کنایه مصطفی کیایی به نمایش فوتبال در سینما‌ها

کد خبر: 815441

همین حالا در سینما بر سر اختصاص سالن مباحثه و دعوای جدی وجود دارد و خیلی از فیلم‌ها به دلیل نبود سالن کافی می‌سوزند. در چنین وضعیتی قاعدتاً باید شاهد اعتراضات دیگری به نمایش فوتبال در سینما‌ها باشیم.

کنایه مصطفی کیایی به نمایش فوتبال در سینما‌ها

روزنامه جوان: همین حالا در سینما بر سر اختصاص سالن مباحثه و دعوای جدی وجود دارد و خیلی از فیلم‌ها به دلیل نبود سالن کافی می‌سوزند. در چنین وضعیتی قاعدتاً باید شاهد اعتراضات دیگری به نمایش فوتبال در سینما‌ها باشیم.

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «چهارراه استانبول» ضمن مخالفت با پخش مسابقات جام‌جهانی فوتبال در سینماها، گفت: اگر قرار است این اتفاق بیفتد، پس به ما هم اجازه دهند در استادیوم آزادی فیلم نمایش بدهیم. مصطفی کیایی که مدتی قبل هم بابت وضعیت اکران فیلم خود اعتراض داشت، در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه آیا با توجه به نظر شورای صنفی نمایش مبنی بر اینکه برای پخش مسابقات فوتبال در سینما‌ها باید رضایت صاحبان فیلم‌ها نیز گرفته شود، با چنین جریانی موافقت می‌کند؟ بیان کرد: من اصلاً با این موضوع موافق نیستم و به نظرم کار درستی هم نیست، چون فوتبال و سینما هر کدام جای خود را دارند و قرار نیست در سالن سینما فوتبال پخش شود که اگر این طور باشد استادیوم آزادی را هم به ما بدهند تا در آن فیلم اکران کنیم. او درباره وضعیت اکران فیلم خود هم گفت: هنوز تعداد سالن‌ها و سانس‌های فیلم «چهارراه استانبول» به طرز عجیبی کم است و نمی‌دانم برای این فیلم با حدود ۴۷ سالن در مقابل بیش از ۱۷۰ سالن فیلم‌های دیگر باید چه کرد! این فیلمساز درباره اینکه بخشی از زمان اکران فیلمش با ماه رمضان و نیز مسابقات جام جهانی همراه خواهد بود و ۱۰ هفته نمایش فیلم‌های اکران اول نوروز هم هنوز به پایان نرسیده است، ادامه داد: واقعاً برای فیلم‌های اکران دوم نوروز باید فکری اساسی کرد، چون به نظرم اتفاق بدی رخ داد و همه فیلم‌ها در هم گره خورده‌اند و فیلم‌های گروه اول هم حاضر نیستند سالن‌ها را ترک کنند، هرچند ما به هر شکلی باشد سینما‌های تهران را سروسامان می‌دهیم، اما اتفاق بدتر در شهرستان‌ها رخ می‌دهد چراکه اکران در آنجا به شوخی تبدیل شده است. به اعتقاد کیایی در استان بزرگی مثل فارس فیلم «چهارراه استانبول» فقط پنج سانس و در اصفهان فقط شش سانس نمایش دارد و در بقیه سالن‌ها و سانس‌ها هم فیلم‌های اکران اول نوروز نمایش داده می‌شوند. پیگیری‌هایی هم که در کمیته تخلفات شورای صنفی نمایش انجام دادیم چندان به نتیجه نرسید، چون شهرستان‌ها از شورای صنفی نمایش تبعیت نمی‌کنند و بیشتر سالن‌های شهرستان‌ها در اختیار حوزه هنری است و امیدواریم لااقل آن‌ها به وضعیت اکران این فیلم‌ها کمکی کنند. به گزارش «جوان» ماجرای نمایش فوتبال در سینما‌ها به طور طبیعی نباید از سوی اهالی سینما مورد استقبال واقع شود چراکه گردش مالی این ماجرا به سمت سینما نمی‌آید، اما در عوض سینمادار‌ها با توجه به افت فروش فیلم‌ها از این موضوع استقبال می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها