کارگردان هنگ‌کنگی الهام‌بخش «تارانتینو» درگذشت

کد خبر: 908152

کارگردان «شهر در آتش» که تارانتینو فیلم «سگ‌های انباری» را با تأثیر ازآن ساخت، درگذشت.

کارگردان هنگ‌کنگی الهام‌بخش «تارانتینو» درگذشت

خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی: «رینگو لام» کارگردان هنگ‌کنگی خالق «شهر در آتش» که بعد‌ها تارانتینو فیلم «سگ‌های انباری» را با تاثیر از این فیلم ساخت، درگذشت.

رسانه‌های هنگ‌کنگی اعلام کردند که آقای لام در منزلش و در کنار همسرش در ۶۳ سالگی درگذشت. علت مرگ وی هنوز اعلام نشده است.

فیلم «شهر در آتش» که رینگو لام در سال ۱۹۸۶ ساخت، به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های این کشور محسوب می‌شود. این فیلم توانست جایزه «فستیوال فیلم هنگ‌کنگ» را به دست آورد. مهم‌تر از همه در مورد این فیلم تاثیر آن بر یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان حال حاضر جهان یعنی «کوئنتین تارانتینو» است که فیلم «سگ‌های انباری» را با تاثیر و الهام از همین فیلم خلق کرده است.

تارانتینو هرگز نخواست علاقه خود به سینمای دهه ۷۰ میلادی را پنهان کند و همین یکی از دلایل وی به تاثیر و علاقه او به فیلم «شهر در آتش» لام است.

در فیلم «سگ‌های انباری» برخی صحنه‌ها دقیقا بازگو کننده و یادآور فیلم «شهر در آتش» هستند که از آن میان می‌توان به صحنه «چهار مرد با لباس سیاه و یک مرد در حال شلیک به یک مامور پلیس با دو اسلحه» است که عین همین صحنه در فیلم «شهر در آتش» وجود دارد.

تارانتینو خود در مصاحبه با «بالتیمور سان» می‌گوید: «این واقعا یک فیلم خیلی خوب است و من را شدیداً تحت تاثیر قرار داد و من برخی صحنه‌ها را از آن گرفتم.»

«رینگو لام» چند فیلم موفق بین‌المللی و با هنرپیشگان جهانی خلق کرده که از آن میان می‌توان به «حداکثر خطر»، «در جهنم» و «رپلیکَنت» (کپی ژنتیکی) هر سه با بازی «ژان کلود وَن‌دام» اشاره کرد.

لام همچنین در تعدادی از فیلم‌هایی که کارگردانی کرده، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و هنرپیشگی هم کرده که «سایمون سِز» از آن جمله است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها