گرافیک و هویت بصری شبکه پنج هم تغییر می‌کند

کد خبر: 627498

این گرافیک دربرگیرنده سه رنگ آبی، طلایی و ارغوانی با پس زمینه سفید استخوانی است. یک طرح اسلیمی برگرفته از نقوش اسلامی ایرانی نیز به عنوان طرح شناسه، به رنگ‌های سه گانه هویت بصری شبکه پنج اضافه شده است.

گرافیک و هویت بصری شبکه پنج هم تغییر می‌کند
شبکه پنج سیما در آستانه ایام‌الله ۲۲ بهمن از گرافیک و هویت بصری جدید این شبکه رونمایی کرد. به گزارش روابط عمومی شبکه پنج، این گرافیک دربرگیرنده سه رنگ آبی، طلایی و ارغوانی با پس زمینه سفید استخوانی است. یک طرح اسلیمی برگرفته از نقوش اسلامی ایرانی نیز به عنوان طرح شناسه، به رنگ‌های سه گانه هویت بصری شبکه پنج اضافه شده است. گرافیک قبلی این شبکه فقط شامل رنگ آبی بود که در تغییرات جدید دو رنگ گرم نیز به آن اضافه شده است.
در رنگ بندی هویت بصری تازه شبکه پنج، رنگ آبی به عنوان رنگ هسته گرافیک انتخاب شده است. این رنگ از خانواده رنگ‌های سرد با نماد رسانه‌ای آرامش، صداقت و اعتماد است.
رنگ طلایی نیز به عنوان رنگ متمم از خانواده رنگ‌های گرم است که نماد رسانه‌ای آگاهی، وسعت دید، شفافیت و ابتکار را تداعی می‌کند. رنگ ارغوانی از طیف بنفش قرمز نیز به عنوان رنگ متمم دوم از خانواده رنگ‌های گرم است. این رنگ با توجه به حوزه ماموریت شبکه پنج در تهران و پایتخت، به عنوان نماد رسانه‌ای شکوه، عظمت و تعادل انتخاب شده است.
گرافیک و هویت بصری شبکه پنج
در گرافیک جدید، لوگوی شبکه پنج نیز تغییراتی کرده و به صورت متحرک(انیمیت) درآمده است. گوی مرکزی این لوگو، اساس گردش در وله های گرافیکی این شبکه را تشکیل می دهد. حرکت دورانی این گوی در یک زمینه مسطح با پایه رنگی سفید استخوانی ، بصورت نمادین، حرکت مداوم و پایداری رسانه ای را برای مخاطبان این شبکه تداعی می کند. هویت بصری جدید شبکه پنج از صبح روز پنجشنبه و در آستانه جشن ملی ۲۲ بهمن روی آنتن است. پیش از این شبکه چهار از تغییر گرافیک و هویت بصری‌اش خبر داده بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها