خبر‌های کوتاه رادیو و تلویزیون

کد خبر: 905038

رادیو پیام با خاطره‌های موسپید‌های رادیویی و "رادیو شب" تلویزیون هم با آیتم‌های یلدایی روی آنتن می‌روند.

خبر‌های کوتاه رادیو و تلویزیون

خبرگزاری تسنیم: امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

حضور «فخرالدین صدیق‌شریف» در «درجه ۱» تلویزیون

برنامه این هفته «درجه ۱» که همزمانی پخش آن با شب یلدا مصادف شده است، با حضور فخرالدین صدیق شریف بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و مترجم ایرانی به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

فخرالدین صدیق شریف متولد بیست و یکم مرداد ۱۳۳۴ در تهران می‌باشد که فعالیت خود را با تئاتر در سال ۱۳۵۱ و در سینما در سال ۱۳۶۷ شروع کرده است و تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های بیشماری ایفای نقش کرده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به: اخراجی‌ها، مریم مقدس، رنجر، روز واقعه، معمای شاه، کلاه پهلوی، امام علی و ابراهیم خلیل الله اشاره کرد.

«درجه ۱» به تهیه کنندگی داریوش دلیری و اجرای پدرام کریمی کاری مشترک از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که جمعه‌ها بعد از خبر ساعت ۱۹ به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

نمایش «ملک سلیمان» در الکوثر

فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی «شهریار بحرانی» از شبکه الکوثر پخش می‌شود. این فیلم روایت مقطعی از زندگی «حضرت سلیمان» است که از فناوری «سی جی ای» استفاده شده است که نتیجه آن ساخت نخستین تجربه فیلمسازی دیجیتال در سینمای ایران به شمار می‌رود.

فیلم سینمایی «ملک سلیمان» روز جمعه سی‌ام آذرماه ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه به وقت تهران به مدت ۱۱۰ دقیقه با دوبله عربی ازشبکه الکوثر به روی آنتن است.

بدرقه پاییز با ویژه برنامه «قاب امید»

شبکه امید سیما با ویژه برنامه زنده «قاب امید» جمعه سی‌ام آذرماه به استقبال بلندترین شب سال می‌رود. این ِویژه برنامه شاد و جذاب با اجرای مشترک آلاء خامه‌یار، ساناز احسانی و نیما دلاوری در باکس‌های مختلف از ساعت ۱۶ تا ۲۴ روی آنتن این شبکه پخش می‌شود.

ویژه برنامه «قاب امید» با چیدمان یلدایی سعی دارد فضایی شاد و مفرح را برای مخاطبان رقم بزند و میزبان میهمانانی از بازیگران، هنرمندان، نقالان، حافظ خوانان و پژوهشگران حوزه نجوم خواهد بود تا درباره انقلاب زمستانی و مباحث نجومی شب یلدا مطالب مفیدی را در اختیار همراهان همیشگی این شبکه قرار دهد.

برنامه زنده «قاب امید» کاری است از پخش شبکه امید، که هر روز به غیر از جمعه در ساعت و بخش‌های مختلف (معرفی برنامه‌های شبکه، ارتباط زنده تلفنی با عوامل برنامه‌ای تولیدی و نوجوانان مخاطب شبکه، ارتباط زنده تصویری با صداو سیمای مراکز و معرفی نوجوانان فعال و نخبه مراکز استان‌ها، معرفی کتاب و خواندن داستانک در حوزه نوجوان و همچنین پرداختن به رویداد‌های روز جامعه درباره نوجوانان و...) میهمان خانه‌های گرم علاقمندان به این شبکه خواهد بود.

ویژه‌برنامه «آخرین مهمانی پاییز» در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ به مناسبت شب یلدا برخی از برنامه‌های خود را متناسب با حال و هوای طولانی‌ترین شب سال پخش می‌کند. بر این اساس، برنامه «رادیو کتاب» روز پنجشنبه (بیست و نهم آذر ماه) ساعت ۱۷ با موضوع یلدا در ادبیات معاصر به‌صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

همچنین برنامه «صبح به وقت فرهنگ» روز جمعه (سی‌ام آذرماه) از ساعت ۶:۳۰ صبح با طرح این پرسش مردمی که «شب یلدا معمولا کجا می‌روید؟» راهی آنتن رادیو فرهنگ می‌شود.

برنامه «هفت کوچه» نیز ساعت ۸:۳۰ صبح به آداب و رسوم شب یلدا در مهاباد می‌پردازد که اجرایی مشترک با مرکز مهاباد است.

برنامه «کافه نیمروز» ساعت ۱۱ با موضوع شب یلدا در میراث گذشتگان، برنامه «هفتانه» ساعت ۱۳:۳۰ با اعلام خبر‌های مربوط به شب یلدا، برنامه «از واژه تا صدا» ساعت ۲۰:۴۵ با مسابقه نویسندگی با موضوع شب یلدا از دیگر برنامه‌های یلدای رادیو فرهنگ است.

ویژه برنامه «آخرین میهمانی پاییز» نیز در ساعت ۲۱ روز جمعه (سی‌ام آذرماه) به صورت زنده پخش می‌شود. در این ویژه‌برنامه از برخی از هنرمندان و بازیگران دعوت شده است.

«آخرین میهمانی پاییز» در گروه جامعه رادیو فرهنگ به تهیه‌کنندگی سیدهادی موسوی‌نژاد و اجرای حامد عباسی و نگین خواجه نصیر و با حضور محمود اکرافی‌فر (کارشناس)، عباس محبی، عزیز محمدی (بازیگر)، مسیح مریمی (خواننده) به صورت زنده پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز قابل دریافت است.

خاطرات موسپید‌های رادیو از شب یلدا

رادیو پیام نیز ویژه‌برنامه‌ای را برای شب یلدا در نظر گرفته است. این برنامه ساعت ۲۲ الی ۲ بامداد روز جمعه (سی‌ام آذرماه) با اجرای حسین آهی و رضا خضرایی به تهیه‌کنندگی پرویز جمالی به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

قرار است در این برنامه پیشکسوتان رادیو خاطرات خود از شب یلدا و رسم و رسومات شب یلدا در مناطق مختلف کشور را بیان کنند.

تدارک «رادیو شب» ی‌ها در شبکه شما برای یلدا

برنامه «رادیو شب» با اجرای منصور ضابطیان در آیتم‌های مختلفی و با حضور مجریان مطر ح. تلویزیون به مناسبت یلدا به روی آنتن می‌روند.

آیتم‌هایی، چون لیگ مسابقا اسم و فامیل، اجرای موسیقی‌های سنتی و اجرای متن‌های یلدایی توسط مجریان تلویزیون از جمله بخش‌های این مجموعه برنامه در شبکه شما است.

«رادیو شب» جمعه سی‌ام آذر ماه از ساعت ۲۲ بامداد از شبکه شما به روی آنتن خواهد رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها