فیلم فرهادی با کمترین نمره در انتهای جدول

کد خبر: 812654

از جهاتی، می توان تمام فیلم های فرهادی را «جدایی» یا «گذشته» نامید. اما این درام که در اسپانیا می‌گذرد، با بازی پنه لوپه کروز و خاویر باردم، اولین فیلمی است که احساس تکراری بودن می‌دهد.

فیلم فرهادی با کمترین نمره در انتهای جدول

سرویس فرهنگی فردا: جشنواره کن امسال با فیلم همه می دانند آخرین ساخته اصغر فرهادی افتتحاح شد. در این اثر که دومین فیلمی محسوب می شود که فرهادی در خارج از ایران می سازد، زوج سینمایی خاویر باردم و پنه لوپه کروز نقش آفرینی می کنند. بعد از اکران فیلم در این جشنواره، منتقدین سرشناس نظرات امیدوارکننده ای نسبت به این فیلم از خود نشان ندادند.

پیتر دبروگ در ورایتی نوشت: از جهاتی، می توان تمام فیلم های فرهادی را «جدایی» یا «گذشته» نامید. اما این درام که در اسپانیا می‌گذرد، با بازی پنه لوپه کروز و خاویر باردم، اولین فیلمی است که احساس تکراری بودن می‌دهد.

فیلم فرهادی با کمترین نمره در انتهای جدول

پیتر برادشاو در گاردین از پنج ستاره، چهار ستاره به فیلم داد و نوشت: این فیلم درباره یک ضربه ی بیرونی ویران کننده به خانواده است که با دقتی تقریبا غیرطبیعی به تصویر کشیده شده است. ضربه ای که ترک‌ها، ضعف‌ها و گسل‌ها را بیرون می آورد. و این کار را به گونه ای بی‌رحمانه انجام می‌دهد که انگار این اسرار و دروغ ها، نوعی گناه‌اند که مجازات اجتناب ناپذیری را به همراه دارد. این ایده‌ای است که قبلا فرهادی ترسیم کرده است: رازی دفن نشده، زخمی باز و بازگشت سریع و سرکوب‌گر...

منتقد هالیوود ریپورتر نوشت: خانواده هایی که به آنها افرادی اضافه شده اند، اختلاف طبقاتی، و کودکانی که در زیرزمین ها (بیش‌تر [به‌شکل] استعاری) خرد می‌شوند، رازهای قدیمی که ناگهان سر باز می کنند؛ روی کاغذ «همه می دانند» مصالح لازم را برای بهترین فیلم اصغر فرهادی دارد.

فیلم فرهادی با کمترین نمره در انتهای جدول اما به جای یک درام درخشان که سوال هایی را درباره اخلاق و مسئولیت های فردی را از زوایای گوناگون مطرح کند، آخرین ساخته فرهادی- که اولین فیلم اسپانیایی زبان اوست- بیش‌تر به ژانر می پردازد و حول آدم ربایی و پولی می گردد که باید در دهکده ای پیدا شود که اهالی اش بیش تر از پول، غم دارند. نتیجه عجیب است؛ قسمتی از فیلم، دوگانه‌ی ناموفقی از یک تریلر است، قسمتی از یک درام خانوادگی. با این حال پکیج فرهادی به همراه پنه لوپه کروز و خاویر باردم، می‌تواند یک ایده تقریبا جذاب در خانه‌های هنری در سراسر جهان باشد.

فیلم فرهادی با کمترین نمره در انتهای جدول

جدول امروز منتقدان بین‌المللی اسکرین دیلی، در جشنواره کن منتشر شد. فیلم اصغر فرهادی همچنان در انتهای جدول قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها