تیتراژ کدام سریال ها ماندگار شدند+آهنگ / اخشابی، خواجه امیری و علیزاده خاطره ساز شدند

کد خبر: 818471

در موفقیت تیتراژ یک سریال و ماندگاری آن چند عامل موثر است. جدای از ترانه و ملودی یک قطعه موسیقی، داستان آن سریال و میزان محبوبیت آن در زمان پخش از تلویزیون خیلی موثر است. لازم نیست ترانه یک تیتراژ کاملا منطبق با محتوای قصه یک سریال یا وضعیت شخصیت اصلی آن باشد. کافی است حال و هوای قطعه موسیقی با قصه آن سریال همخوانی داشته باشد.

تیتراژ کدام سریال ها ماندگار شدند+آهنگ / اخشابی، خواجه امیری و علیزاده خاطره ساز شدند

سرویس فرهنگی فردا: از شروع دهه ۸۰، موسیقی‌های مناسبتی مختلفی در برنامه‌های تلویزیونی ویژه ماه رمضان اجرا شد. قطعات موسیقی تیتراژ برنامه‌ها علاوه بر تاثیر مضاعف محتوای برنامه‌ها بر روی مخاطب، به ماندگاری و خاطره انگیزشدن یک سریال کمک بسیاری کردند. خیلی از موسیقی‌ها یا حتی خواننده آن‌ها با سریال و قصه آن شناخته می‌شوند و برخی از قطعات موسیقی فراتر از سریال‌ها در ذهن مخاطب باقی ماندند و طرفدار پیدا کردند.

تیتراژ کدام سریال ها ماندگار شدند + آهنگ خوانندگانی، چون احسان خواجه‌امیری، مجید اخشابی، محمد علیزاده، محسن یگانه، مهدی یراحی و فرزاد فرزین موفقیت خود را نشان داده‌اند و برخی از خوانندگان مطرح نیز همچون محسن چاوشی با وجود خواندن تیتراژ‌های موفق در برنامه‌های دیگر، تا کنون تیتراژ رمضانی نخوانده‌اند. برنامه‌های ماه رمضان در معرفی یک خواننده به مردم کمک بسیاری می‌کند. به همین دلیل است که خواننده‌های زیادی در برنامه‌های مناسبتی این ماه تیتراژ خوانده اند. شهاب رمضان، سعید شهروز، فرزاد فرزین، مرتضی پاشایی، مهدی یراحی، علیرضا افتخاری، محسن یگانه، قاسم افشار، امیرحسین مدرس، حامد زمانی، مهدی یغمایی، امیرعلی بهادری، بهروز صفاریان، مهدی احمدوند، حجت اشرف‌زاده، بهنام صفوی و بنیامین بهادری از جمله خواننده‌هایی هستند که حداقل یک بار برای تیتراژ یک برنامه ویژه ماه رمضان خوانده اند.

تیتراژ کدام سریال ها ماندگار شدند + آهنگ در موفقیت تیتراژ یک سریال و ماندگاری آن چند عامل موثر است. جدای از ترانه و ملودی یک قطعه موسیقی، داستان آن سریال و میزان محبوبیت آن در زمان پخش از تلویزیون خیلی موثر است. لازم نیست ترانه یک تیتراژ کاملا منطبق با محتوای قصه یک سریال یا وضعیت شخصیت اصلی آن باشد. کافی است حال و هوای قطعه موسیقی با قصه آن سریال همخوانی داشته باشد.

تیتراژ کدام سریال ها ماندگار شدند + آهنگ

مجید اخشابی که در دهه ۸۰ یکی از پرکارترین خواننده‌ها در تیتراژ سریال‌ها بود با خوانندگی برای سه سریال ویژه ماه رمضان به یکی از محبوب‌ترین و ماندگارترین خواننده‌های تیتراژ‌ها رمضانی تبدیل شده است. اخشابی ابتدا در سال ۸۰ تیتراژ سریال گمگشته به کارگردانی رامبد جوان را اجرا کرد. سریالی که با بازی آتیلا پسیانی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

محبوبیت اخشابی هنگامی افزایش یافت که تیتراژ سریال‌های خانه به دوش و متهم گریخت را در سال‌های میانی دهه ۸۰
خواند. سریال‌هایی ساخته رضا عطاران که هنوز از محبوبترین سریال‌های ماه رمضان محسوب می‌شوند. تیتراژ ابتدایی این سریال با صدای امیرحسین مدرس و رضا عطاران نیز مورد توجه مردم قرار گرفت.

تیتراژ کدام سریال ها ماندگار شدند + آهنگ

احسان خواجه امیری نیز سال ۸۶ با خوانندگی تیتراژ سریال میوه ممنوعه یکی از خاطره انگیرترین قطعات موسیقی تیتراژ را خوانندگی کرد. سریالی که با کارگردانی حسن فتحی و بازی علی نصیریان به یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین سریال‌های رمضان تبدیل شد.

خواجه امیری سال بعد نیز تیتراژ سریال مثل هیچکس را خواند و بعد از آن برای سریال‌های در مسیر زاینده رود و مادرانه، بار دیگر تیتراژ یک سریال ماه رمضان را خوانندگی کرد که هیچکدام به اندازه سریال فتحی ماندگار نشد.

تیتراژ کدام سریال ها ماندگار شدند + آهنگ

محمد علیزاده را باید پای ثابت برنامه‌های ماه رمضان در دهه ۹۰ دانست. خواننده محبوبی که صدای حزن انگیز او نیز مانند خواجه امیری برای حال و هوای رمضان مناسب است. علیزاده که ابتدا با تیتراژ ماه عسل صدایش در ماه رمضان شنیده شد، سال ۹۲ برای تیتراژ سریال خروس، قطعه هواتو کردم را خوانندگی کرد. قطعه‌ای که محبوب و ماندگار شد و شاید خیلی هم منطبق بر فضای طنز سریال سعید آقاخانی نبود. علیزاده دو سال پیش تیتراژ سریال برادر را نیز خواند و سال گذشته نیز تیتراژ برنامه ماه عسل را خوانندگی کرد و به احتمال بسیار زیاد در سال‌های بعدی نیز صدای حزن انگیز این خواننده را در ماه رمضان خواهیم شنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها