ماجرای ورود آتشنشانان به هالیوود +تصاویر

کد خبر: 620764

«بلوار هالیوود» پرونده‌ای است که به سنت هر سال نگاهی به همه فیلم‌های مهم سال ۲۰۱۷ انداخته است.

ماجرای ورود آتشنشانان به هالیوود +تصاویر
خبرگزاری تسنیم: خیلی از مخاطبان و منتقدان از حالا منتظر فیلم‌هایی هستند که امسال و در 2017 روی پرده نقره‌ای می‌روند. امسال باز هم بومی از ژانرهای مختلف و کارگردان‌های صاحب سبک‌های متفاوت را می‌بینیم، اما بد نیست ما هم خودمان را برای آنچه در برابرش قرار خواهیم گرفت، مجهز کنیم: سپتامبر: بلاک باسترهای آخر تابستان و اولین فیلم های فصل جوایز در این ماه روی پرده می روند. همین طور سینمای جشنواره ای هم بعد از تعطیلات تابستانی با جشنواره های ونیز و تورنتو جان تازه ای می گیرد. از الان نمی توان حدس زد که چه فیلم هایی در این ماه روی پرده می روند. اما آثاری هستند که توسط کمپانی های سازنده شان رسما اعلام شده که سپتامبر 2017 اکران می شوند. نگاهی می اندازیم به مهم ترین آنها. خائن‌ها کارگردان: استیون کوئل نویسندگان: لوک بسون، ریچارد ونک بازیگران: جی. کی. سیمونز، سالیوان استپلتون، اون برمر و... تاریخ اکران: 1 سپتامبر 2017 خلاصه داستان: گروهی از نیروهای دریایی آمریکایی متوجه وجود گنجی در چشمه ای در بوسنی می شوند. سایه روشن: استیون کوئل کارگردان این فیلم پیشتر فقط دو فیلم را کارگردانی کرده: «به سوی طوفان» و «ماموریت غیر ممکن 5». با توجه به این موضوع به نظر نمی رسد «خائن ها» جایی در فصل جوایز داشته باشد. کوئل البته سابقه طولانی مدتی در سینما دارد. او کارگردان گروه دوم در فیلم های «تایتانیک» و «اوتار» جیمز کامرون بوده است. نکته جالب در مورد «خائن ها» این است که با حضور جی. کی. سیمونز و جاشوآ هنری فقط دو بازیگر آمریکایی دارد. همین طور لوکیشن این فیلم خارج از آمریکاست و در کشور های کرواسی، آلمان، مالت و بلژیک ساخته شده است.
ماجرای ورود آتشنشانان و «مک فارلین» به هالیوود
آن کارگردان: آندرس ماسکیتی بازیگران: بیل اسکارسگارد، فین وولفهارد، نیکلاس همیلتون و... تاریخ اکران: 8 سپتامبر 2017 خلاصه داستان: در شهر کوچکی واقع در مین، 7 جوان که به «باشگاه بازنده ها» شهرت دارند با مشکلات زندگی دست به گریبان می شوند. سایه روشن: آندرس ماسکیتی سال 2013 با اکران فیلم ترسناک «ماما» به شهرت رسید. او حالا در دومین تجربه کارگردانیش دوباره سراغ ژانر وحشت آمده و این بار یکی از کتاب های استیون کینگ را برای اقتباس انتخاب کرده است. کتابی به نام «آن» که در سپتامبر سال 1986 برای نخستین منتشر شد و حالا در سالگرد 31 سالگی اثر، اقتباس سینمایی اش روی پرده می رود. این دومین بار است که رمان مشهور کینگ، سوژه یک اقتباس قرار می گیرد. پیشتر در سال 1990 یک سریال کوتاه بر پایه این کتاب ساخته شد که از شبکه abc آمریکا روی آنتن رفت.
ماجرای ورود آتشنشانان و «مک فارلین» به هالیوود
فیلم نینجاگوی لگویی کارگردان: چارلی بین صداپیشگان: دیو فرانکو، مایکل پنیا، الیویا مان، جکی چان و... تاریخ اکران: 22 سپتامبر 2017 خلاصه داستان: شش نینجای جوان ماموریت دارند تا از جزیره شان، «نینجاگو» محافظت کنند. سایه روشن: سری نینجاگو، در واقع یکی از محصولات مشهور کمپانی لگو است که بعد موفقیت «فیلم لگویی» سران کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفتند تا آن را هم وارد دنیای انیمیشنی خودشان کنند. چارلی بین، کارگردان این اثر، پیشتر جزو تیم ساخت انیمیشن های مشهور شبکه کارتون نتوورک، «روبوت بوی»، «باب اسفنجی»، «پاورپاف گرلز»، «خانه فاستر برای دوستان خیالی»، «جک سامورایی» و «آزمایشگاه دکستر» بوده است. وی همین طور سابقه کارگردانی «ترون: قیام» را هم در پرونده اش دارد. او حالا با این کارنامه آمده تا مجموعه فیلم های لگویی را ادامه دهد. این دومین فیلم مشتق شده از «فیلم لگویی» است که پس از «بتمن لگویی» در سال جاری روی پرده می رود. باید دید آیا بالاخره این فیلم ها هم می توانند در بخش بهترین انیمیشن سال، نامزد دریافت جایزه اسکار شوند، یا مثل اتفاقی که در سال 2015 افتاد، سازندگان آنها هم باید یک اسکار لگویی به خودشان دهند.
ماجرای ورود آتشنشانان و «مک فارلین» به هالیوود
کوهستان گرانیت کارگردان: جوزف کاسینسکی بازیگران: جنیفر کانلی، مایلز تلر، جف بریجز، جاش برولین و... تاریخ اکران: 22 سپتامبر 2017 خلاصه داستان: سال 2013 در تپه های آریزونا آتشی روشن می شود که برای خاموش شدنش جان 19 نفر از دست می رود و این فیلم حماسه آنها است. سایه روشن: کارگردان فیلم های «ترون: میراث» و «فراموشی» بعد از دو فیلم علمی- تخیلی سراغ یک اثر درام آمده است. اثری که ریشه در حوادث واقعی دارد و حماسه 19 آتش نشان آمریکایی را روایت می کند که جان خودشان را برای خاموش شدن آتش تپه های آریزونا فدا کردند. سابقه نشان داده که این گونه فیلم ها که قهرمانان واقعی دارند، هم در گیشه سینماهای آمریکا فروش خوبی می کنند و هم به راحتی می‌توانند نظر منتقدان را به خودشان جلب کنند. باید دید آیا «کوهستان گرانیت» هم با تمام هنرپیشه های منتقد پسندش می تواند به فصل جوایز هم راه پیدا کند یا خیر. نکته جالب این که به فاصله 4 سال پس از حادثه آتش سوزی آریزونا، هالیوود داستان این 19 نفر را روی پرده نقره ای می برد تا یاد و خاطرشان را برای همیشه جاودانه کند. آیا سینمای بدون قهرمان ما هم چنین کاری را برای قهرمانان ساختمان پلاسکو انجام خواهد داد؟
ماجرای ورود آتشنشانان و «مک فارلین» به هالیوود
ویکتوریا و عبدل کارگردان: استیون فریرز بازیگران: الیویا ویلیامز، مایکل گامبون، جودی دنچ و... تاریخ اکران: 22 سپتامبر 2017 خلاصه داستان: ملکه ویکتوریا یک دوستی غیر منتظره را با یک منشی هندی به نام عبدالکریم آغاز می کند. سایه روشن: کارنامه کاری استیون فریرز را که ورق بزنید به فیلم های شاخصی چون «فیلومنا»، «ملکه» و «کلاهبرداران» مواجه می شوید. آثار این فیلمساز متولد لستر، خیلی از اوقات با تحسین جشن ها و جشنواره های مهم جهان رو به رو شده اند. به عنوان نمونه فیلم آخر این کارگردان شناخته شده، «فلورانس فاستر جنکینز» توانست در گولدن گلوب امسال نامزد 4 جایزه شود و این شانس را دارد که در مراسم اسکار هم حضور داشته باشد. فریرز پیش از این با «ملکه» توجهات زیادی را به خودش جلب کرد و حالا در جدیدترین فیلمش هم باز سراغ یک ملکه دیگر بریتانیا رفته است. این کارگردان نامزد دو جایزه اسکار ممکن است سال آینده هم مثل امسال حضور نسبتا پر رنگی در فصل جوایز داشته باشد. گفتنی است در ساخته جدید فریرز، جودی دنچ نقش ملکه ویکتوریا را در دوران پیری ایفا می کند. ساخت آمریکا کارگردان: داگ لیمن بازیگران: تام کروز، لولا کرک، جسی پلمونز و... تاریخ اکران: 29 سپتامبر 2017 خلاصه داستان: بری سیل یک خلبان خطوط هوایی TWA است که توسط سازمان سیا برای عملیاتی مخفی در آمریکای مرکزی استخدام می شود.
ماجرای ورود آتشنشانان و «مک فارلین» به هالیوود
سایه روشن: این فیلم که ابتدا قرار بود با نام «منا» ساخته شود، روایت آمریکایی ها از رسوایی ایران- کنترا در دولت ریگان است. واقعه «ایران کنترا» یا «ایران گیت» که بعد از «واترگیت» دومین رسوایی بزرگ سیاسی تاریخ آمریکا محسوب می شود در واقع مجموعه حوادثی است که در میانه دهه هشتاد روی داد. ادعا می شود بعد از آن که حزب الله لبنان، یک هواپیمای TWA را می رباید و در بیروت فرود می آورد، آمریکا خواهان استفاده از نفوذ ایران در لبنان می شود تا گروگان های آمریکایی آزاد شوند. بر همین اساس آنها حاضر می شوند از طریق اسرائیل به ایران محموله ای از سلاح های امریکایی را ارسال کنند. از سوی دیگر دولت آمریکا هزینه این سلاح ها را صرف تقویت نیروهای شورشی کنترا در نیکاراگوئه می کند. از آنجایی که کنگره آمریکا حمایت مالی از نیروهای کنترا را ممنوع کرده بود و فروش سلاح به ایران در محاصره تسلیحاتی هم جرمی نابخشودنی به حساب می آمد، با علنی شدن این اتفاقات یکی از بزرگ ترین رسوایی های تاریخ آمریکا شکل گرفت. اتفاقی که باعث شد نشان «هالیوود» توسط معترضان به «اولیوود» تغییر پیدا کند. البته این ماجرا روایت‌های گوناگونی دارد که در ایران با نام «مک فارلین» شناخته می‌شود. اگرچه با توجه به داستان منتشر شده از فیلم به نظر می رسد روایت «ساخت آمریکا» بیشتر حول محور رسوایی در نیکاراگوئه باشد اما بد نیست بدانیم که بازیگران خاورمیانه ای مثل شان موسوی در این فیلم حضور دارند. اگرچه هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که نقش ایران در این فیلم چقدر و چطور نشان داده می شود اما جالب است که سال اینده، همزمان با اولین ماه های دولت دوازدهم قرار است فیلمی با محوریت ایران کنترا اکران شود. به ادعای آمریکایی ها دکتر حسن روحانی در کنار مرحوم حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در این واقعه داشته است. گفتنی است کانر ترینر در این فیلم نقش جورج بوش و رابرت فریر نقش اولیور نورث را ایفا خواهند کرد. فیلمنامه «ساخت آمریکا» تا سال 2014 جزو لیست سیاه هالیوود قرار داشت. علاقه برای ساختن این فیلم زیاد بود اما هیچ گاه فرصت ساخت فراهم نمی شد. آیا این فیلم می تواند در فصل جوایز هم خودش نشان دهد یا فقط یک حسن ختام هالیوودی برای تابستانی پر کار خواهد بود؟!
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها