تهیه‌کنندگی فیلم جنجالی واگذار شد

کد خبر: 887465

بهروز افخمی در حالی از احتمال رونمایی نسخه تازه‌ای از «فرزند صبح» در جشنواره سی‌وهفتم ملی فیلم فجر خبر داده که تهیه‌کنندگی این فیلم جنجالی واگذار شده است.

تهیه‌کنندگی فیلم جنجالی واگذار شد

خبرگزاری مهر: اظهارات بهروز افخمی در برنامه شب گذشته ۵ آبان «کیوسک» از شبکه سه سیما درباره سرانجام یکی از جنجالی‌ترین آثار کارنامه‌اش یعنی فیلم سینمایی «فرزند صبح» در حالی در فضای رسانه‌ای بازتاب پیدا کرده است که هنوز ابهاماتی درباره مالکیت این فیلم سینمایی وجود دارد.

این نکته از آنجا حائز اهمیت است که به یاد بیاوریم بخش زیادی از حواشی رونمایی پرحاشیه این فیلم سینمایی در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، ناشی از اختلاف میان بهروز افخمی در مقام کارگردان و محمدرضا شرف‌الدین در مقام تهیه‌کننده این فیلم سینمایی بود.

تهیه‌کنندگی فیلم جنجالی واگذار شد

سرمایه‌گذار و حامی اصلی پروژه «فرزند صبح» موسسه «عروج فیلم» وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) بود و تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شرف‌الدین برعهده داشت. فرآیند تولید فیلم از سال ۸۳ آغاز و با وسواس‌های بهروز افخمی در مقام کارگردان برای بزرگ‌شدن کودک ایفاگر نقش اصلی برای حضور در فصل نوجوانی حضرت امام خمینی (ره) باعث طولانی شدن بازه زمانی تولید فیلم شد.

سال ۸۹ و زمانی که خبر رسید فیلم در جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد، بهروز افخمی از در مخالفت وارد شد و در نامه‌ای رسمی خطاب به مهدی مسعودشاهی دبیر وقت جشنواره فیلم فجر هرگونه دخالت در فرآیند تدوین و نظارت بر نسخه نهایی فیلم را تکذیب کرد. شرف‌الدین در مقام تهیه‌کننده، اما به استناد بازه زمانی طولانی و غیرمعمول فیلم، پای اتمام کار ایستاد و آن را بدون رضایت افخمی روانه پرده جشنواره فیلم فجر کرد.

همین شرایط سبب شد افخمی خود با واکنش تندوتیز رسانه‌ها نسبت به کیفیت فیلم همراه شود و با این استدلال که مهمترین مشکل فیلم «تدوین» آن است که افخمی دخالتی هم در آن نداشته، از همان زمان اعلام کرد که می‌تواند با بازتدوین فیلم پاسخ منتقدان را بدهد.

با این همه، اما شدت واکنش‌های منفی به نسخه اکران شده «فرزند صبح» به اندازه‌ای بود که هیچ گاه فرصت مجددی برای اکران و نمایش آن به‌وجود نیامد تا شب گذشته که بهروز افخمی با حضور در برنامه «کیوسک» اعلام کرد قصد دارد نسخه مطلوب خود از این فیلم سینمایی را به جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر برساند.

تهیه‌کنندگی فیلم جنجالی واگذار شد

در پی این اعلام، محمدرضا شرف‌الدین در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر، درباره شرایط آماده‌سازی این فیلم و توافق برای اصلاحات مجدد گفت: بنده نزدیک به ۲ سال پیش تمام حقوق این فیلم را به موسسه تنظیم ونشر آثار حضرت امام (ره) واگذار کرده‌ام و دیگر تهیه‌کننده فیلم نیستم.

بهروز افخمی در نشست جنجالی «فرزند صبح» در جشنواره فیلم فجر

این اعلام شرف‌الدین در حالی است که موسسه «عروج فیلم» به‌عنوان صاحب امتیاز اصلی «فرزند صبح» هم سال‌ها است به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و غیر از حضور نامحسوس در مقام تهیه‌کننده مستند «بانو قدس ایران» در ۲ سال گذشته، هیچ فعالیت روشن دیگری در فضای سینمای ایران نداشته است.

با این شرایط حقوق فیلم «فرزند صبح» به طور کامل در اختیار موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) قرار دارد و باید دید آیا اعلام افخمی درباره تلاش برای رساندن فیلم به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر ناظر به توافقاتی جدید درباره مالکیت این فیلم است یا خیر؟

مضاف بر این، حضور «فرزند صبح» در بخش اصلی جشنواره ملی فیلم فجر منوط به تصمیم دبیر جشنواره است چه اینکه بنابر شرایط درج شده در فراخوان «تاریخ تولید فیلم‌های بخش‌های مسابقه نباید قبل از سال ۱۳۹۶ باشد.» و اگر قرار بر درنظر گرفتن شرایطی متفاوت برای این فیلم مانند آنچه پیش‌تر فیلم «به‌رنگ ارغوان» ابراهیم حاتمی‌کیا تجربه کرده بود باشیم، تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه برعهده دبیر جشنواره است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها