منتظر اولین سریال ترسناک ایرانی باشید +عکس

کد خبر: 806466

طراح صحنه سریال "احضار" گفت: فیلمبرداری فصل اول سریال احضار به اتمام رسیده است و در حال حاضر در مراحل فنی قرار دارد تا پس از آن در بازار عرضه شود.

منتظر اولین سریال ترسناک ایرانی باشید +عکس
میزان:احمدرضا آخوندزاده طراح صحنه اولین سریال در ژانر وحشت ایران درباره آخرین وضعیت این اثر گفت: فیلمبرداری فصل اول سریال احضار به اتمام رسیده است و در حال حاضر در مراحل فنی قرار دارد تا پس از آن در بازار عرضه شود. وی در همین راستا افزود: چنانچه پس از عرضه، سریال احضار با استقبال مخاطبان روبه رو شود فصل دوم آن در ۱۰ قسمت به شکل سریال ساخته خواهد شد و اگر بازخورد آن خوب نباشد فصل دومی نخواهد داشت.
این طراح صحنه به ژانر وحشت در ایران پرداخت و اظهار کرد: ما نمی‌توانیم در آثارمان از موقعیت‌های ژانر وحشت در دنیا که مثلا در فیلم "اره" وجود دارد استفاده کنیم، چون با فرهنگ ما سازگار نیست، اما در شرایطی بهتر به سمت استفاده از داستان‌های قرآنی رفتیم. طوری پایان بندی شده است که اگر قرار بر اتمام و ساخته نشدن فصل بعدی باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.
آخوندزاده درباره فضای سریال "احضار" به عنوان اثری در ژانر وحشت توضیح داد: عباسی زاده سال هاست که در مقام تهیه کننده در عرصه فیلمسازی فعالیت می‌کند، اما برای اولین بار است که کارگردانی می‌کند. راش‌هایی که سر صحنه نگاه می‌کردم تصاویر درست و براساس حساسیت گرفته می‌شد، اما این که در تدوین چگونه پیش خواهد آمد مشخص نیست. یک قاعده وجود دارد و آن این که گفته می‌شود برای نترسیدن از فیلم در ژانر وحشت صدای آن را قطع کنید. در صورت قطع صدا ۷۰ درصد ترس فیلم از بین خواهد رفت. وی ادامه داد: باید دید صدا‌ها و افکت‌هایی که به فیلم اضافه می‌شود چگونه خواهد بود. آن چه ما در سیستم تصویر می‌دیدیم همه چیز خوب، درست و با کیفیت بود. بیشتر فضا‌های گرفته شده در احضار داخلی است. یک سری فضا‌ها مثل فضای خانه و بیمارستان را با دکور ساخته بودیم مثلا اتاق عمل، اتاق کار و بخش را با پارتیشن بندی به شکل بیمارستان درست کردیم. این طراح صحنه درباره فضای انتزاعی سریال احضار بیان کرد: قسمتی از این سریال در فضای انتزاعی است که رویا و وهم دختر داستان را شامل می‌شود یعنی فضایی درست کرده بودیم که در لوکیشن هایمان تقسیم بندی وجود داشت. وی ادامه داد: در احضار یک میز شام قرار دارد که تولد دختری در آن گرفته می‌شود. برای این صحنه میز چوبی بزرگی تدارک دیدیم تا انواع غذا‌های لوکس و شیک در ضرف‌های شکیل به شکلی در کنار هم فضایی رویاگونه را شکل دهد. اولین سریال ژانر وحشت ایران به اتمام رسید/احضار را با استاندارد‌های روز دنیا ساختیم آخوندزاده خاطرنشان کرد: "احضار" در طول مدت تولید با گروه‌های مختلف کار شد، هر بار تیم تغییر پیدا کرد و شاید این شیوه در تولید به مجموع کار ضربه بزند، اما در هزینه به صرفه تمام شده است. در چنین حالتی کسی هم اطلاعات درستی از پشت صحنه کار ندارد که چه زمانی قرار است به بازار عرضه شود یا تدوین آن در چه مرحله‌ای است. گفتنی است "احضار" اولین سریال در ژانر وحشت به کارگردانی رامین عباسی زاده است. بازیگران احضار برای اولین بار است که جلوی دوربین قرار رفته اند بنابراین هیچ ذهنیتی از سوی مخاطب در مورد این بازیگران وجود ندارد. عوامل احضار عبارتند از::تهیه کننده و کارگردان: رامین عباسی زاده، مدیر برنامه ریزی: مجید کرباسیان، تصویربردار: مهدی عباسی زاده، صدابردار: مسعود شاهوردی، طراح صحنه: احمدرضا آخوندزاده، چهره پرداز: محسن ملکی، لباس: سمیرا کشور نژاد و بازیگران اصلی الهه جعفری و شهریار ربانی در این پروژه فعالیت دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها