رضا امیرخانی سکه‌های جلال را نگرفت

کد خبر: 768406

رضا امیرخانی شایسته تقدیر بخش ویژه این جایزه از پذیرش بخش مادی جایزه جلال آل احمد سرباز زد.

رضا امیرخانی سکه‌های جلال را نگرفت

خبرگزاری تسنیم: دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد عصر امروز شنبه 16 دی برگزیدگان خود را در تالار وحدت معرفی کرد.

در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، رضا امیرخانی نویسنده کتاب نفحات نفت که در بخش ویژه این دوره شایسته تقدیر شناخته شد به هنگام دریافت جایزه گفت: به این موضوع که "مجوز" با "جایزه" همخانواده نیست، علم حضوری دارم. من تا پایان عمر همیشه دنبال مجوز خواهم دوید و از ارشاد هیچ گاه جایزه نخواهم گرفت. از این رو از پذیرش بخش مادی جایزه جلال آل احمد معذورم اما بخش معنوی را خواهم گرفت.

میرجلال الدین کزازی دیگر جایزه این دوره نیز در سخنانی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر فرهنگ من خوش نمی‌دارم دنباله این نام را بر زبان برانم زیرا باورم این است که ایرانیان مردمانی فرهیخته، فرهنگ مند، اندیشه ورز، خرد ورز هستند حتی آن ایرانیانی که دانش نیاموخته‌اند.

وی ادامه داد: سرزمین ما در درازنای تاریخ بشکوه و نازش خیز خویش سرزمین خرد و فرهنگ بوده است.

کزازی ادامه داد: شما مرد دشوارترین و باریکترین در میان دولتمردان شده‌اید. شما اگر به راستی مرد فرهنگ باشید مرد ایران خواهید بود. من در شگرف می‌افتم هنگامی که در چنین بزم‌هایی سخن می رود از اینکه ما ایرانیان در کار فرهنگ و اندیشه فروتر از دیگران هستیم و باید بکوشیم که هم طراز شویم در این باب تنها به یک نمونه اشاره می کنم داستان کهن ایرانی که در ایران ساسانی پدید آمد به نام هزار افسان که با نام هزار و یک شب آوازه جهانی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: امروز باختریان خاور زمین را برپایه هزار و یک شب می‌شناسند کدام شاهکار ادب بیگانه چنین گسترش یافته است. ما مردمی هنرور هستیم و هزاران سال نمونه برترین این سرزمین بوده ایم خود را کم نینگاریم و خویشتن را باور کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها