از بهنوش بختیاری تا وحیدیامین‌پور با «دختر شینا»

کد خبر: 493559

امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، وحید یامین‌پور و بهنوش بختیاری چند نفر از افرادی هستند که کتاب «دختر شینا» را خواندند و برای آن در فضای مجازی تبلیغ کردند. این گزارش بازخوردهای خوانندگان این کتاب در فضای مجازی را منعکس می‌کند.

از بهنوش بختیاری تا وحیدیامین‌پور با «دختر شینا»
خبرگزاری فارس: «تا شنیدم سراسیمه آمدم سراغت اما نه با یک دسته کاغذ، با چند قوطی کمپوت و آب‌میوه! حالا کِی بود، دهم د‌ی‌ماهِ 1388. دیدم افتاده‌ای روی تخت با چشمانی باز. نگاهم می‌کردی و مرا نمی‌شناختی. باورم نمی‌شد...» شاید زمانی که بهناز ضرابی‌زاده داشت این سطور را به عنوان مقدمه برای کتابش می‌نوشت تصورش را هم نمی‌کرد که روزی کتاب وارد خانۀ خیلی از ایرانی‌ها شود و خیلی‌ها از «دختر شینا» بگویند و بخوانند. حالا این اتفاق افتاده است. حالا «دختر شینا» تبدیل به پدیده‌ای شده که دیگر نمی‌شود ندیده‌اش گرفت. کتابی که تا حالا بیش از 180 هزار نسخه فروخته است و اسمش سرِ زبان خیلی‌هاست و مطالب و تصاویر و حتی تیزر سینمایی‌اش دست به دست می‌چرخد و در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. کتابِ بهناز ضرابی‌زاده دارد راه خودش را می‌رود و خودش، تبلیغِ خودش را می‌کند. «دختر شینا» راه خودش را پیدا کرده است.
از بهنوش بختیاری تا وحیدیامین‌پور با «دختر شینا»
در کنار همۀ اتفاقات و برنامه‌های ریز و درشت تبلیغاتی که برای این کتاب صورت گرفت، شبکه‌های مجازی و اینستاگرام هم شاهد حضور مخاطبان و تبلیغ این کتاب بود. بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی و هنری که به نحوی کتاب به دست‌شان رسیده بود به تمجید از این کتاب پرداختند و آن را به مخاطبان خود توصیه کردند. این امر بیانگر آن بود که بسیاری از وقایع عادی و روزمرۀ تاریخ این سرزمین اگر هنرمندانه به تصویر کشیده شوند، مخاطب خود را پیدا می‌کنند. بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون یکی از کسانی بود که در یکی از پست‌های صفحۀ شخصی‌اش در اینستاگرام، خواندن این کتاب را به مخاطبان خود توصیه کرد. وی در متن کوتاهی در توصیف این کتاب خاطرنشان کرده بود که «دختر شینا» خاطرات یک زن روستایی با پنج فرزند در سایۀ سختی‌های جنگ و بسیار زیبا و عمیق و تاثیرگذار است.
از بهنوش بختیاری تا وحیدیامین‌پور با «دختر شینا»
فریده فرخی‎‌نژاد، مجریِ سابقِ خبر سیما نیز از دیگر کسانی بود که این کتاب را به مخاطبان خود توصیه کرد. فرخی‌نژاد که سال‌ها در آنتن زندۀ خبر سیما حضور داشته است در هفتۀ دفاع مقدس در توصیف «دختر شینا» نوشت: «خواندن این کتاب می‌تواند ما را با گوشه‌ای از رنج‌ها، مرارت‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌های بهترین فرزندان این مرز و بوم در دفاع از کیان و امنیت ایران عزیز آشنا کند. به عنوان یک زن، سر تعظیم فرود میارم در مقابل این بانوی مسلمان!» وحید یامین‌پور از فعالان فرهنگی نیز از دیگر افرادی بود که در صفحۀ شخصی خود در تمجید از «دختر شینا» دست به قلم شد. خانم محمدی کنعان فاتحه‌ای هدیه کنید. یامین‌پور این کتاب را یکی از سه گانۀ محشر برای دختران ایرانی دانست و افزوده بود: «هر دختری دا، من زنده‌ام و دختر شینا را بخواند شمیم سبک زندگی اسلامی ایرانی و زن اسطوره‌ای را استشمام خواهد کرد.»
از بهنوش بختیاری تا وحیدیامین‌پور با «دختر شینا»
سایر هنرمندانی نظیر مریم شیرزاد(دوبلور)، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی و بسیاری از مخاطبان و خوانندگان کتاب نیز با تصاویری از کتاب یا فعالیت هنری و فرهنگی خود با هشتگ دختر شینا (#دختر_شینا)، به ترویج و تبلیغ پیرامون این کتاب دامن زدند.
از بهنوش بختیاری تا وحیدیامین‌پور با «دختر شینا»
بهناز ضرابی‌زاده، نویسندۀ کتاب نیز چندی قبل در یکی از پست‌های صفحۀ شخصی‌اش نوشته بود: «سومین مسابقه کتاب و زندگی هم به ایستگاه پایانی نزدیک شد. از همه دوستان و مخاطبان گرامی برای تمام خوبی‌هایشان سپاسگزارم. دوستان عزیزی که پس از مطالعه کتاب تاب نیاورده و با گفتگوی تلفنی، تمام احساسات پاک و لطیف خود را با بغض و اشک منتقل می‌کردند. از این نهصت بزرگ، قسمت ما دوستانی صمیمی و مهربان شد که داراییِ نفیس من در این دنیا هستند.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها