حال و هوای سفر کربلا از زبان بهار ارجمند

کد خبر: 746924

بهار ارجمند گفت: بیشترین آرزویم در این مسیر که به نظرم وادی عاشقی است، این بود که از خدا خواستم افرادی که به شکلی حب حسین و این خاندان پاک را در وجودشان دارند، تجربه چنین سفری را پیدا کنند.

حال و هوای سفر کربلا از زبان بهار ارجمند

خبرگزاری فارس: بهار ارجمند، بازیگر جوان تئاتر و تلویزیون و سینما درباره سفر معنوی کربلا و حال و هوای این سفر گفت: این احساس در کلام نمی گنجد که چه لذت دلنشینی در این سفر برای آدم پیش می آید و احساس خوبی که پیدا کردم را نمی دانم چگونه شرح دهم. فقط آرزو دارم که همه دوستداران حسینی تجربه سفر در اربعین را پیدا کنند و حلاوت این زیارت را با بندبند وجودشان حس کنند و فکر می کنم تا ابد این عاشقی هرگز از یاد آدم نرود و فراموش نشود.

بهار ارجمند درباره خاطره این سفر گفت: همه روزهای حضورم در این کاروان و در طی سفر خاطره بود و لحظه به لحظه اش برایم شیرین بود. ما اول به شهر نجف وارد شدیم و من و خانم تسلیمی و سوگل جان طهماسبی با هم به سمت حرم رفتیم. مسیر شلوغی بود و ازدحام جمعیت زیاد بود و نتوانستیم داخل حرم شویم. در جایی به نام باب قبله ایستادیم و همان جا نشستیم و دعا کردیم و عاشقی کردیم. من هر جای این سفر را خاطره می دانم اما این که جا باز شد تا بتوانیم گوشه ای از ضریح را از دور ببینیم، خیلی جالب بود. من نتوانسته بودم حرم حضرت علی(ع) را ببینم و خیلی مکدر بودم. در زمان برگشت یک عده دوست خبرنگار را دیدم که یکی من را صدا زد و من یک لحظه که برگشتم، چشمم به گنبد حضرت امیر افتاد و نمی توانم این حس را واقعا تعریف کنم که چقدر مجنون و شیدا شدم. شاید در کلام تصور شود که آدم شعار می دهد اما واقعا این حس برایم پیدا شد.

وی ادامه داد: بعداً در کاروان «چهل چراغ» از نجف به سمت کربلای معلی رفتیم و راهی به مقام حضرت علی اصغر پیدا کردیم و من در آن جا یاد تمام کودکان سرزمینم افتاد و تمام کودکانی که در کشورم مورد آزار قرار گرفتند را دعا کردم و خیلی منقلب شدم وقتی گهواره علی اصغر را دیدم.

این بازیگر از مهم ترین آرزویش در مسیر زیارت و از ویژه ترین لحظه سفرش گفت: بیشترین حالت احساسی را در بین الحرمین داشتم. وقتی که از حرم امام حسین به طرف حرم حضرت عباس راه افتادم دیدم که نیرویی گردنم را به سمتی می کشد که نوشته است: «السلام علیک یابن امیرالمومنین» و آن جا دیگر نمی توانستم سر خود را برگردانم و قفل شده بودم. من در عین این که نمی توانستم حرکت کنم انگار داشتم پرواز می کردم. بیشترین آرزویم در این مسیر که به نظرم وادی عاشقی است، این بود که از خدا خواستم افرادی که به شکلی حب حسین و این خاندان پاک را در وجودشان دارند، تجربه چنین سفری را پیدا کنند. این خواسته از ته دلم بود و امید دارم این حال خوب و این احساس در وجود همه ما به نحو احسن شکل بگیرد.

بهار ارجمند از تاثیرگذاری حضور هنرمندان در راهپیمایی اربعین گفت: از بانیان کاروان «چهل چراغ» خیلی تشکر می کنم. دمشان گرم و خیلی سپاسگزارم بابت این سفری که برای هنرمندان ایجاد کردند و این که با هم باشیم و به این زیارت گرانقدر برویم. از مدیران «چهل چراغ» و هنرمندان مختلف این جمع مانند آقای بهرام عظیمی که هوای همه را داشتند، تشکر می کنم. البته انقدر کاروان خوبی بود که همه هوای هم را داشتند. من هیچ وقت لحظاتی را که از پنجره اتاقم به حرم نگاه کردم را فراموش نمی کنم که همراه با سوگل جان طهماسبی بود. معمولا هر سفری سختی هایی دارد اما این سختی ها در برابر آن همه شیرینی این سفر اصلا به چشم نیامد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها