پاسخ دبیر جشنواره فجر به اعتراضات سینماگران چه بود؟

کد خبر: 627139

محمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا گفت که اعتراض سینماگران را نمی‌پذیرد و توضیح داد: «من این نظر را قبول ندارم و همه کسانی که نامزد شده‌اند، نظر محترم هیات داوران این دوره جشنواره بوده‌اند و باید به این نظر آنها احترام گذاشت.»

آی سینما: محمدی حیدری، دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به دنبال اعتراض گسترده سینماگران به عملکرد هیات داوران جشنواره فیلم فجر و انصراف عوامل بعضی فیلم‌ها از دریافت سیمرغ، واکنش نشان داد. حیدری احترام گذاشتن به نظر هیات انتخاب را مهم‌ترین نکته در جشنواره امسال دانست.

بعد از اعتراض گسترده سینماگران و منتقدان به نحوه انتخاب کاندید‌های دریافت سیمرغ بلورین، مسعود سلامی و محسن نصراللهی فیلمبردار و طراح صحنه «خفه گی» فریدون جیرانی و منیر قیدی کارگردان و نویسنده «ویلایی‌ها» از رقابت جشنواره انصراف دادند.
به دنبال چنین اتفاقی محمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا گفت که اعتراض سینماگران را نمی‌پذیرد و توضیح داد:«من این نظر را قبول ندارم و همه کسانی که نامزد شده‌اند، نظر محترم هیات داوران این دوره جشنواره بوده‌اند و باید به این نظر آنها احترام گذاشت.»
حیدری که معتقد است در هر دوره جشنواره چنین اتفاقی می‌افتد و برخی از دوستان اعتراض می‌کنند، توضیح داد: «هر ساله این اتفاقات در جشنواره پیش می‌آید و تعدادی اعتراض نسبت به کاندیداها وجود دارد. این اعتراضات بیشتر در بخش انتخاب و داوری است و حاشیه‌های زیادی را همیشه همراه خود داشته است.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها