از حمله دولت حقوقدانان به کمدین تلویزیون تا پشت پرده کلیپ «نگم بقایی رو؟»/ وقتی هنرمندان انتخابات ریاست‌جمهوری را با شورای شهر اشتباه می‌گیرند!/ سومین تغییر در تیم سازنده «هفت»

کد خبر: 654602

حمله رسانه‌های حامی دولت به مهران مدیری در کنار خبر ساخت فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا، تغییر تیم سازنده برنام هفت و حضور چندتن از هنرمندان در ثبت نام ریاست جمهوری دوره دوازدهم از جمله مهمترین اتفاقات فرهنگی هفته‌ای بود که گذشت.

از حمله دولت حقوقدانان به کمدین تلویزیون تا پشت پرده کلیپ «نگم بقایی رو؟»/ وقتی هنرمندان انتخابات ریاست‌جمهوری را با شورای شهر اشتباه می‌گیرند!/ سومین تغییر در تیم سازنده «هفت»
از حمله دولت حقوقدانان به کمدین تلویزیون تا ورود بازیگر آینه عبرت به عرصه انتخابات!
سرویس فرهنگی فردا؛ احسان سالمی: هفته گذشته را باید هفته پرچالش تلویزیونی‌ها نامید. هفته‌ای که در آن از یک‌سو استندآپ کمدی‌های مهران مدیری در برنامه پرطرفدار دورهمی حاشیه‌ساز شد و از سوی دیگر انتشار کلیپی با عنوان سوتی شبکه خبر، آبروی حرفه‌ای این شبکه مهم رسانه ملی را در معرض خطر قرار داد!
به این موضوعات تغییر در مدیریت شبکه نسیم و حضور دو تن از بازیگران تلویزیون در ثبت نام ریاست جمهوری دوازدهم را نیز اضافه کنید.
حمله دولت حقوقدانان به کمدین تلویزیون
مهران مدیری از آن دست کمدین‌های تلویزیون است که معمولا با کسی تعارف ندارد. مدیری که در این سال‌ها تقریبا تبدیل به یکی از برگ برنده‌های همیشگی تلویزیون شده است، کمتر پیش آمده که بخواهد برای خوش‌آمد مدیران رسانه ملی کاری را انجام دهد؛ چرا که سابقه فعالیت‌‌های او نشان داده که اساسا مهران مدیری هروقت تمایلی به همکاری با تلویزیون نداشته، به راحتی مسیر خود را از این رسانه جدا کرده است و به سراغ حوزه‌های دیگری مثل شبکه نمایش خانگی رفته است.
از حمله دولت حقوقدانان به کمدین تلویزیون تا پشت پرده کلیپ «نگم بقایی رو؟»
اما استندآپ‌های مدیری در برنامه دورهمی که گاهی از آن به عنوان متلک‌گویی‌های سیاسی یاد می‌شود، براساس آنچه که خود در برنامه‌اش به آن تاکید کرد، از سر دلسوزی و خیرخواهی است و نه تسویه حساب با دولت و یا حرف‌هایی از این دست که برخی از حامیان دولت آن را مطرح می‌کنند. هرچند که در نهایت حمایت دولت یازدهم در این چند وقت اخیر با فشارهای خود به او حسابی خبرساز شدند.
آقا ابراهیم به سراغ سوریه رفت
ابراهیم حاتمی‌کیا از آن دست کارگردان‌هایی است که نشان داده اولویت اولش در فیلمسازی پرداختن به موضوعاتی است که شاید گروه اندکی جسارت پرداختن به آن را داشته باشند. حاتمی‌کیا این بار به سراغ سوژه‌ای رفته که خودش پیش از این بارها در مورد آن صبحت کرده بود؛ مدافعان حرم و مقابله با جریان تکفیری‌ها.
او مدتی است که پیش تولید اثر جدیدش را آغاز کرده و این روزها همراه با همراه با محمد خزاعی تهیه‌کننده اثرش در سوریه به سر می‌برند تا گروه تولید مقدمات تولید فیلم را فراهم آورند.
هنوز نام این اثر مشخص نشده است ولی بازی هادی حجازی‌فر پدیده امسال جشنواره فیلم فجر در آن قطعی شده است.
از حمله دولت حقوقدانان به کمدین تلویزیون تا پشت پرده کلیپ «نگم بقایی رو؟»
بزنید کنار آتقی وارد می‌شود!
ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری امسال در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین کمدی‌های قرن است. اتفاقی که سال‌هاست در یک بازه زمانی چهار ساله تکرار می‌شود ولی امسال شدت آن از همیشه بیشتر است!
اما در میان حضور چهره‌های مختلفی که این روزها برای شرکت به ستاد انتخابات کشور مراجعه می‌کنند، حضور دوتن از بازیگران تلویزیون و یک خواننده قدیمی یکی از موضوعاتی بود که نمی‌شد آن را در بسته فرهنگی هفته جای نداد!
اولین آن‌ها جواد گلپایگانی، بازیگر نقش «آتقی» در سریال آینه عبرت بود که بعد از ثبت نام گفت: من بی رنگ بی رنگم و بلدم همه را صاحب خانه کنم. شعار من اشتغال، اقتصاد، مدیریت جهادی است. من تبلیغ نمی‌کنم و فقط در روزنامه‌ها تبلیغ می‌کنم. برخوردم با خبرنگاران خیلی خوب خواهد بود. من دوست دارم بنشینم با ترامپ سر یک میز و حلقومش را بجوم!
بازیگر بعدی که حضورش در محل ثبت نام ریاست جمهوری مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، سیروس میمنت بود. او پس از ثبت نام دلیل این کار را بیکاری چندین ساله دانست!
اما مورد سوم از همه جالب‌تر بود؛ امین‌الله رشیدی خواننده قدیمی کشورمان که در طی سال‌های گذشته بارها در برنامه‌های مختلف تلویزیونی حضور پیدا کرده است؛ با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ریسات جمهوری دوره دوازدهم ثبت نام کرد. گویا برخی از چهره‌های هنری، انتخابات ریاست جمهوری را با شورای شهر اشتباه گرفته‌اند!
شبکه خبر و ماجرای «نگم بقایی رو؟»
ماجرا از آن‌جا آغاز شد که درست در روزی که ثبت‌نام برخی از چهره‌ها برای ریاست جمهوری دوره دوازدهم حسابی خبرساز شده بود و فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی در حال انفجار بود؛ تلویزیون و شبکه خبر که معمولا در این موارد نفر اول حاضردر میان است، به نمایش یکی گفت‌وگوی تکراری از روزگذشته پرداخت.
اما اعتراض به عدم پوشش رویدادهای اتفاق افتاده در ستاد انتخابات کشور باعث شد که مدیران این شبکه تصمیم به پخش گزارشی زنده از ستاد انتخابات کنند. اما در این گفت‌وگو زنده خانم نوری گزارشگر شبکه خبر درحالی که در حال اسم بردن از داوطلبان ثبت نام کرده در انتخابات است، برای لحظاتی ارتباط خود را با شبکه از دست می‌دهد و در زمانی که دوباره ارتباطش وصل می‌شود، می‌پرسد: «نگم بقایی رو؟»
انتشار کلیپ این سوتی در فضای مجازی سروصدای بسیاری کرد و درواقع به اعتبار شبکه خبر نیز آسیب زد. هرچند که پس از آن و در مدتی کوتاه، مدیران شبکه با انتشار ویدئویی از پشت صحنه تهیه این گزارش مدعی شدند که دلیل این اتفاق آن بوده که چون خبرنگار نمی‌دانسته ارتباط اول کجا قطع شده است و آیا اسم این داوطلب را آورده یا نه، از دیگر همکارانش در این زمینه سوال می کند که اسم این داوطلب را بگوید یا نه؟
از حمله دولت حقوقدانان به کمدین تلویزیون تا پشت پرده کلیپ «نگم بقایی رو؟»
تکذیب خبر درگذشت حافظ پژوه سرشناس
این هفته اما علاوه بر تلویزیون و البته انتخابات، در سایر حوزه‌های فرهنگی نیز اتفاقاتی افتاد که یکی از مهمترین آن‌ها انتشار شایعه درگذشت استاد بهاءالدین خرمشاهی چهره سرشناس ادبیات و حافظ پزوهی کشورمان بود.
شایعه‌ای که با همان سرعتی که در فضای مجازی پروبال گرفت اما به همان سرعت نیز توسط شاگردان استاد تکذیب شد تا خیال شیفتگان ادبیات فارسی و علاقمندان به فعالیت‌های این چهره بزرگ ادبیات کشورمان راحت شود.
وقتی فشارهای بیرونی بالاخره نتیجه داد!
اما یکی دیگر از خبرهای جنجالی هفته که درست در کشاکش پرترافیک‌ترین روز انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد، تغییر در تیم سازنده برنامه هفت بود. روابط عمومی برنامه سینمایی هفت در خبری از قول ناصر کریمان، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما اعلام کرد: برنامه سینمایی هفت تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ پخش نخواهد شد و سری جدید این برنامه پس از برگزاری انتخابات با تیم جدیدی می آید.
کریمان در این خصوص افزود: باتوجه به اتمام قرارداد دومین سال اجرای این برنامه با سازمان صداوسیما، جلساتی با گروه ساخت برنامه هفت جهت توافق مجدد برگزار و خواسته های سازمان صداوسیما طرح شد. از سویی آقای افخمی به دنبال ساخت فیلم سینمایی شان بودند. درنهایت تفاهم دوسویه این شد که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تیم جدیدی بر سر کار بیاید.
مدیر گروه اجتماعی شبکه سه خاطرنشان کرد: البته آقای افخمی به عنوان کارشناس در زمان مقتضی در سری جدید برنامه هفت حضور پیدا خواهند کرد و از نظرات ایشان بهره گیری خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها