ماجرای ممنوع التصویری ملک‌مطیعی از زبان حسین فرحبخش

کد خبر: 822134

حسین فرحبخش، تهیه کننده سینمای ایران گفت: سینمای ایران هیچگاه خیانتی را که عده‌ای در بدنه سینما و خارج از آن در حق هنرمندان پیشکسوتی، چون ملک‌مطیعی کردند، از یاد نخواهد برد.

ماجرای ممنوع التصویری ملک‌مطیعی از زبان حسین فرحبخش

خبرگزاری فارس: حسین فرحبخش، تهیه کننده سینمای ایران گفت: سینمای ایران هیچگاه خیانتی را که عده‌ای در بدنه سینما و خارج از آن در حق هنرمندان پیشکسوتی، چون ملک‌مطیعی کردند، از یاد نخواهد برد.

«حسین فرحبخش» گفت: مرحوم ملک‌مطیعی یکی از کسانی بود که برای سینما زحمات زیادی کشید، اما در دهه ۶۰ با ظهور سینمای گلخانه‌ای و نگاه یکسویه به هنرمندان و سیاست‌های نادرست مدیران وقت وزارت ارشاد در حوزه سینما از ادامه فعالیت او جلوگیری شد؛ این در حالی بود که مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور بودند با اقدامات این افراد مخالف کردند، اما خاتمی، وزیر ارشاد وقت با حمایت نخست وزیر وقت (میرحسین موسوی) مانع از ادامه فعالیت ملک‌مطیعی شدند و جلوی اکران نخستین فیلمی که در ابتدای دهه ۶۰ به کارگردانی ایرج قادری بازی کرد گرفتند که بابت این موضوع او بسیار درد و رنج کشید.

وی گفت: سینمای ایران هیچگاه خیانتی که عده‌ای در بدنه سینما و خارج از آن در حق هنرمندان پیشکسوت کردند را از یاد نخواهد برد و باید فقط افسوس خورد که چرا کسانی میان او و مردم فاصله انداختند.

تهیه‌کننده سینمای ایران در ادامه اظهار داشت: همه ما خاطراتی از فیلم‌های زنده‌یاد ملک‌مطیعی داریم و دوست داشتیم او با کوله‌بار تجربه مقابل همه ما ظاهر می‌شد و حسرت‌به‌دل از دنیا نمی‌رفت. او پس از انقلاب می‌خواست با فیلم «نقش نگار» کار علی عطشانی به سینما بازگردد، اما نقش ضعیفی که به وی سپرده شد و مشکلاتی که بر سر اکران آن بود، سبب شد او علی رغم اکران فیلم در سال‌های بعد دیگر هیچ پیشنهادی را نپذیرد.

فرحبخش ادامه داد: پیشکسوتان و کسانی که برای سینمای ایران زحمت کشیده‌اند سرمایه‌های فرهنگی این مملکت‌اند و قابل تقدیر و ارزشمند هستند. باید به آن‌ها احترام گذاشت. نباید بگذاریم یک نفر فوت کند بعد یادمان بیفتد که چقدر عزیز و مهم بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها