار قرار است قصۀ آنها تا ابدیت ادامه یابد و صدایش چند دهه بعد به گوش نسلی جوان برسد. امروز که «دوستت دارم»ها تداوم نمی‌یابند، حالا کتابی منتشر شده است از خاطرات همسر شهیدی که ما را متوجه لحظاتی ناب می‌کند تا ضمن آنکه قصه خود را روایت کرده، از جدایی‌ها شکایت کند. شکایتی که آدمی جز به زبان عشق نخواهد فهمید.

«دختر شینا» راوی «دوستت دارم‌»های راستین

اتفاق جالب دیگر این کتاب خواندنی، شرح خصوصیت‌های جالبی است که شهید قصه را هم به ما معرفی می‌کند و افکار بیدار جامعه را متوجه آرمان الهی این شهید بزرگوار کرده و در پی تلاش‌های خالصانه آنها این بار، بهتر می‌فهمیم که همسران این شهیدان والا مقام چگونه صبر به خرج داده و بار مسئولیت خانواده را یک تنه به دوش کشیده‌‌اند.

کتاب «دُختر شینا» به زبانی ساده ولی صادق نگاشته شده است تا شما را در جریان قصه دیگری از دلدادگی قرار دهد تا شاید شما را از معرکه روزمرگی‌ها برهاند و زندگی را درساختنبه مخاطب بفهماند کهخراب کردنارزشی ندارد و این ساختن است که مردِ راه می‌خواهد و یاری همراه. این کتاب در سال 1394 به چاپ بیست و یکم رسیده است. کتابی که خاطرات جذاب خانم مرحوم قدم‌خیر محمدی کنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر را با خاطره‌نگاریِ بهناز ضرابی‌زاده به ارمغان آورده است تا داستانی شنیدنی برای شما روایت کند. این پیشنهاد خوب را برای آخر هفته قبول کنید!

«دختر شینا» راوی «دوستت دارم‌»های راستین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها