«ناپلئون»ی از کوبریک که متولد نشد

کد خبر: 809476

جزئیات پژوهش‌های استنلی کوبریک به طور مفصل در قالب کتابی با عنوان «ناپلئونِ استنلی کوبریک: بزرگترین فیلمی که هرگز ساخته نشد» آمده و شامل مکاتبه ها، مطالعه‌های صورت گرفته پیرامون طراحی لباس ها، عکس‌های مربوط به لوکیشن یابی، اولین نسخه‌های فیلمنامه و ... می‌شود.

«ناپلئون»ی از کوبریک که متولد نشد

سرویس فرهنگی فردا؛ مجله فیلم: هوش مصنوعی تنها اثر حماسی‌ای نیست که استنلی کوبریک فرصت نکرد آن را به پایان برساند. او پس از موفقیت فیلم ۲۰۰۱:یک اودیسه فضایی، کار روی یک درام تاریخی عظیم درباره امپراتور فرانسوی ناپلئون بناپارت را شروع کرد که دو سال تحقیق را به خودش اختصاص داد. کوبریک پس از خواندن بیش از صد کتاب درباره ناپلئون، فیلمنامه اولیه‌ای را نوشت.

«ناپلئون»ی از کوبریک که متولد نشد کوبریک می‌خواست بیشتر فیلم را در فرانسه و استودیو‌های انگلیسی فیلمبرداری کند و صحنه‌های نبرد را هم در رومانی بگیرد. او در نامه‌ای که به حامیان مالی اش نوشت، اعلام کرد که دقیقا نمی‌داند ناپلئون چطور فیلمی از کار درمی آید، اما انتظارش این است که بهترین فیلم تاریخ سینما را بسازد. متاسفانه سه دلیل مهم در نهایت باعث لغو پروژه ناپلئون شد. جدا از هزینه‌های بالای فیلمبرداری در لوکیشن‌های طبیعی، دو دلیل مهم‌تر وجود داشت: اکران مجموعه فیلم‌های جنگ و صلح و فیلم دیگری درباره ناپلئون به نام واترلو که به خاطر صحنه‌های نبرد عظیمش مشهور است، ولی در گیشه شکست خورد.

«ناپلئون»ی از کوبریک که متولد نشد جزئیات پژوهش‌های استنلی کوبریک به طور مفصل در قالب کتابی با عنوان «ناپلئونِ استنلی کوبریک: بزرگترین فیلمی که هرگز ساخته نشد» آمده و شامل مکاتبه ها، مطالعه‌های صورت گرفته پیرامون طراحی لباس ها، عکس‌های مربوط به لوکیشن یابی، اولین نسخه‌های فیلمنامه و ... می‌شود. در دوره‌ای قرار بود استیون اسپیلبرگ (که کوبریک در اواخر عمرش گاهی با او همکاری داشت) مجموعه تلویزیونی چند قسمتی را بر اساس فیلمنامه کوبریک بسازد که به ظاهر آن هم به بایگانی تاریخ پیوسته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها