کارگردان تئاتر: تئاترهای امروزی فست‌فودی شده‌اند

کد خبر: 813043

امیر نجفی، کارگردان نمایش «در اتاق باد می‌وزد» عنوان کرد: تئاتر‌های امروز فست فودی شده‌اند و کیفیت کار‌ها در درجه دوم و سوم قرار گرفته‌اند، برای همین فروش است که حرف اول را می‌زند!

کارگردان تئاتر: تئاترهای امروزی فست‌فودی شده‌اند

خبرگزاری فارس: امیر نجفی، کارگردان نمایش «در اتاق باد می‌وزد» عنوان کرد: تئاتر‌های امروز فست فودی شده‌اند و کیفیت کار‌ها در درجه دوم و سوم قرار گرفته‌اند، برای همین فروش است که حرف اول را می‌زند!

امیر نجفی کارگردان نمایش «در اتاق باد می‌وزد» حاضر در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: مندر دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر دانشگاهی در بخش‌های مسابقه و غیر مسابقه شرکت کرده‌ام و امسال احساس می‌کنم شرایط جشنواره زنده‌تر و با آثار با کیفیت‌تر است.

وی در ادامه توضیح داد: تنها فرصت کردم چند نمایش در جشنواره را ببینم، اما بهرحال تجربیات بچه‌ها برایم جذاب و پر بار بود.

نجفی با اشاره به اینکه متن نمایش‌هایش را خودش می‌نویسد، گفت: من همیشه در کنار محتوا به فرم هم اهمیت می‌دهم و معتقدم اگر هزار نفر یک فرمی را تجربه رده باشند، من اگر تجربه نکرده باشم تمایل دارم آن را تجربه کنم! از این رو همیشه کارهایم نسبت به کار‌های قبل‌تر متفاوت می‌شود.

وی درباره ویژگی‌های این نمایش گفت: سکوت در این نمایش زیاد است، میزانسن به معنای حرکت در آن کم است و بازیگران بر صحنه کمتر راه می‌روند و حرکت می‌کنند، این تجربه جالبی برایم است، برخلاف نمایش سال گذشته‌ام کار کم بازیگر است.

نجفی در ادامه افزود: در همه زمینه‌ها از صحنه تا دکور، میزانسن و دیالوگ‌ها مینیمالی هستند و کمتر زرق و برق دارند، ریتم کار کند است و خوشبختانه اقبال کار هم خوب بود.

وی درباره داستان نمایش نیز توضیح داد: داستان خیلی کوتاه است، اتفاقی یک شب در خوابگاه دخترانه توسط یکی از دانشجویان رخ داده و حراست خوابگاه فهمیده و دختران را بازخواست می‌کند...

نجفی درباره تمایلش برای اجرای عموم این کار گفت: برای اجرای عمومی با پیمان شریعتی در تئاتر شهر صحبت کرده بودم که مطلع شدم، او از تئاتر شهر رفته است، اما اگر شانسی برای برگزیده شدن داشته باشیم، باز هم تمایل دارم در تئاتر شهر اجرا برویم البته سلیقه داوران را نمی‌دانم و نمی‌توانم حدسی بزنم.

وی دو بازیگر این نمایش را زهرا مهرابی و مژگان کردی به شمار آورد و گفت: تئاتر‌های امروز فست فودی شده‌اند، شاید کیفیت کار‌ها در درجه دوم و سوم قرار گرفته باشد و فروش با اهمیت شده برای همین هم فست فودی‌اند. امیدوارم تئاتر دانشگاهی و بچه‌های دانشجو اگر به همه میدان بدهند، بتوانند قدری این فضا را تغییر دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها