پرش "بی وتن" امیرخانی به نمایشگاه کتاب

کد خبر: 50565

اداره کتاب در بررسی این کتاب به بخش هایی از این رمان اشکالات اساسی گرفته و خواهان اصلاح آن‌ها از سوی نویسنده شد که با اقدام مستقیم امیرخانی این موضوع با دستور بدون ضابطه وزیر ارشاد و بدون اصلاح اشکالات مجوز انتشار خود را دریافت کرد

پرش "بی وتن" امیرخانی به نمایشگاه کتاب
جدیدترین اثر رضا امیرخانی با رایزنی ویژه و دستور مستقیم وزیر ارشاد مجوز گرفت. بنا بر شنیده‌های خبرنگار «فردا»، اداره کتاب در بررسی این کتاب به بخش هایی از این رمان اشکالات اساسی گرفته و خواهان اصلاح آن‌ها از سوی نویسنده شد که با اقدام مستقیم امیرخانی این موضوع با دستور وزیر ارشاد و بدون اصلاح اشکالات مجوز انتشار خود را دریافت کرد. این در حالی است که بنا بر گفته منابع آگاه مجوز کتاب امیرخانی در کمتر از یک هفته صادر شده اما هم اکنون در وزارت ارشاد رمان هایی وجود دارند که بعضا با گذشت یکسال از سپردن به اداره کتاب ارشاد همچنان در صف دریافت مجوز قرار دارند. "بی وتن" دبیر سابق انجمن قلم ایران در روز دوم نمایشگاه کتاب تهران با حضور نویسنده رونمایی و توزیع خواهد شد.
به گزارش فردا جرقه اصلی این رمان پس ار سفر امیرخانی به آمریکا زده شده و به اذعان وی ادامه داستان‌وار حرف‌هایی از جنس "نشت نشا" است. خبر نگارش این رمان که طی دو سال گذشته به رسانه‌ها یافت، ولی اتمام این کار به علت ریاست انجمن قلم ایران و امور مرتبط با آن بارها و بارها به تعویق افتاد. و در این مدت رقابت شدیدی برای انتشار آخرین کار این نویسنده مشهور بین برخی از ناشران آغاز شده بود. نگارش این كتاب با حجمی بیش از 500 صفحه و 8 فصل، 6 سال و 6 ماه به طول انجامیده و شخصیت اصلی‌آن به گونه‌ای ادامه شخصیت ارمیا در نخستین رمان نویسنده است. چندی پیش مدیر نشر علم که از ناشران درباری پسند! محسوب شده و در کارنامه خود نام نویسندگانی چون ابوالکلام آزاد، احسان نراقى و مسعود بهنود دارد، خبر انتشار این کتاب را به ایسنا رساند. به نظر می‌رسد که انتشار این کتاب با توجه به نقطه‌نظرات خاص نویسنده واکنش‌های بسیاری را در جامعه ادبی ایران در پی داشته باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها