نظر روسیه درباره اکران فیلم‌های هالیوودی

کد خبر: 822635

ولادیمیر مدینسکی می‌گوید شکایت در مورد اولویت اکران فیلم‌های خارجی نادرست است و او نسبت به عملکرد فیلم‌های هالیوودی در کشورش بی‌تفاوت است.

نظر روسیه درباره اکران فیلم‌های هالیوودی

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر مدینسکی» وزیر فرهنگ روسیه که حامی شدید صنعت سینمای روسیه است، می‌گوید وزارتخانه متبوعش برای اکران فیلم‌های خارجی به ویژه هالیوودی اولویتی قائل نیست.

به گزارش هالیوود ریپورتر، ولادیمیر مدینسکی می‌گوید شکایت در مورد اولویت اکران فیلم‌های خارجی نادرست است و او نسبت به عملکرد فیلم‌های هالیوودی در کشورش بی‌تفاوت است.

اوایل همین هفته چندین سینمای زنجیره‌ای روسی با فهرستی از فیلم‌های خارجی و عمدتا هالیوودی خواستار پخش این فیلم‌ها بودند و ابراز داشتند که این عناوین فیلم‌ها برای این صنعت حیاتی بوده و نباید تغییری در اکرانشان داده شود. فیلم‌های «شگفت‌انگیز‌های ۲» (زمانبندی برای اکران در ۱۴ ژوئن)، «عملیات غیرممکن ۶» (۲۶ جولای) و «نابودگر» (۱۳ سپتامبر).

آقای مدینسکی به طور خاص در مورد هیچ یک از عناوین صحبت خاصی نکرد لیکن اظهارات وی حاکی از آن بود که وزارت فرهنگ هیچ توصیه یا خواسته‌ای از اکران‌کننده‌ها را اعمال نمی‌کند و برای اکران فیلم‌های خارجی اولویتی قائل نیست.

مدینسکی در گفتگو با خبرگزاری تاس روسیه گفت: تمام شاخص‌های عملکرد پنج تا شش سال گذشته نشان دهنده رشد پایدار نمایش نه تنها در سینمای محلی بلکه در کل این صنعت است و ما این را به عنوان ماحصل مستقیم کارایی آژانس خود می‌دانیم. باید ذکر کنم که نیمی از رشد باکس‌آفیس سینمای روسیه به صاحبان سینما‌های زنجیره‌ای بازمی‌گردد ازینرو شکایت این‌ها از وزارت فرهنگ نادرست است.

مدینسکی که به تازگی مجددا به عنوان وزیر فرهنگ روسیه تعیین شده است، به عنوان طرفدار شدید حمایت از تولیدات داخلی صنعت سینمای روسیه شناخته می‌شود. او یکی از تصویب‌کنندگان قانون تأخیر اکران فیلم‌های هالیوودی بود که با اکران فیلم‌های بزرگ روسی همزمان می‌شدند.

پس از تصویب این قانون تا کنون حدود ۱۲ فیلم خارجی برنامه اکرانشان بخاطر اکران و تولید فیلم‌های جدید روسی به تعویق افتاده است

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها