موکب در پرواز ایران ایر

کد خبر: 595476

نیمه های پرواز بار دیگر کاپیتان بلندگو را روشن کردند و نزدیک شدن به کربلا را از فاصله شصت کیلومتری اطلاع دادند و سلامی زیبا خدمت آقا اباعبدالله و برادر بزرگوارشان تقدیم کردند.

سرویس فرهنگی فردا: یکی از کابران فضای مجازی درباره پرواز برگشت خود از نجف به تهران در روزهای بعد از اربعین حسینی چنین نوشته است: فرودگاه نجف، پرواز 3406 ایران‌ایر به مقصد تهران، جمعه 5 آذر 95 ساعت 12:05
سوار شدیم و در صندلی ها قرار گرفتیم. هواپیما که آرام آرام در فرودگاه به سمت باند حرکت میکرد بلندگو روشن شد:
«بسم الله الرحمن الرحیم، خلبان قاسمی هستم و ورود زوار اباعبدالله را به پرواز 3406 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خوش آمد می گویم. افتخار میکنم که در خدمت زوار امام حسین (ع) هستم.»
صدا را شناختیم. همان صدایی بود که هفته پیش در سفر تهران-نجف به زوار سلام داده و التماس دعا گفته بود و در طول مسیر کابین هواپیما را با پخش روضه اربعینی معروف حاج میثم مطیعی از بلندگو برای زوار حسینیه کرده بود.

«عزیزانی که در سمت چپ کابین هستند سی ثانیه بعد از بلند شدن هواپیما می توانند ان شاءالله گنبد حرم آقا امیرالمومنین را ببینند و هرچند قطعا عزیزان زیارت کرده‌اند ولی ان شاءالله زیارت وداع را از همین محل انجام خواهید داد.»

نیمه های پرواز بار دیگر کاپیتان بلندگو را روشن کردند و نزدیک شدن به کربلا را از فاصله شصت کیلومتری اطلاع دادند و سلامی زیبا خدمت آقا اباعبدالله و برادر بزرگوارشان تقدیم کردند.

به همین ترتیب در نزدیک شدن به بغداد و کاظمین و نیز عبور با فاصله از سامرا نیز خلبان قاسمی با توضیح مسیر و صلوات و سلام بر امامین جوادین و امامین عسکریین علیهم السلام زوار را در بازگشت نیز به زیارت قبور کل ائمه ی عراق نائل ساختند.

با خودم فکر میکردم چه مدینه فاضله ای بشود اگر هرکسی در هر موقعیت شغلی و اجتماعی ولایی باشد...
بار دیگر بلندگو روشن شد و این بار کاپیتان با ذکر صلواتی زوار را به چند دقیقه ای ذکر مصیبت امام حسن مجتبی دعوت کرد! ... کربلا که کل ایوانها شلوغ... هیچ کس مثل تو بی زوار نیست... با کریمان کارها دشوار نیست...

هواپیما شده بود هیات و مسافران بلند بلند گریه میکردند و جواب روضه خوان را می دادند... کم کم به فرودگاه امام خمینی (ره) نزدیک می شدیم، کاپیتان قاسمی ورود ما را به خاک مقدس "کشور ولایت" جمهوری اسلامی ایران خوش آمد گفت و برای همه مسافران آرزوی سفر مجدد عتبات عالیات کرد. دلمان می خواست خلبان را از نزدیک می دیدیم و از او تشکر می کردیم، اما نشد. ان شاءالله خداوند متعال کاپیتان قاسمی ها را برای ما زیاد کند و به امثال ایشان طول عمر و عزت زیر سایه اهل بیت عنایت فرماید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها