خبری ناراحت‌کننده حین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

کد خبر: 924828

آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر دقایقی پیش در تالار وحدت آغاز شد.

خبری ناراحت‌کننده حین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر

خبرگزاری فارس: آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر دقایقی پیش در تالار وحدت آغاز شد.

آغازگر برنامه امشب اجرای گروه کر اردیبهشت بود که مجری برنامه امشب «فرزاد جمشیدی» آنان را به روی صحنه دعوت کرد. این گروه به هبری «حمید عسگری» مدیر گروه موسیقی دانشگاه هنر ابتدا سرود جمهوری اسلامی و در ادامه چند قطعه دیگر برای حضار اجرا کردند.

برنامه بعدی اجرای گروه «روشنا» به سرپرستی حسین اینانلو بود که قطعات خود را به اجرا گذاشتند. امشب همچنین قرار است گروه‌های هوشیار خیام نوازنده پیانو، گروه «یغلیق» به سرپرستی ساناز نامداری، گروه کمانچه و دودوک حسام اینانلو و رضا عسگرزاده و «خنیاگران مهر» به سرپرستی بهزاد عبدی در این مراسم به اجرای برنامه بپردازند.

شهرداد روحانی، علی‌اکبر مرادی، فریدون شهبازیان، محمد مجتبی حسینی، میلاد کیایی، هادی منتظری، حسین بهروزی‌نیا، مهدی آذرسینا، محمد جلیل عندلیبی، داود گنجه‌ای، هومان اسعدی، احمد صدری، بهروز وجدانی، فاضل جمشیدی، رضا مهدوی، علی مغازه‌ای، رافائل میناسکانیان، حیدرکاکی، حمیدرضا عاطفی، بیژن بیژنی، علی ترابی، علی‌اکبر صفی‌پور، ناصر آقایی، هومان اسعدی، فریماه قوام صدری، امین غفاری کیوان فرزین، بابک ربوخه، علی ثابت‌نیا از جمله هنرمندانی هستند که در این مراسم حاضر هستند.

در این بخش با دعوت مجری برنامه «شاهین فرهت» دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه آمد و سخنانی در مورد این دوره از جشنواره و مزیت اجرای آثار آهنگسازان ایرانی توسط گروه‌های خارجی و نیز اجرای آثار شاخص غربی توسط گروه‌های ایرانی سخن گفت.

در این بخش از برنامه گروه خنیاگران گروهی که تمام نوازندگان آن را بانوان تشکیل داده‌اند و تنها خواننده گروه مرد هستند به اجرای برنامه پرداختند.

بخش بعدی برنامه به پخش کلیپی از درگذشتگان سال گذشته موسیقی اختصاص داشت و به این شیوه به درگذشتگانی که عمری را در راه هنر متعالی موسیقی صرف خدمت و خلق و آفرینش کرده بودند ادای احترام شد.

تجلیل از سه هنرمند پیش‌کسوت حوزه موسیقی

در این بخش از سه هنرمند عرصه موسیقی «فخری ملک‌پور»، «رامین جزایری» و «کریم صالح‌عظیمی» تجلیل شدند.

مجری برنامه حالا از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید و سخنانی ایراد کند.

جشنواره فجر خط اتصال موسیقی ایران و جهان است

صالحی امیری در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از حضار گفت: موسیقی ایرانی حافظ اقوام است. جشنواره فجر خط اتصال موسیقی ایران و جهان است و با مبادله‌ای که بین موسیقی ایران و جهان صورت می‌گیرد این ارتباط گسترش می‌یابد. باید با بازآفرینی آثار گذشته یاد و خاطرات خوب گذشته را زنده نگه داریم. بخش مهمی از ماندگاری ایرانی به دلیل موسیقی ایرانی است. جشنواره ایرانی خط اتصال نسل‌های موسیقی ایران است همچنین خط اتصال تهران و ایران است. جشنواره در ۱۵ استان کشور برگزار شد و به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب این جشنواره برگزار شد تا خاطرات آن سال‌ها و دفاع مقدس را فراموش نکنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به قدمت موسیقی در ایران طی نکاتی بیان کرد: موسیقی ایرانی با گستره وسیع جغرافیایی در ایران با موسیقی جهان تمایز پیدا کرد و اصالت و تنوع خاصی به موسیقی ایرانی داده است. این دو ترکیبی از اصالت و تنوع را به موسیقی ما داده است. این موسیقی خصلت‌های خاص خود را دارد. من بر این باورم شاعرانگی موسیقی ایرانی باعث شده که هر کلمه نوا و هر نوا کلمه‌ای باشد. این ترکیب ویژگی خاص خود را به موسیقی ایرانی می‌دهد که برای ما دارای ارزش‌های فراوانی است.

در ادامه برنامه گروه «یاغلیب» را مجری پس از معرفی و ترجمه چند واژه ترکی از آثار منتخب این گروه آن‌ها را برای حضار نیز معرفی کرد و گروه به خوانندگی «امین سلیم‌پور» اجرای خود را آغاز کرد.

در این قسمت از برنامه مجری ضمن تشکر از شهرام صارمی دبیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از گروه حسام اینانلو جهت اجرای برنامه دونوازی دودوک و کمانچه دعوت کرد تا برنامه خود را به اجرا بگذارند.

خبری ناراحت‌کننده حین اختتامیه

البته خبر ناراحت‌کننده‌ای هم از سوی مجری برنامه عنوان شد که هوشیار خیام نوازنده پیانو که دیشب اجرای خود را در همین تالار وحدت به روی صحنه برد و قرار بود هم اکنون برنامه پیانونوازی خود را به اجرا بگذارد گویا خبر به این هنرمند رسیده که فرزند پسر خردسالش از ارتفاع سقوط کرده که او نیز فورا سالن را ترک کرده و از همه خواست برای سلامتی فرزند این هنرمند دعا کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها