عسکری: بودجه صدا و سیما نباید صرف کار‌های ضعیف شود

کد خبر: 903546

عبدالعلی علی‌عسکری رییس رسانه ملی در افتتاحیه اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکار سنجی در ایران بیان کرد که بودجه صدا و سیما نباید صرف کار‌های ضعیف شود.

عسکری: بودجه صدا و سیما نباید صرف کار‌های ضعیف شود

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی صداوسیما، عبدالعلی علی‌عسکری رییس رسانه ملی در افتتاحیه اولین همایش ملی مطالعات پیمایشی و افکار سنجی در ایران مطالعه افکار عمومی را بسیار مهم و موضوع درجه یک جهانی برشمرد.

رییس سازمان صداوسیما در این همایش بر اهمیت موضوع تحقیقات و نظرسنجی که عامل مهمی برای تحقیقات در کشور است، تاکید کرد و گفت: سازمان صداوسیما با افکار عمومی ملت ایران و سایر ملت‌ها سر و کار دارد و حیات رسانه‌ملی به این است که بتواند با مخاطبان تعامل کند.

وی افزود: مطالعه افکار عمومی بسیار مهم، موضوع درجه یک جهانی است و برای کشور ما هم درجه یک است پس تحقیقات و مطالعاتی که درباره افکار عمومی است، فوق‌العاده اهمیت دارد.

رییس رسانه ملی با توصیف اوضاع کنونی کشور که در میدان نبرد فرهنگی با دشمنان قرار دارد، گفت: این نبرد از جنس افکار عمومی و افکار عمومی پایه است.

وی افزود: دشمنان تلاش و هزینه می‌کنند که در افکار عمومی ما نفوذ کنند تا به اهدافشان برسد که اقدامی هویتی- فرهنگی و حتی در رده اقدامات امنیتی است.

رییس رسانه ملی با اشاره به معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نظارت عنوان کرد: در این معاونت سه عنصر تحقیق، برنامه ریزی و نظارت را در کنار هم آوردیم که با پژوهش نیاز جامعه را دریابد و با مهندسی پیام مورد نظر را یافته و نتیجه را در اختیار بخش تولید قرار دهد. بر این اساس پایه تولید و برنامه‌سازی باید بر مبنای پژوهش و تحقیقات باشد.

علی عسکری با تاکید بر لزوم مطالعات اجتماعی ساخت برنامه‌ها گفت: اگر به این امر توجه نکنیم کار ما بسیار کم اثر و یا بی‌اثر می‌شود و در واقع تیری در تاریکی است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ای که پشت صحنه‌اش تحقیقات نداشته باشد، هیچ است، اظهار کرد: ما باید جامعه را بشناسیم و بدانیم جامعه چه‌می‌گوید، ما چه می‌فرستیم و چه بازخوردی دارد از همین رو بودجه سازمان نباید صرف کار‌های ضعیف و بدون پشتوانه پژوهشی شود.

رییس رسانه ملی بهره مندی روش ترسیم دیاگرام‌های علت و معلولی را در زمینه پژوهش‌ها روشی متناسب با موضوع پژوهش در رسانه ملی دانست و گفت: باید با این روش ارتباط پدیده‌ها را با هم بفهمیم و آن را به برنامه‌سازان یاد دهیم. باید برای تمام عوامل تحلیل داشته باشیم تا بتوانیم راه حل درستی ارایه دهیم.

علی عسکری پژوهش را پایه اصلی غالب برنامه‌های رسانه ملی دانست و بیان کرد: بیشتر تولیدات سازمان از پشتوانه پژوهشی برخوردارند و برای آن حتی در نگارش فیلمنامه‌ها بودجه می‌گیرند بنابراین مطالعات و تحقیقات پراکندگی دارند، اما انسجام آن به مرکز تحقیقات است که زیرساخت‌های عمده، تحلیل‌ها، درک عمیق و... را باید از این مرکز به سازمان منتقل کرد.

وی خطاب به مدیران مرکز تحقیقات گفت: تمام کار‌های تحقیقاتی در سراسر سازمان زیرمجموعه شما هستند و شما باید در تمام بخش‌های سازمان فعال باشید و موج آفرینی پژوهشی کنید.

رییس رسانه ملی تاکید کرد: مرکز تحقیقات باید سند اقدام و سیاستنامه‌اش را به طور مداوم درباره تمام موضوعات کشور منتشر کند. کسی که می‌خواهد در رسانه کار کند و اثرگذار باشد باید در قله دانش قرار بگیرد و مهمترین جایی که باید تراز خودش را حفظ کند مرکز تحقیقات است.

وی در پایان از پژوهشگران مرکز تحقیقات خواست فعالانه کار کنند و به اینکه هر هفته، هر ماه و هر سال گزارش کاری ارایه دهند و متعهد باشند تا میزان اثرگذاری این پژوهش‌ها بر برنامه‌ها روشن شود.

در این همایش از پژوهشگرانی، چون فرامرز رفیع پور و مرتضی کتبی که سالیان متمادی و در طول ۵۰ سال فعالیت پژوهشی در کشور تلاش کرده اند با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

در پایان نیز از ۴ عنوان کتاب‌های منتشر شده مرکز تحقیقات با عنوان‌های «نقشه راه»، «چهل منزل انقلاب»، «ایران نما» و «نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶» رونمایی شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها