طراح دیدار همافران با امام خمینی کیست؟

کد خبر: 920550

میرباقری با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و بسیج امکانات و ظرفیت‌های سیما، بر پوشش هر چه مطلوب‌تر بزرگترین رویداد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در ۲۲ بهمن تاکید کرد.

طراح دیدار همافران با امام خمینی کیست؟

خبرگزاری تسنیم: ویا، امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

معاون سیما: حق حضور میلیونی مردم را ادا کنید

معاون سیما با اشاره به برنامه ریزی‌ها و بسیج امکانات و ظرفیت‌های سیما، بر پوشش هرچه مطلوب‌تر بزرگ‌ترین رویداد ملی، منطقه‌ای و بین المللی در ۲۲ بهمن تاکید کرد. جلسه هماهنگی برای پوشش مراسم یوم الله ۲۲ بهمن با حضور دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما، مهندس شریفی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه، مهندس مهرداد عظیمی رییس مرکز تولید و فنی سیما، مدیران پخش، تامین برنامه و تولید فنی شبکه‌های سیما و تهیهکنندگان امروز در محل معاونت سیما برگزار شد.

مرتضی میرباقری با بیان اینکه چشم دوست و دشمن به حضور مردم در روز ۲۲ بهمن است، گفت: دشمن که برای ناامن کردن و ضربه زدن به این کشور و ملت از هیچ خباثتی فروگذار نکرده منتظر است تا نتیجه مکر‌های خود را در روز ۲۲ بهمن ببیند.

وی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در ۱۳ آبان افزود: مردم فهیم ایران ان شاالله بار دیگر با حضور پرشکوه خود ضمن خنثی کردن نقشه بدخواهان نقش خود را ایفا خواهد کرد و در این شرایط شما همکاران نیز باید جانانه و دقیق حق این حضور را ادا کنید.

معاون سیما تصریح کرد: تلاش شما در طول نیم روز، بزرگ‌ترین رویداد ملی، منطقه‌ای و بین المللی را روایت خواهد کرد پس باید مجاهدانه در این مسیر همراه با ملت قدم بردارید.

مرتضی میرباقری با تقدیر از اقدامات شبکه‌های سیما در سال جاری اظهار داشت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقرر بود تمامی دستگاه‌ها گزارش‌هایی از دستاورد‌های خود برای پخش از تلویزیون آماده و ارائه کنند، اما بار این مهم را نیز رسانه ملی به دوش کشید.

وی با اشاره به ساختار‌های مختلف برنامه سازی برای بیان افتخارات و دستاورد‌های کشور گفت: مردم فقط با تماشای برنامه‌هایی نظیر ایران ۲۰ و اولین‌ها با شصت دستاورد مهم کشور آشنا شدند.

میرباقری با اشاره به گرم نگه داشتن آنتن سیما در ایام سال بیان کرد: قاطعانه می‌توانیم بگوییم در حوزه تولید فکر و فرهنگ در فاصله‌ای قابل اعتنا از دیگران قرار داریم و مورد توجه مردم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: پوشش حضور باشکوه مردم در ۲۲ بهمن و نمایش آن در قاب سیما برای همگان امید آفرین و آرامش بخش خواهد بود.

همچنین در این جلسه مهرداد عظیمی رییس مرکز تولید و فنی سیما با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ماه قبل گفت: معاونت سیما برای پوشش مطلوب رسانه‌ای جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تدارک خوبی دیده است و حدود چهارصد نفر از همکاران با تجربه این رویداد باشکوه را برای پخش از طریق شبکه‌های ملی، برون مرزی به تصویر خواهند کشید.

وی افزود: هشت دستگاه واحد سیار هشت دستگاه اس ان اجی ۴ دستگاه هلی شات و در مجموع شصت دستگاه دوربین برای پوشش طول مسیر راهپیمایی تهران پیش بینی شده است.

"احمد احمد" به «شب روایت» می‌آید

برنامه زنده تلویزیونی «شب روایت» امشب در ویژه برنامۀ چهل سالگی انقلاب به گفتگو با «احمد احمد»، مبارز نسل اول انقلاب می‌نشیند. تازه‌ترین قسمت از برنامه زنده ادبی «شب روایت» امشب، سه‌شنبه ساعت ۲۳ در گفتگو با احمد احمد از مبارزان دوران انقلاب اسلامی روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

«احمد احمد» از چریک‌های مسلح دوران قبل از انقلاب است که سال‌ها شکنجه و زندان دوران ستم شاهی را تجربه کرده است. او در کنار عزت شاهی و مرضیه حدیدچی از مبارزان نسل اول انقلاب است که حضور در تشکلات مبارزاتی مختلفی را به خود دیده است.

پیش از این نیز، خاطرات او به کوشش محسن کاظمی در کتاب «احمد احمد» جمع آوری شده است.

برهمین اساس برنامه تلویزیونی «شب روایت» در گفتگوی ویژۀ ۷۵ دقیقه‌ای با احمد احمد، روایت او از روز‌های مبارزه و زندان را شنیده است.

گفتنی است «شب روایت» با تهیه‌کنندگی حسین شاه‌مرادی و اجرای مسعود دیانی کاری است از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که سه شنبه‌ها ساعت ۲۳ پخش می‌شود. این برنامه ادبی در قالب گفتگو با اهالی قلم، نقد کتاب، روایت کتب داستانی و نیز دیگر آیتم‌های مرتبط با حوزه ادبیات و تاریخ ادب کشورمان می‌پردازد.

طراح دیدار همافران با امام خمینی کیست؟

«چهل ۲۲» ویژه برنامه رسانه ملی در دهه فجر است. مسعود ده نمکی کارگردان، نویسنده و پژوهشگر انقلاب و دفاع مقدس این برنامه را اجرا می‌کند. او در «چهل ۲۲» با شاهدان عینی پیروزی انقلاب گفتگو می‌کند.

امشب سرهنگ احمد جنتی محب مهمان برنامه «چهل ۲۲» است. او یکی از همافران و افسران نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی و مدرس الکترونیک سیستم‌های ناوبری هواپیما به دانشجویان افسری بود. جنتی محب در سال‌ها و ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب فعالیت‌های سیاسی گسترده‌ای در پادگان و در کلاس‌های درسش انجام می‌داد. او نوار و اعلامیه‌های امام خمینی را در لباس نظامی‌اش پنهان می‌کرد و به جمع دانشجویان انقلابی می‌برد. جنتی محب یکی از تدارک‌کنندگان و هدایت‌گران اصلی دیدار معروف همافران با امام خمینی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود. او در این برنامه درباره این دیدار مهم صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه با امام ارتباط گرفته، ایده بیعت همافران و سلام نظامی آن‌ها به بنیانگذار انقلاب از کجا شکل گرفته و برخورد امام با آن‌ها چگونه بوده است.

«چهل ۲۲» هرشب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه ۴ می‌رود. محمدمهدی سموعی تهیه‌کننده «چهل ۲۲» و حسن روزی طلب سردبیر آن است. این برنامه با مشارکت مرکز بسیج رسانه ملی تولید شده است.

برنامه دفترچه خاطرات شبکه امید در رادیو دری

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه دفترچه خاطرات شبکه امید از رادیو دری پخش می‌شود. روح الله عبداللهی تهیه کننده برنامه دفترچه خاطرات در مصاحبه با خبرنگار داخلی شبکه امید گفت: به مناسبت ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی برنامه دفترجه خاطرات با همکاری رادیو دری واحد برون مرزی مرکز خراسان رضوی برای مخاطبان کشور‌های افغانستان و پاکستان از ۱۲ بهمن همزمان با آغاز دهه فجر تا پاپان بهمن سال جاری هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ پخش می‌شود.

تهیه کننده برنامه دفترچه خاطرات همچنین یادآور شد: فصل ۲ برنامه دفترچه خاطرات با عناوین مختلف و به مناسبت روز خاص و همچنین با دعوت از کارشناسان حوزه‌های مربوطه به زودی روی آنتن شبکه امید پخش خواهد شد

وی گفت::عناوینی همچون روز قدس، روز دانش آموز، روز قانون اساسی، قیام مردم قم، قیام مردم آمل، روز فناوری هسته‌ای، روز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، روز بزرگداشت فرماندهان شهید و ... از مهمترین قسمت‌های فصل ۲ برنامه دفترچه خاطرات خواهد بود.

فصل یک برنامه دفترچه خاطرات در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از ۲۶ دی تا روز ۲۲ بهمن هر روز ساعت ۱۹ از شبکه امید پخش می‌شود. بازپخش این برنامه هر روز ساعت ۱۱ می‌باشد.

آی‌فیلم ۲ که در دهه فجر ۱۰ فیلم سینمایی برای مخاطبانش نمایش می‌دهد، فیلم‌های سینمایی «تاراج»، «تشکیلات» و «سناتور» را از امروز تا پنجشنبه روی آنتن می‌برد.

فیلم سینمایی «تاراج» امروز سه‌شنبه شانزدهم بهمن در آی‌فیلم ۲ به نمایش گذاشته خواهد شد. «تاراج» را ایرج قادری با نویسندگی علیرضا داوودنژاد ساخته و جمشید هاشم‌پور و بهزاد جوانبخش در آن حضور دارند. این فیلم که در سال ۱۳۶۳ ساخته شده است، به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر می‌پردازد. «تشکیلات» به کارگردانی منوچهر مصیری و نویسندگی مهدی ژورک، نیز برای پخش در روز چهارشنبه هفدهم بهمن در نظر گرفته شده است. مجید مظفری، افسانه بایگان، اکبر زنجانپور و.. در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. برای پخش در روز پنجشنبه هجدهم بهمن نیز فیلم سینمایی «سناتور» انتخاب شده است.

«سناتور» را مهدی صباغ‌زاده در سال ۱۳۶۲ ساخته و فرامرز قریبیان، عنایت بخشی، بیژن امکانیان، مظفر سلطانی، پریدخت اقبال‌پور، سعید نیوندی و بهزاد رحیم‌خانی در آن بازی کرده‌اند. در خلاصه داستان آن آمده است: استوار حقگو مقدار زیادی هروئین را که در کامیونی جاسازی شده، کشف می‌کند.

این فیلم‌های سینمایی در ساعت ۱۶ به‌وقت تهران، ۱۷ به‌وقت کابل و ۱۷:۳۰ به‌وقت دوشنبه روانه آنتن می‌شود و در سه نوبت به‌فاصله ۶ ساعت بازپخش خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها