«خاله شادونه»: ماه رمضان هم روی آنتن سیما هستیم

کد خبر: 812405

مجری برنامه "خاله شادونه در دهکده کوهستانی" گفت: در برنامه‌های کودک تلویزیون، باید به بچه‌ها فرهنگ ایرانی و اسلامی را معرفی کنیم تا بین این عزیزان و این فرهنگ ایرانی اسلامی انس ایجاد شود.

«خاله شادونه»: ماه رمضان هم روی آنتن سیما هستیم

خبرگزاری میزان: ملیکا زارعی مجری برنامه کودک درباره فعالیت‌های خود گفت: برنامه "خاله شادونه در دهکده کوهستانی" هر هفته در روز‌های فرد از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین در ماه مبارک رمضان این برنامه متوقف نخواهد شد و ادامه خواهد داشت.

وی در همین راستا افزود: داستان برنامه ما از این قرار است که خاله شادونه در فضای یک دهکده کوهستانی به سر می‌برد و بچه‌ها که آمدن به کوهستان برایشان سخت است تصمیم می‌گیرند با کمک امدادگران به کوهستان رفته و با خاله شادونه همراه شوند. دو عروسک به نام وامبولا و لامبولا در کنار خاله شادونه حوادث خاصی را برای او در کوهستان ایجاد می‌کنند، همچنین پدر و چهار برادر خاله شادونه در قسمت‌های مختلف او را همراهی می‌کنند.

بازیگر نقش برنامه کودک "خاله شادونه در دهکده کوهستانی" درباره جزئیات بیشتر برنامه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: فضای برنامه آنچنان مرتبط با ماه رمضان نیست بلکه در قالب موضوعات کودکانه، مفاهیم آموزشی برای بچه ها، همدلی، آموزش مسئولیت پذیری، کمک کردن به همنوع و بی تفاوت نبودن به دیگران است.

زارعی درباره لزوم تولید برنامه‌هایی با محتوای تربیت و آموزش به کودکان توضیح داد: تولید و پخش برنامه‌هایی با موضوع آموزش به کودکان امری ضروری است و فکر می‌کنم باید به آن‌ها بیشتر از سایر گروه‌های سنی توجه شود به ویژه که خانواده‌ها مشغول زندگی روزمره خود هستند و از توجه به دغدغه‌های بچه‌ها دور شده اند.این مجری برنامه کودک افزود: در برنامه‌های کودک تلویزیون باید به بچه‌ها فرهنگ ایرانی و اسلامی را معرفی کنیم تا بین آنان و این فرهنگ انس ایجاد شود. برای این که بچه‌ها ناخواسته به برنامه‌ها و انیمیشن‌های دور از جامعه ما پناه نبرند برنامه سازان و مسئولین ما باید توجه بیشتری به کودکان ایرانی و برنامه‌های خاص براساس نیازهایشان داشته باشند.

زارعی خاطرنشان کرد: برنامه‌های تولیدی کودکان باید به گونه‌ای ساخته شوند که کودکان از دیدن آن‌ها لذت ببرند و بتوانند از محتوای برنامه‌ها درس‌های خوبی را دریافت و استفاده کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها