فیلم: دختری که از رهبر انقلاب مجوز انتشار صوتش را گرفت

کد خبر: 479413

حنانه خلفی، حافظ ۸ ساله قران کریم از ولی امر مسلمین اجازه گرفته است که تلاوتش را ضبط و در کل کشور توزیع کند.

لینک دانلود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حنانه، یکی از نوابغ قرانی ایران باوجود حفظ کل قران به روش های مختلف و کسب مقام نخست سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم، همچنان به مطالعه و بهره گیری از آیات نورانی خداوند ادامه می دهد و قصد دارد طبق قولی که به رهبر انقلاب داده، ترجمه کل قران را نیز فرا بگیرد.

عابد خلفی، برادر بزرگتر حنانه که نخستین حافظ قران در خانواده شش نفره خلفی است، می گوید که او قبل از به دنیا آمدن هم، صدای قرائت قران را که در خانه ما بیشتر از هرچیزی شنیده می شود، می شنید و بعد از به دنیا آمدن هم تا سه سالگی با صدای قران می خوابید. از وقتی که زبان باز کرد، متوجه شدیم که آیات و سوره‌ها را به‌خوبی از حفظ می‌‍‌خواند.

برادر بزرگتر حنانه که خودش هم حافظ و قاری قران است، اضافه کرد: آیات قرآن از همان نوزادی در ناخودآگاه ذهن حنانه نقش بسته بود. او را به جامعه القرآن بردیم تا روخوانی و روان خوانی قرآن را یاد بگیرد.

اما مربی جامعه القران بلافاصله متوجه استعداد ویژه حنانه شده و بعد از مدتی به خانواده او توصیه می کند که بصورت ویژه و بر اساس برنامه ای خاص در منزل با حنانه کار کنند. وقتی حنانه 4 ساله بود، دیگر سواد خواندن داشت می توانست قران را روخوانی کند.

عابد خلفی ادامه داد: بعد از یک سال، حنانه حفظ قرآن را شروع کرد و در مدت دو سال کل قرآن را حفظ شد.

در خانواده خلفی، علاوه بر عابد و حنانه، دو خواهر بزرگتر از حنانه هم حافظ قران اند، که یکی از آنها حافظ کل قران و دیگری حافظ 10 جزئ قران به زبان فرانسه است.

فیلم: دختری که از رهبر انقلاب مجوز گرفت

حنانه در برنامه پیشخوان صبح سه شنبه شبکه خبر، با اشاره به برخی از مقام هایی که کسب کرده، درباره برنامه روزانه اش گفت: من هر روز مرور و و روخوانی دارم و در هفته هم دو روز به مدرسه می روم.

او درباره اولین بارهایی که قران را می خواند گفت: ابتدا آیه اول را می خواندم و حفظ می شدم و بعد از اول صفحه تا آیه دوم و بعد از اول صفحه تا آیه سوم و به همین ترتیب تا پایان صفحه حفظ می شدم. هر صفحه را در مدت یک ساعت حفظ می کردم.

برادر حنانه می گوید البته گاهی کمتر از یک ساعت می شد و یادم هست یک بار یک صفحه را در 12 دقیقه حفظ کرد.

البته توانایی حنانه در از حفظ خواندن قران محدود به صرف قرائت نیست و او می تواند بر اساس شماره صفحه و سطر یا اولین و آخرین کلمه هر صفحه، آیه مورد نظر را بخواند.

حنانه می گوید: قبلا همزمان با بازی، قران حفظ می کردم و لی حالا استراحت می کنم و کمتر بازی می کنم!

او گهگاهی عروسک‌هایش را دور خود جمع کرده و همزمان با مرور محفوظات خود با عروسک‌ها هم بازی می‌کند و روزانه سه جزء از قرآن را در کنار عروسک‌هایش مرور دارد.

حنانه درباره فضای کلاس درس و مدرسه می‌گوید: کلاس اول ابتدایی که بودم هر روز در صبحگاه مدرسه، قرآن تلاوت می‌کردم. امسال دیگر در مدرسه‌مان برنامه صبحگاهی نداریم و کسی قرآن نمی‌خواند اما خانم معلم از من خواسته است که هر روز در شروع کلاس درسمان آیهالکرسی را بخوانم که من نیز هر روز این کار را انجام می‌دهم و همکلاسی‌هایم هم خیلی دوست دارند.

عابد خلفی درباره تهیه و انتشار ترتیل قران با صدای حنانه می گوید: در دیدار با مقام معظم رهبری ایشان اجازه دادند که ترتیل حنانه ضبط و برای اولین بار در سراسر کشور توزیع شود.

در ادامه برنامه پیشخوان، عابد و حنانه خلفی آیاتی از کلام الله را همخوانی کردند و سپس، حنانه آیاتی از سوره فتح را قرائت کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها